astra G x16xel-II Turbo – supercharger

Forumindex Forums Modellen Astra astra G x16xel-II Turbo – supercharger

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263062
    okkie-001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2009

      beste opel opel rijders

      ik heb iets geks in mijn hooft.
      kan er een turbo of supercharger op mijn blok ?
      turlijk kan het maar wat moet er voor aan gepast worden in het blok?
      en wat voor turbo moet het dan worden ?

      ik hoor graag jullie ideeen

      en ga niet aan komen met een andere auto kopen of zonden geld !!
      wand dat vraag ik niet :vertag

      michel

      #18204884
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        Dbilas

        #18204885
        corsaracer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 January 2005

          @sjoerdie wrote:

          Dbilas

          :thumbup

          #18204886
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            Sluit ik mij ook bij aan.
            vergeet niet de revisie vN je blok, opgrade remmen, uitlaat systeem,

            #18204887
            okkie-001
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 June 2009

              oke maar dan weet ik nog niet veel
              die Dbilas is 1500 euro maar dan ?

              mijn blok gaat binnen nu en 3 a 4 maanden open om dat hij olie verbruikt en word dan gefixt.
              remmen upgrade wil in doen maar wel op 4 x 100
              uitlaat systeem wat ik nu heb vind ik al leuk maar als er een turbo op zou zitten moet het toch anders

              michel

              #18204888
              corsaracer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 January 2005

                ik weet niet wat jij gelezen hebt maar een compleet turbosysteem kost je 3800 (170 pk) euries excl montage (540 euro) of 4200 (210 pk) euries excl montage (640 euro)

                #18204889
                Shane_Astra_g
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 December 2012

                  [youtube:1blvo0sk]http://www.youtube.com/watch?v=5I19rw661EA[/youtube:1blvo0sk]

                  als het niet zo duur was het ik er gelijk 1 in gehangen! :jerry
                  iets over de 8 sec naar de 100!

                  Kmoet is mijn 0-100 tijd meten :vertag

                  #18204890
                  nova….
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    In je hoofd hebben is simpel maar het uitvoeren en dan ook nog , rdw , apk keuring, wegenbelasting, verzekeren???

                    hier op het forum zit er een met een astra G kompressor / supercharger als je aan hem vraagt wat er allemaal aan gedaan moet worden dan heb je zelf ook een indruk :hmmz

                    viewtopic.php?f=5&t=172849&hilit=astra+supercharger

                    en anders keer googlen

                    #18204891
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Alleen wordt op de Z22SE standaart in amerika al een supercharger gemonteerd, en op de XEL niet dus zal je dat zelf aan moeten gaan passen.

                      #18204892
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        Het kan beide, je kunt ook als je een olie filter herlokatie set aanschaft en turbo van een z16ler en de daarbij behorende voorpijp, olie aanvoer en water aanvoer en afvoerleidingen. Je moet dan wel je carterpan demonteren om een olieretour te maken in je blok.
                        Gat boren en draad tappen. Je kunt gewoon met huidige zuigers blijven rijden mits je niet te hoge druk gaat rijden. Dbilas doet dit ook.
                        En dan tevens een chip op maat, maar ga dan niet naar unlimited ofzo, maar een bedrijf dat ook echt verstand heeft van hardware aan de motoren om het te laten afstellen.

                        #18204893
                        Blue-Dragon
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 July 2006

                          En als je dan alle info hebt gekregen ga dan ook is met de vraag naar het RDW , wat je allemaal nog meer moet gaan doen om er veilig mee op de weg te mogen rijden.

                          En tevens is vragen wat voor kosten je krijgt om hem dan te laten keuren dat is namelijk geen klein bedrag voor een auto vanaf bwj 1998.

                          #18204894
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Laten we eerst eens beginnen met wat je budget is.
                            Een supercharger/kompressor zou ik zelf niet direct aanraden.

                            Een turbo ombouw is te doen. Maar zoals gezegd wat wil je ervoor uitgeven voordat ik van alles ga lopen vertellen voor piet snot.

                            #18204895
                            Silence
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 December 2005

                              Een Dbilas turboset zit alles al bij alleen heb je de keuze tussen 2 verschillende sets.

