Astra G tellerunit vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G tellerunit vervangen

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367764
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Hallo,

      Omdat ik een dansende snelheidsnaald heb(dagteller klopt wel) vermoed ik dat mijn tellerunit aan vervanging toe is.
      Opzich geen moeilijke klus, maar..
      – Kan ik elke unit terug monteren of moet dit motorspecifiek gelijk zijn? Ik heb een Z16XE
      – Indien elke unit terug kan, zijn er modellen waarbij er een cruisconcontrol led aanwezig is? Ik weet dat ik dan zelf een schakeling moet maken om hem überhaupt te laten branden.
      – Is de km stand zelfstandig, eventueel met securitycode, aan te passen? Ik heb de mogelijkheid in de software gezien, maar om ethische redenen/ risico nooit gebruikt.

      Bedankt voor het meedenken

      #18368204
      Astra_R
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 September 2011

        bump

        #18368207
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Vroeger keek je naar de w of k waarde van een teller en zocht er 1 zo dicht mogelijk bij jouw originele in de buurt.

          Er was ook verschil tussen mechanisch (begint bij 20) en elektronisch (begint bij 0) en of het een diesel- (tot 6000) of benzinetoerenteller (tot 7000) was.

          Bij de nieuwere auto’s moet je ook je teller dmv de opcom / tech2 uitleren en de nieuwe inleren op jouw auto.

           

          Er schijnt een lampje voor CC in je tellerunit te zitten, maar dat werkt niet standaard:

          https://www.astra-g.de/showthread.php/7156-Tempomat-erfolgreich-nachgerüstet-wie-im-Tacho-sichtbar

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.