Astra G voorscherm wisselen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G voorscherm wisselen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361232
    Jiang153
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2013

      Iemand die mij misschien kan vertellen hoe en wat ik nodig heb om de rechter voorscherm van mijn Astra te gaan wisselen? Het scherm heb ik inmiddels al van de sloop gehaald, omdat dat goedkoper was dan uitdeuken.

      Ik heb alleen hier in huis afgezien van een paar schroevendraaiers geen ander gereedschap.  :scratch:

      #18361240
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        #18361241
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Torx schroevendraaiers heb je nodig, en eventueel uitwendige torx doppen( ligt aan het model) verder:

          Bumper loshalen aan de kant waar je moet wezen, of geheel demonteren(staan zat how-to filmpjes op internet)

          Sideskirt demonteren, drukkers onder in side skirt demonteren, dan kan je de skirt eraf schuiven, wel even nieuwe drukkers halen, clipjes op de dorpel gaan ook vaak stuk maar meestal red je dat wel met monteren

          Wielkuip demonteren of deels los halen, stekker van je richting aanwijzer los halen, schuim achter je wielkuip weg halen, boutjes eruit en eraf halen.

          #18361244
          TWA
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 June 2010

            En hier anders onze “eigen” how-to:

            How-To Astra G Demonteren voorbumper koplampen

             

            Greetz Emiel

            #18361254
            Jiang153
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2013

              [quote quote=18361241]Torx schroevendraaiers heb je nodig, en eventueel uitwendige torx doppen( ligt aan het model) verder: Bumper loshalen aan de kant waar je moet wezen, of geheel demonteren(staan zat how-to filmpjes op internet) Sideskirt demonteren, drukkers onder in side skirt demonteren, dan kan je de skirt eraf schuiven, wel even nieuwe drukkers halen, clipjes op de dorpel gaan ook vaak stuk maar meestal red je dat wel met monteren Wielkuip demonteren of deels los halen, stekker van je richting aanwijzer los halen, schuim achter je wielkuip weg halen, boutjes eruit en eraf halen.[/quote]

              Moet de sideskirt er echt af?

              #18361255
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Daaronder zit een boutje, dus ja.

                Je kan hem eigenlijk niet alleen aan de voorkant loshalen dan trek je de clipjes waarschijnlijk stuk.

                #18361259
                Jiang153
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 August 2013

                  [quote quote=18361255]Daaronder zit een boutje, dus ja. Je kan hem eigenlijk niet alleen aan de voorkant loshalen dan trek je de clipjes waarschijnlijk stuk.[/quote]

                  Wat ik zo zie is dat er onder de sideskirt een boutje zit, achter de koplamp twee, onder de motorkap drie aan de zijkanten en nog eentje letterlijk tussen de opening van de voordeur en het voorscherm zelf. Klopt dit zo’n beetje?

                  Hoezo moet de wielkuip los dan? Zit daarachter nog een bout die je niet kan zien?

                  #18361261
                  Opeltje17
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 January 2012

                    <p style=”text-align: left;”>Die tussen je deur en je scherm zit van binnenuit dus moet je wielkuip los, is voor mij ook alweer een tijdje terug dus weet het niet exact meer.</p>

                    #18361262
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      Lekker lang filmpje, maar wel te zien waar en hoe. .

                      Greetz Emiel

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.