Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G wielkast roest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2014 om 21:01 #17269733
Goedenavond mede Opel rijders !
De wielkast van mijn Astra G bevat roest en vroeg me af wat er ca. zou moeten gebeuren om het te repareren. Wil er namelijk nog wel een aantal jaartjes mee rijden. ;)
Zo ziet die eruit:
En een wielkast bestaat dat alleen uit een wiellooprand buitenste deel, binnenste deel en een binnenwerk?
Bij voorbaat dank!
27 december 2014 om 22:01 #18266388opel kwaal zou er nieuwe randen in laten lassen. Na 6 opels heb ik geen een roestvrije opel gehad jongeste was 5 jaar.
nou oke de agila van het vrouwtje daar vind ik niks op.
27 december 2014 om 22:05 #18266389@turbodiesel wrote:
opel kwaal zou er nieuwe randen in laten lassen. Na 6 opels heb ik geen een roestvrije opel gehad jongeste was 5 jaar.
nou oke de agila van het vrouwtje daar vind ik niks op.
Hoe duur kost zoiets?
Moet ik deze 3 dingen kopen en dan erop laten lassen door iemand en spuiten of…?
http://www.winparts.nl/carrosserie/reparatie-plaatwerk/opel/astra-g-hatchback–f48—f08—bouwjaar-1998-02-2005-01/c882-588-14671/oversizedeel-binnenwielrand-r-3742348-van-wezel/p5764.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.winparts.nl/carrosserie/reparatie-plaatwerk/opel/astra-g-hatchback–f48—f08—bouwjaar-1998-02-2005-01/c882-588-14671/oversizedeel-wielrand-5-d-h-b-rechts-3743148-van-wezel/p5760.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.carfantasy.nl/binnenscherm-rechts-astra-97-04-p-168862.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ben langs een schadehersteller geweest en die zei dat achterscherm + binnenscherm samen €2000,- was :thumbdown :ass
27 december 2014 om 22:07 #18266390Ja een goede beunhaas doet dat wel voor je voor paar knaken
succes ermee
27 december 2014 om 22:10 #18266391@turbodiesel wrote:
Ja een goede beunhaas doet dat wel voor je voor paar knaken
succes ermee
Heb wel iemand die het kan lassen. Waarom moet binnenscherm ook? En dat binnenste deel moet je die op het buitenste deel plakken en dan lassen? :wtf
27 december 2014 om 23:08 #18266392Heeft die schade gehad ofzo is een beste bak roest.
Onze G van 16 jaar oud heeft nog geen vlekje roest en slaapt al 16 jaar buiten.27 december 2014 om 23:11 #18266393@Andre_Ede wrote:
Heeft die schade gehad ofzo is een beste bak roest.
Onze G van 16 jaar oud heeft nog geen vlekje roest en slaapt al 16 jaar buiten.Ca. 6 maanden geleden gekocht en toen was het al zo. Had snel een auto nodig ivm werk, maar dacht als ik dit kan fixen dan kan die nog best paar jaartjes mee.
Zou zonde zijn als dat niet zou gebeuren, want ga binnenkort uitlaat en sowieso volgende maand nog distributieriem vervangen omdat die de 90.000 heeft bereikt
28 december 2014 om 01:11 #18266394Mijn mening is zo snel mogelijk beetje schuren en tijdelijk anti roest er op, nu zo in de pekel zo rijden gaat het sneller roesten lijkt me.
29 december 2014 om 14:48 #182663952000 euro kan echt niet hoor daar heb je een auto voor gespoten.. Zou een bedrijf zoeken die dit kunnen doen aan een schappelijke prijs. Dan is het meteen weer goed en als nieuw ;)
29 december 2014 om 15:19 #18266396Is het niet makkelijker om op de sloop een andere voorscherm te vinden ?
29 december 2014 om 15:52 #18266397@SimpleFace wrote:
Is het niet makkelijker om op de sloop een andere voorscherm te vinden ?
gaat om achterscherm
29 december 2014 om 16:47 #18266398Laatst de mijne nog gedaan. Gedeelte van de rand was helemaal weggerot. Beste oplossing is nieuwe stuk inlassen. Buitenstewielrand plus binnenste halen en naar een schadehersteller gaan. Reken maar op een aanzienlijk bedrag. Ik was bij alacar 496 euro kwijt en dit is nog aardig goedkoop, meeste bedrijven rekenen veel meer.
