Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra G x16xel-II Turbo – supercharger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2014 om 19:04 #17263062
beste opel opel rijders
ik heb iets geks in mijn hooft.
kan er een turbo of supercharger op mijn blok ?
turlijk kan het maar wat moet er voor aan gepast worden in het blok?
en wat voor turbo moet het dan worden ?ik hoor graag jullie ideeen
en ga niet aan komen met een andere auto kopen of zonden geld !!
wand dat vraag ik niet :vertagmichel
3 januari 2014 om 19:41 #18204884Dbilas
3 januari 2014 om 19:46 #182048853 januari 2014 om 20:00 #18204886Sluit ik mij ook bij aan.
vergeet niet de revisie vN je blok, opgrade remmen, uitlaat systeem,3 januari 2014 om 20:23 #18204887oke maar dan weet ik nog niet veel
die Dbilas is 1500 euro maar dan ?mijn blok gaat binnen nu en 3 a 4 maanden open om dat hij olie verbruikt en word dan gefixt.
remmen upgrade wil in doen maar wel op 4 x 100
uitlaat systeem wat ik nu heb vind ik al leuk maar als er een turbo op zou zitten moet het toch andersmichel
3 januari 2014 om 20:49 #18204888ik weet niet wat jij gelezen hebt maar een compleet turbosysteem kost je 3800 (170 pk) euries excl montage (540 euro) of 4200 (210 pk) euries excl montage (640 euro)
3 januari 2014 om 21:25 #18204889[youtube:1blvo0sk]http://www.youtube.com/watch?v=5I19rw661EA[/youtube:1blvo0sk]
als het niet zo duur was het ik er gelijk 1 in gehangen! :jerry
iets over de 8 sec naar de 100!Kmoet is mijn 0-100 tijd meten :vertag
3 januari 2014 om 21:32 #18204890In je hoofd hebben is simpel maar het uitvoeren en dan ook nog , rdw , apk keuring, wegenbelasting, verzekeren???
hier op het forum zit er een met een astra G kompressor / supercharger als je aan hem vraagt wat er allemaal aan gedaan moet worden dan heb je zelf ook een indruk :hmmz
viewtopic.php?f=5&t=172849&hilit=astra+supercharger
en anders keer googlen
3 januari 2014 om 21:40 #18204891Alleen wordt op de Z22SE standaart in amerika al een supercharger gemonteerd, en op de XEL niet dus zal je dat zelf aan moeten gaan passen.
3 januari 2014 om 22:25 #18204892Het kan beide, je kunt ook als je een olie filter herlokatie set aanschaft en turbo van een z16ler en de daarbij behorende voorpijp, olie aanvoer en water aanvoer en afvoerleidingen. Je moet dan wel je carterpan demonteren om een olieretour te maken in je blok.
Gat boren en draad tappen. Je kunt gewoon met huidige zuigers blijven rijden mits je niet te hoge druk gaat rijden. Dbilas doet dit ook.
En dan tevens een chip op maat, maar ga dan niet naar unlimited ofzo, maar een bedrijf dat ook echt verstand heeft van hardware aan de motoren om het te laten afstellen.3 januari 2014 om 23:03 #18204893En als je dan alle info hebt gekregen ga dan ook is met de vraag naar het RDW , wat je allemaal nog meer moet gaan doen om er veilig mee op de weg te mogen rijden.
En tevens is vragen wat voor kosten je krijgt om hem dan te laten keuren dat is namelijk geen klein bedrag voor een auto vanaf bwj 1998.
4 januari 2014 om 15:27 #18204894Laten we eerst eens beginnen met wat je budget is.
Een supercharger/kompressor zou ik zelf niet direct aanraden.Een turbo ombouw is te doen. Maar zoals gezegd wat wil je ervoor uitgeven voordat ik van alles ga lopen vertellen voor piet snot.
5 januari 2014 om 12:26 #18204895Een Dbilas turboset zit alles al bij alleen heb je de keuze tussen 2 verschillende sets.
