Astra G steeds weer nieuwe olie lekkage

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G steeds weer nieuwe olie lekkage

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262759
    fanto
      Lid sinds:
      22 December 2013

      hallo heb een probleem mijn opel astra tailgate van eind 1997 begon olie te lekken naar de garage gebracht nu blijkt de krukaskering lek te zijn, ze hebben hem gemaakt en ook een nieuwe distr set plus waterpomp vervangen 1 dag mee gereden en wat blijkt weer olie lekkage aan de zelfde kant nu komt er ergens anders olie weg wat kan er nu aan de hand zijn?? zitten daar nog meer keerringen, de garage zei dat hij nu druk opbouw en nu ergens anders begint te lekken km stand 140.000 is dit normaal ?? mvg fanto

      #18201338
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Welkom,

        Krukaskeerring kan bij elke auto voorkomen is niks geks aan, en de garage zegt dat hij nu ergens anders lekt ze kunnen alleen niet zeggen waar??

        Knappe garage dan, laat ze eerst alles maar schoon maken en dan kijken waar het wegkomt dat is de beste oplossing, of de krukaskeerring lekt gewoon nog en komen ze met een smoes dat de motor nu druk opbouwt.

        En een astra uit 97 is een F en geen G ;)

        Wat is de motorcode??

        #18201339
        fanto
          Lid sinds:
          22 December 2013

          goed de motorcode weet ik niet want de auto staat nu in de garage ze hebben alles schoon gemaakt met remreiniger en droog geblazen met lucht toen de auto gestart en gekeken met de looplamp en het lekte nog steeds olie de monteur zei dat het niet bij de krukaskeerring weg kwam hij zei maandag de draagbalk weg te halen om het euvel beter te bekijken heb momenteel alleen deze gegevens
          ASTRA TAILGATE X1.6SZR mvg fanto

          #18201340
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Oke,

            Even afwachten dan waar de garage mee komt.

            En X16SZR is de motorcode ;)

            #18201341
            fanto
              Lid sinds:
              22 December 2013

              goed maandag ga ik er heen, laat het wel weten, bedankt voor de reacties mvg fanto

              #18201342
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                Niet gewoon de carterpan pakking lek?
                maakt verder toch niet uit. Mijn 92er c16nz lekt ook aan alle kanten.

                #18201343
                koenelsenaar
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 April 2010

                  of de pakking tussen motor en oliepomp.

                  #18201344
                  fanto
                    Lid sinds:
                    22 December 2013

                    update ben net naar de garage geweest mijn auto stond buiten ze waren er nog niet mee bezig geweest een andere auto moest eerst vanmiddag gaan ze kijken, heb wel tegen de monteur gezegt als het maar niet weer de krukaskering, is hopelijk is het de oliepomp pakking mij vraag is nu zitten er nog meer pakkingen of oliekeringen aan de linker zijde van de motor met uitzondering van krukaskering en oliepomp paking mvg fanto

                    #18201345
                    Astra F Vaassen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 February 2010

                      Vriend van me heeft excact hetzelfde, heeft een astra G 1.6 8v met volgens mij zelfde motorcode, lekt ook behoorlijk. En dat begint als de motor warm word. Overal zit olie maar het lijkt daar linksvoor op het blok bij de koppaking, net boven uitlaatspruitstuk, vandaan te komen, want daar rookt die door de olie die lekt en verbrand.

                      #18201346
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Boven het uitlaatspruiststuk, dat is dan of tussen het nokkenashuis door, of de klepdekselpakking.

                        Vaak komt het ook van hoger af, of van de Carterpakking.
                        Oliepomppakking komt niet heel vaak voor, en dat moet je ook niet willen, weer distributie los, alleen nu nog alles erachter ook.

                        Willem

                        #18201347
                        fanto
                          Lid sinds:
                          22 December 2013

                          zo auto is klaar de oliepomppakking was lek de garage heeft de carterpan er af moeten halen om bij er bij te kunnen komen hopelijk is nu de lekkage voor bij.. :wors :wors iedeeen bedank voor reageren

                          #18201348
                          koenelsenaar
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 April 2010

                            heb het zelf ook gehad met de Zafira van mijn pa, lekte flink bij de krukaskeerring, maar de oliepomppakking toen ook maar meteen gedaan. Wel flink wat meer werk, maar olielekkages vind een distributieriem niet leuk.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.