Roest komt tussen de 2 plaatdelen heen. Ga ermaar van uit dat het veel erger is dan het lijkt. Wil je maar paar jaartjes rijden, dan zou ik gewoon alles ontroesten en wat bijspuiten(tijd rekken), zal niet mooi zijn maar in ieder geval stuk goedkoper.
29 december 2014 om 19:41 #18266399dat roesten hou je bijna niet tegen is nu wel redelijk onder controle bij de nieuwere typen andere lijm kit .
het is een slechte kit die er tussen zit die houd watervast of neemt dit op met alle gevolgen van dien zelfs schuimrubber heb ik uit deze randen gehaald ideaal om te laten roesten een soort van grove piepschuim om het dreunen te verminderen .
ik heb al vele de randen volgespoten met oude motorolie uit een diesel en dat is best een smeer boel een paar dagen maar lost een boel op .
dit probleem is te ver heen opknappen met randen in lassen is ook het hele achter scherm, schermen spuiten in die kleur duur grapje ik zou persoonlijk wat stukadoren met polyether mat en grove vezel plamuur en goed modeleren en bij spuiten met spuitbussen of een goedkoop beuntje zoeken voor het spuiten. ben je voor een paar honderd € klaar voor een jaar of 2 .
kijk voor je uitlaat spul even via marktplaats op je merk en type de blauwe advertenties van Raymundus merk spul veel Romax voor een derde van de prijs en dat is aan huis gebracht zo uit Duitsland . dat is het .Bert
29 december 2014 om 22:14 #18266400kan dat binnenscherm er niet uitblijven ?
dan hoef je alleen het buitenscherm te herstellen en, daarna de binnenkant behandelen met Dinitrol of tectyl29 december 2014 om 22:22 #18266401@b07 wrote:
kan dat binnenscherm er niet uitblijven ?
dan hoef je alleen het buitenscherm te herstellen en, daarna de binnenkant behandelen met Dinitrol of tectylIk heb echt geen idee. Ik moet nog fysiek langs een garage gaan om het te laten controleren, maar ikzelf dacht dat het alleen de rand is.
Dalijk heb ik een kar gekocht die op zich helemaal prima is muv deze roestige wielrand :thumbdown
En dat terwijl ik morgen de uitlaat laat vervangen en volgende maand nog distributieriem, zou zonde zijn :???:
29 december 2014 om 23:07 #18266402Alleen buitenrand vervangen heeft echt geen zin. Roest zit 100% tussen de 2 plaatdelen. Oftewel ook de binnenrand. Behandel je alleen de buitenkant, dan komt roest er binnen notime weer doorheen. Als je het aanpakt pak het dan goed aan, anders blijf je bezig.
Paar jaar geleden zag de mijne er niet zo heel slecht uit. Wat loszittend lak e.d. Na het wegschuren kwam een grote gat tevoorschijn. Aan jou foto te zien, ziet het er slecht aan aan de buitenkant. Ik garandeer je dat als ze de lak wegschuren het veeel erger is. Ik had het toen eerst laten plamuren(goedkoper!) bleek achteraf duurkoop. Binnen een maand kwam het er weer doorheen. Nu heb ik het hele stuk erruit laten slijpen nieuw stuk erin, zowel binnen als buitenrand, achterscherm opnieuw gespoten, 4 maanden verder is alles nog goed. Geen roest te zien en ik verwacht het ook niet meer terug.
30 december 2014 om 11:18 #18266403Maar je moet wel reeel blijven een G Astra die al zover heen is ????? beide kanten opknappen, uitlaat en Distributie ik leverde 2 jaar geleden een van 2000 in met 90.000km op de klok helemaal gaaf en niks loos werd door mijn dochter ingeruild op een nieuwe VW Polo 1400 heel kompleet ding iets van 15.000 € wat komt er voor een kei gave G Astra terug 1400€ dan moet je niet denken dat je zoveel geld meer in zo,n ding gaat steken . Ik ben in hard en nieren Opel man en Opel beun maar denk goed na een tikje van een honderd of 7 a 8 en hij gaat de schredder in . dit was mijn motivatie om te zeggen maak schoon slijp uit boetzeer met plyether spachtel kan je veel al zelf en werk het bij . koop bij Raymundus een uitlaat voor 1/3 van de verkoop prijs gloednieuw aan huis knal dat ding er onder kan eigenlijk elk beetje handige knul zelf en rijden met het ding doet hij het zo nog 1 of 2 jaar klaar en sloop ?????
