Astra G verwarming werkt niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G verwarming werkt niet

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245306
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Hallo allemaal,

      Heb een Astra G uit 1998. 1.6 16V
      Daarbij werkt mijn verwarming het niet meer van.
      Koude lucht, airco, verwarming achterruit, snelheid e.d. allemaal werkt naar behoren alleen als je van koude lucht naar warme lucht de knop wilt draaien doet hij het niet.
      Je hoort wel dat hij draait en dat hij een bepaalde klep of iets wilt veranderen maar er komt geen warme lucht. Blijft koud.
      Soms naar een paar keer flink heen en weer draaien van de knoppen doet hij het wel maar nu helemaal niet meer. Aangezien het winter word toch wel fijn.

      Waar zou ik naar moeten kijken? Heb 2 jaar geleden wel de bedieningspaneel vervangen omdat toen de airco knop het niet meer deed en zag dat die verwarmingdraaischijf gewoon met een kabel vast zit die richting het dashboard kastje liep.

      Groetjes, Pim

      #17974965
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        Komt de auto wel op temperatuur?

        Ik denk dat je themostaat dicht blijft staan.

        #17974966
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Inderdaad, je motor moet wel eerst warm zijn wil je ook warme lucht krijgen.

          Maar het kan ook zijn dat je klep vast zit. Bij een astra van 1998 t/m 2000 zijn er namelijk een driewegklep electronisch geplaatst.
          Bij mij was deze klep vast komen te zitten is een bekend euvel zullen we maar zeggen. Ik heb dit opgelost door op de klep
          een 12volt te geven en daardoor is de klep gelukkig open gaan staan. Daarna heb ik meteen de groen en zwarte kabel onderbroken zodat de klep
          niet weer terug gestuurd kan worden. Bij de astra na 2001 hebben ze namelijk de driewegklep vervangen door een koppelstuk te monteren. Is gewoon
          een doorvoer stuk geworden. Kost bij de dealer 38euro exclusief.

          #17974967
          pimmie89
            Lid sinds:
            14 April 2009

            Auto komt gewoon netjes op temperatuur ( 88 graden ) ongeveer
            Auto fan gaat ook gewoon netjes aan wanneer motor te warm word.
            Soms deed de kachel het wel, soms weer niet. Nu dus helemaal niet. Vaak met draaien en een keer tegen de zijkant van bedieningspaneel / radio slaan enzo deed hij het wel….

            #17974968
            DarkNL08
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 March 2010

              Dan is wellicht toch die kabel geknapt.. Lijkt op een versnellings/handrem kabel bekend van de fiets toch?

              #17974969
              TerryB
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 January 2012

                Lijkt inderdaad op slecht contakt of een draadbreuk die nu helemaal kapoet is gegaan.

                #17974970
                pimmie89
                  Lid sinds:
                  14 April 2009

                  Maar ik voel wel weerstand van het draaien van de verwarmingsknop, dus de kabel is niet geknapt. Als de kabel los zou zijn dan kun je namelijk de verwarmingsknop geheel blijven rond draaien zonder kracht er achter te zetten. Ik denk dat het aan de andere kant van die kabel ligt maar weet niet waar die kabel heen gaat ( die fiets kabel ) komt die bij het dashboard daar achter uit of bij het motor gedeelte? Wat kan ik nog meer testen of doen….

                  #17974971
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    De verwarmingskabel gaat naar de verwarmingsgedeelte toe waar de kleppen zitten. Die kun je rechtsonderaan vinden als je bij de bijbestuurder gaat kijken van je middenconsole zeg maar. Als je daar ter hoogte van je dashboardkastje van onder naar boven kijkt zie je de kabel met een witte hendeltje zeg maar zitten. Die kan ook afgebroken zijn.

                    Maar ik persoonlijk denk nog altijd het aan je driewegklep ligt dit omdat je zelf al zegt als je een tik geeft dat de verwaring soms wel weer doet.
                    Als ik jouw was zou ik eens proberen als de motor netjes op temperatuur is de motorkap te openen en de slangen te voelen van motor ruimte naar binnen gaan. Als
                    deze slangen wel warm zijn. En de verwarmingsradiator binnen niet. Dan weet je het zeker dat het om de driewegklep gaat. Komt helaas vaker voor.

                    Succes ermee.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.