De light edition:light edition
De maxi edition:maxi edition
Maar voor hetzelfde geld heb je ook een compleet turboblok.
5 januari 2014 om 13:14 #18204896@Silence wrote:
Een Dbilas turboset zit alles al bij alleen heb je de keuze tussen 2 verschillende sets.
De light edition:light edition
De maxi edition:maxi edition
Maar voor hetzelfde geld heb je ook een compleet turboblok.
Dat klopt, maar hoe je het ook went of keert je bent meer dan 1000 euro kwijt, en vaak moet je toch echt denken in duizenden euros om het goed te doen. Dus dan zit je al ergens tussen de 1000 en 5000 euro. Makkelijkste manier is dbilas kit, ga je het zelf doen kun je het mischien voor de helft, maar dan is het ook veel uitzoek / test en denk en rekenwerk. Dus ben je hier niet in thuis koop dbilas of anders niet aan beginnen.
En ik heb ook compressor op z16xe gehad, grootste probleem is uiteindleijk het afstellen. Als je op orginele ecu rijd is er bijna geen enkele chiptuner die het fatsoenlijk afgesteld krijgt. Ofwel dbilas heeft ervaring die kunnen dat.
Maar wil je dat echt gaan doen moet je ook denken aan vrij programeerbaar systeem.
5 januari 2014 om 13:31 #18204897Als je het goed wilt doen moet die orginele ecu eruit. Met kunst en vliegwerk is deze redelijk aan te passen maar je bent gewoon erg beperkt.
Dat is ook een probleem waar we tegenaan lopen bij het blok van axel.
Dat blok is nu maximaal aangepakt. Moeten alleen nu nog een keer over naar vrijprogrammeerbaar. Dan kunnen we dat ding echt serieus afstellen. Ook voor de apk qua co etc.
Wat al gezegd wordt voor een serieuse dagelijkse auto kom je met 1000 euro nergens.
5 januari 2014 om 16:45 #18204898ik wist niet dat er ook een light edition was.
ik dacht zelf aan de +- 2000 euro ex de kosten mij het rdw.
welke dat zijn weet ik totaal niet ik denk aan een hele nieuwe typegoed keuring
en dan de andere chip voor de turbo.maar het is vooral vraag en kijken omdat ik op het internet niet echt iemand tegen kwam die dit al gedaan had.
wel weet ik dat het veel werk is de compressie moet omlaag bijvoorbeeld als ik het goed heb
maar heb dan ook een burg met alles er op en er aan tot mijn beschikking en ook mensen die vaker sleutelen aan auto’smichel
5 januari 2014 om 17:39 #18204899compressie hoeft niet omlaag is heel erg afhankelijk van wat je wil. Als je dat ook nog wil, dan ga je het niet redden voor 2000 euro. Want dan zit je met compleet andere internals in je blok dus zo goed als motorrevisie. En chip voor turbo ga er maar vanuit dat je die ook nog meer dan 500 euros gaat kosten. Voor 2000 euro zou ik er als ik jouw was niet aan beginnen. Omdat je hiermee net aan het randje zit van wat je kunt en om het dan goed te houden en doen kost het je uiteindelijk meer.
Dus als je zegt 2000 euro moet er ook de mogelijkheid zijn om meer uit te geven. In geval van problemen.
Als je budget ombouw wil doen, koop een oliefilter relocatie kit.
Oliekoeler en turbo van een z16leh/r en intercooler + leidingen en buizen.Als je dan een chipper vind die het echt goed krijgt afgesteld op je huidige ecu kom je denk ik rond de 2000 euro uit.
Compressie verlagen hoeft niet als je met een niet te hoge druk gaat rijden.5 januari 2014 om 19:30 #18204900Ja dan moet je wel stoppen bij 0.5 bar.
Voor 2k kom je idd niet ver.
Setje echte zuigers met drijfstangen en goeie lagerschalen zit je al rond de 1500.Wat haasje zegt met de standaard z16 turbo en olie relocation kit is het misschien nog te doen. Alleen vindt ik het ook een veels te krap budget.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.