dat is toch de eerlijke weg het worden toch geel jong of old timers .
maar zo als vaker ik geef eerlijke info naar mijn klanten en dat vinden sommige Forum mensen belachelijk . dus bij deze kritiek op mijn mening is niet nodig .Bert
30 december 2014 om 12:01 #18266404@Famempeters wrote:
Maar je moet wel reeel blijven een G Astra die al zover heen is ????? beide kanten opknappen, uitlaat en Distributie ik leverde 2 jaar geleden een van 2000 in met 90.000km op de klok helemaal gaaf en niks loos werd door mijn dochter ingeruild op een nieuwe VW Polo 1400 heel kompleet ding iets van 15.000 € wat komt er voor een kei gave G Astra terug 1400€ dan moet je niet denken dat je zoveel geld meer in zo,n ding gaat steken . Ik ben in hard en nieren Opel man en Opel beun maar denk goed na een tikje van een honderd of 7 a 8 en hij gaat de schredder in . dit was mijn motivatie om te zeggen maak schoon slijp uit boetzeer met plyether spachtel kan je veel al zelf en werk het bij . koop bij Raymundus een uitlaat voor 1/3 van de verkoop prijs gloednieuw aan huis knal dat ding er onder kan eigenlijk elk beetje handige knul zelf en rijden met het ding doet hij het zo nog 1 of 2 jaar klaar en sloop ?????
dat is toch de eerlijke weg het worden toch geel jong of old timers .
maar zo als vaker ik geef eerlijke info naar mijn klanten en dat vinden sommige Forum mensen belachelijk . dus bij deze kritiek op mijn mening is niet nodig .Bert
Ja heb zo’n goedkope uitlaat bij uitlaatsetje.nl besteld, maar heb uitgerekend dat ik in totaal 1800 euro heb uitgegeven aan deze kar excl. dat roest weghalen.
Heb er nu dus 6 maanden meegedaan en had gehoopt dat ik de 2-4 jaar ga halen
Was idd van plan de kar weg te doen als het repareren van dat roest nog meer kost dan de kar zelf
30 december 2014 om 13:35 #18266405toen ik nog een Astra g had, kreeg ik bij de apk keuring te horen dat me auto net aan apk goed gekeurd was, omdat er een gat in de wielkast zat dit zou een dragend deel zijn, te groten gaten in de wielkast zou apk afkeur zijn :hmmz
had het een jaar later netjes dicht gemaakt en, niks meer van gehoord, vind het wel een raar verhaal wist niet dat een wielkast een dragend deel van de auto was, hebben jullie daar wel eens van gehoord?30 december 2014 om 13:40 #18266406Gewoon zelf proberen met roestomvormer, ML tectyl en plamuur. Spuitbusje in kleur kost ook de wereld niet.
Als je alles zelf doet moet het voor 100 euro lukken om ze op te kalefateren.
Mooier wordt het er niet van, maar je stelt wel de executie uit.30 december 2014 om 20:09 #18266407Corsa Gsi gelijk heb je rekken met plamuur opgegeven is hij toch wel al pak je maar een jaar ook de distributie lekker vergeten is ook uitbesteed 350€ je haalt het er niet uit ploft ie nou pech dan ,ik kan hier marokjes die vervangen niks en rijden maar ???? en stuk gaan ho maar . gillende spanner of waterpomp veel heel veel WD 40 dat is wat ze gebruiken ..
b07 Apk afkeur ze rekenen in % natuurlijk net aan de onderzijde kom je bij de achteras bevestiging dus er zijn wel degelijk delen die mee tellen de ene is er strenger op als de ander ik weet nog goed dat overzet plaatwerk ook ik deed dat (ben65) jaren geleden bij een B kadett nog met ponagels en hard soldeer ,,, nu niet denkbaar meer miggen of tig lassen .
Dus ook met deze auto met boetzeer werk wees op je hoede hoever zijn de binnen schermen aangetast ???????
eigenlijk gezien de kosten plaat exid .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.