                              De light edition:light edition

                              De maxi edition:maxi edition

                              Maar voor hetzelfde geld heb je ook een compleet turboblok.

                              #18204896
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                @Silence wrote:

                                Een Dbilas turboset zit alles al bij alleen heb je de keuze tussen 2 verschillende sets.

                                De light edition:light edition

                                De maxi edition:maxi edition

                                Maar voor hetzelfde geld heb je ook een compleet turboblok.

                                Dat klopt, maar hoe je het ook went of keert je bent meer dan 1000 euro kwijt, en vaak moet je toch echt denken in duizenden euros om het goed te doen. Dus dan zit je al ergens tussen de 1000 en 5000 euro. Makkelijkste manier is dbilas kit, ga je het zelf doen kun je het mischien voor de helft, maar dan is het ook veel uitzoek / test en denk en rekenwerk. Dus ben je hier niet in thuis koop dbilas of anders niet aan beginnen.

                                En ik heb ook compressor op z16xe gehad, grootste probleem is uiteindleijk het afstellen. Als je op orginele ecu rijd is er bijna geen enkele chiptuner die het fatsoenlijk afgesteld krijgt. Ofwel dbilas heeft ervaring die kunnen dat.

                                Maar wil je dat echt gaan doen moet je ook denken aan vrij programeerbaar systeem.

                                #18204897
                                corsaboy
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Als je het goed wilt doen moet die orginele ecu eruit. Met kunst en vliegwerk is deze redelijk aan te passen maar je bent gewoon erg beperkt.

                                  Dat is ook een probleem waar we tegenaan lopen bij het blok van axel.

                                  Dat blok is nu maximaal aangepakt. Moeten alleen nu nog een keer over naar vrijprogrammeerbaar. Dan kunnen we dat ding echt serieus afstellen. Ook voor de apk qua co etc.

                                  Wat al gezegd wordt voor een serieuse dagelijkse auto kom je met 1000 euro nergens.

                                  #18204898
                                  okkie-001
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 June 2009

                                    ik wist niet dat er ook een light edition was.
                                    ik dacht zelf aan de +- 2000 euro ex de kosten mij het rdw.
                                    welke dat zijn weet ik totaal niet ik denk aan een hele nieuwe typegoed keuring
                                    en dan de andere chip voor de turbo.

                                    maar het is vooral vraag en kijken omdat ik op het internet niet echt iemand tegen kwam die dit al gedaan had.
                                    wel weet ik dat het veel werk is de compressie moet omlaag bijvoorbeeld als ik het goed heb
                                    maar heb dan ook een burg met alles er op en er aan tot mijn beschikking en ook mensen die vaker sleutelen aan auto’s

                                    michel

                                    #18204899
                                    Haasje17
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      compressie hoeft niet omlaag is heel erg afhankelijk van wat je wil. Als je dat ook nog wil, dan ga je het niet redden voor 2000 euro. Want dan zit je met compleet andere internals in je blok dus zo goed als motorrevisie. En chip voor turbo ga er maar vanuit dat je die ook nog meer dan 500 euros gaat kosten. Voor 2000 euro zou ik er als ik jouw was niet aan beginnen. Omdat je hiermee net aan het randje zit van wat je kunt en om het dan goed te houden en doen kost het je uiteindelijk meer.

                                      Dus als je zegt 2000 euro moet er ook de mogelijkheid zijn om meer uit te geven. In geval van problemen.

                                      Als je budget ombouw wil doen, koop een oliefilter relocatie kit.
                                      Oliekoeler en turbo van een z16leh/r en intercooler + leidingen en buizen.

                                      Als je dan een chipper vind die het echt goed krijgt afgesteld op je huidige ecu kom je denk ik rond de 2000 euro uit.
                                      Compressie verlagen hoeft niet als je met een niet te hoge druk gaat rijden.

                                      #18204900
                                      corsaboy
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Ja dan moet je wel stoppen bij 0.5 bar.

                                        Voor 2k kom je idd niet ver.
                                        Setje echte zuigers met drijfstangen en goeie lagerschalen zit je al rond de 1500.

                                        Wat haasje zegt met de standaard z16 turbo en olie relocation kit is het misschien nog te doen. Alleen vindt ik het ook een veels te krap budget.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.