astra g temperatuurmeter doet raar

Forumindex Forums Modellen Astra astra g temperatuurmeter doet raar

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277236
    Velaro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2016

      Hallo,

      Heb onlangs een Astra G 1.6 16v Cabrio van 2004 aangekocht. Nu merkte ik dat de temperatuurmeter niet helemaal juist lijkt te werken. Als ik vb. 5 kilometer rijd blijft de temperatuurmeter gewoon volledig links staan. Als ik dan echter eventjes stilsta, bijvoorbeeld aan een stoplicht of als ik aankom op bestemming, komt hij wel omhoog en stijgt hij naar maximum 85 graden. Hoger heb ik hem nog niet gezien. Moet hij normaal niet richting de 90 gaan? En tijdens het rijden lijkt de temperatuur weer te verlagen. Als ik aan de motor voel lijkt die wel gewoon warm te worden en verder doet de wagen ook niet raar (geen inhouden, schokken of dergelijke). Een vriend vertelde mij dat dit waarschijnlijk de thermostaat is die moet vervangen worden. Kan dit kloppen? En is het erg om hier nog een paar dagen mee door te rijden (meestal ritten van niet meer dan 10 kilometer)?

      #18322349
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        gebruik alleen originele GM

        #18322350
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Idd je thermostaat, is een zwak punt bij deze motoren.

          #18322351
          Velaro
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 June 2016

            Bedankt voor de antwoorden. Enig idee wat de normale kosten hiervan zijn bij de dealer voor een Z16XEP (denk toch dat dit mijn motor is, heb 103 pk)? Ga binnenkort mij trouwens nog wel eens voorstellen en foto’s van mijn wagen posten, is nog maar een kleine week in mijn bezit.

            #18322352
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              thermostaat is makkelijk zelf te vervangen.. zit aan de voorzijde bij de kap voor je distributie riem..

              http://www.fsrs-opelwebshop.nl/thermostaat-opel-astra-insignia-meriva-vectra-zaf.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== is een originele thermostaat
              http://www.fsrs-opelwebshop.nl/originele-opel-koelvloeistof-5-liter-rood.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false; <== koelvloeistof

              schaf ook een fles koelvloeistof aan aangezien je een groot deel eruit moet halen..

              #18322353
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/cooling_system/thermostat/repair_instructions/thermostat_remove_and_install/&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;
                digitaal werkplaats handboek

                het is van een astra H maar voor de thermostaat geldt het zelfde qua werkwijze

                #18322354
                Velaro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 June 2016

                  Ga het toch wel laten doen door iemand want ben zelf nogal een kneus op technisch gebied en wil niets verkeerd doen. Kan het misschien wel bij een kennis goedkoop laten doen. In ieder geval bedankt voor de uitgebreide hulp, links naar de originele onderdelen zijn zeker handig!

                  #18322355
                  Velaro
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 June 2016

                    Vandaag even bij de dealer langsgeweest en zou ongeveer €210 kosten om te vervangen. Weet iemand of dit een redelijke prijs is? (met de wetenschap dat de onderdelen ongeveer 100 euro kosten volgens de links hierboven).

                    #18322356
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      dan ben je 110 euro kwijt voor de uren ( a 60 euro per uur).. zou opzich kunnen…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.