Astra G sport II 1.6 2003 problemen met "stotterende&qu

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G sport II 1.6 2003 problemen met "stotterende&qu

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222330
    EduardB
      Lid sinds:
      11 June 2010

      Hoi Allemaal,

      2 jaar geleden heb ik deze Opel gekocht en de auto rijdt prima tot ca. 3 maand geleden.

      Na een tijd 130 gereden te hebben onderweg van Groningen naar schiphol begon de motor meer geluid te maken na de eerste keer dat ik weer op trok. Een soort Blazend geluid. A-Technisch als ik ben komt dit waarschijnlijk niet erg verhelderend over.

      Sindsdien is dit geluid aanwezig, met name als de motor opgewarmd is.

      Daarnaast heb ik op het moment veel last van een “stotterende motor”. De toerenteller schommeld tussen de 750-800 stationair wat volgens meerdere fora niet erg is.

      Echter schommeld het aantal toeren ook als ik het gas loslaat/lichtjes gas bijgeef terwjil ik rijd. De motor begint te stotteren zelfs als ik 100 in zijn 5 rijd. Met name als ik de snelheid van bijvoorbeeld 100 naar 90 laat teruglopen dmv het gas los te laten/ lichtjes het gaspedaal in te drukken. Ik begon mij af te vragen waar dit aan kan liggen. Daardoor kwam ik er ook achter dat op het moment dat de auto begint te stotteren de toerenteller ook schommeld. Het verschil in het aantal toeren is niet erg veel ca 200 maximaal. Bij het optrekken of remmen zijn deze problemen niet zichtbaar.

      Ik realiseer mij dat ik de symptonen niet goed kan verwoorden, maar ik hoop erop dat het een van jullie toch bekend voorkomt.

      Alvast bedankt voor jullie reactie
      mvg,

      Eduard Bosscher

      #17686323
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Heeft deze nog een EGR klep.

        zo ja, kijk die eens na op Vervuiling

        En harder geluid zou wel een lekke uitlaat kunnen zijn of iets in die richting, lastig voor ons omdat wij het niet kunnen luisteren.

        Willem

        #17686324
        svdk20
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 August 2009

          egr klep zoals wim-v6 al plaatste.

          maar zit zelf ook te denken aan lekke uitlaat/spruitstuk.

          #17686325
          EduardB
            Lid sinds:
            11 June 2010

            Bedankt voor jullie reactie.

            Technisch ben ik niet echt, tenminste niet wat betreft auto’s.Waar zou deze EGR klep zitten? Dan kan ik dat evenopzoeken.Ik heb bij vrienden ook al wat rondgevraagd en die zeggen dat het verscheidene dingen kunnen zijn. Het kan inderdaad een lek in de uitlaat zijn, maar ook een demper. En een zei zelfs dat het een klep zou kunnen zijn. zij zeggen ook dat het moeilijk te zeggen is als ze niets horen. Nogmaals dit is erg vaag en hier kunnen jullie niets mee.

            Weten jullie misschien ook iets van het andere wat ik heb aangegeven en voor mij veel irritanter is, de stotterende motor? Of hangt bovenstaande hier samen mee?

            gr,

            Eduard

            #17686326
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Dat stotteren klinkt mij heel bekend in de oren (net als de symptonen erbij) : de EGR klep.

              #17686327
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                idd egr klep, of anders de bobine

                #17686328
                EduardB
                  Lid sinds:
                  11 June 2010

                  Allen bedankt voor de reacties :)

                  Ik heb even rondgekeken op inet en de kosten voor een EGR klep zijn rond de 120 eu? Vervolgens kost het blijkbaar wel behoorlijk wat tijd om deze te assembleren? aangezien er al gauw 300 euro wordt berekend bij een garage.

                  gr,

                  Eduard Bosscher

                  #17686329
                  C-Furious
                    Lid sinds:
                    19 October 2008

                    jah die 300 eu. zou dan denk ik ook montage kosten bij inzitten neem ik aan?
                    of je moet mazzel hebben dat misschien hier nog iemand een goede egr heeft liggen voor je voor een redelijke prijs.

                    groetjes jeffrey

                    #17686330
                    miraltje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      origineel gepost door EduardB

                      Technisch ben ik niet echt, tenminste niet wat betreft auto’s.Waar zou deze EGR klep zitten? Dan kan ik dat evenopzoeken.
                      Weten jullie misschien ook iets van het andere wat ik heb aangegeven en voor mij veel irritanter is, de stotterende motor? Of hangt bovenstaande hier samen mee?

                      je zou eerst eens even kunen vertellen wat voor motor je er in hebt liggen. bij voorkeeur de motorcode deze is te vinden op het kentekenbewijs.

                      de astra is met een groot aantal benzine en diesel motoren geleverd.

                      ingeval dat het een z16xe betreft, kun je de egr in 5 minuten vervangen.

                      de egr zit bij deze motor bij de 4 de cilinder (betsuuderzijde auto) deze is zichtbaar zodra je de motorkap opent

                      als de motorkap open is kijk je tegen een kunstof afdekplaat met “ecotec” aan daar rechts boven zit de egr het is een ronde pot met een doorsnede van ongeveer 6 cm met een stekker eraan, deze zit vast met 2 torx schroeven.

                      het stotteren heeft/kan ook met de egr klep te maken hebben maar het kan ook een nader oorzaak hebben.

                      #17686331
                      EduardB
                        Lid sinds:
                        11 June 2010

                        Hallo,

                        Ik was even op vakantie, vandaar de late reactie :>


                        @jeffrey
                        , ik heb dat gewoon ff gegoogled, de bedragen verschillen enorm


                        @miraltje
                        , het is inderdaad een z16xe (benzine). Bedankt voor je advies, ik zal er vanmiddag eens even naar kijken.

                        gr,

                        Eduard

                        #17686332
                        EduardB
                          Lid sinds:
                          11 June 2010

                          EGR klep bevestigd. Het stotteren is inderdaad verholpen. Echter geeft mijn boordcomputer nog regelmatig aan dat het motorgebruik 4/5 liter is terwijl ik het gas los heb. Waar heeft dit mee te maken?

                          #17686333
                          EduardB
                            Lid sinds:
                            11 June 2010

                            niemand?

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.