Astra G speakers achter vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G speakers achter vervangen

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268218
    jancootje
      Lid sinds:
      11 July 2014

      ik wil graag men speakers bij de achterbank vervangen.
      nu was mijn vraag hoe ik die er uit krijg. der zit een rooster voor maar die zit aardig stevig vast vandaar dat ik hem er nog niet heb afgehaald

      het gaat hier om een Astra G uit 1999.

      #18254200
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Hele zijpaneel moet los daarvoor.

        #18254201
        jannick1990
          Lid sinds:
          22 June 2014

          Hoi, ik heb dit vorig jaar bij mijn coupe gedaan. PM me maar met je email dan stuur ik je wat foto’s en tips.
          Groetjes Jannick

          #18254202
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            @jannick1990 wrote:

            Hoi, ik heb dit vorig jaar bij mijn coupe gedaan. PM me maar met je email dan stuur ik je wat foto’s en tips.
            Groetjes Jannick

            Je mag het ook met ons allemaal delen hoor…
            Er zijn misschien meer mensen die wat hulp nodig hebben 8-)

            #18254203
            jannick1990
              Lid sinds:
              22 June 2014

              Haha, uitleg kan. Foto’s even geen zin in om eerst online te zetten en dan toe te voegen op forum :puke
              Korte uitleg: eerst de achterbank eruit zodat je er goed bij kan en geen rare manouvres hoeft uit te voeren.
              Zitting kan je zo los klikken, zit met 2 klemmen aan de voorkant. Rugleuning zit met ongeveer 6 torx schroeven vast in 2 of 3 maten, de twee gedeeltes
              zitten ook aan elkaar geschroefd en aan de buitenkanten geklikt (erg vervelend).

              Zo, nu tijd voor de panelen, ben hier voorzichtig mee! Je wil geen klemmen of beugeltjes afbreken! Trek eerst de randen voor+ achter los. Alweer doe dit voorzichtig!
              Daarna, steek je hand er tussen en duw van achter het paneel naar voren om de middelste klikdingetjes los te krijgen. NIET van de zijkant trekken! Want dan trek je hoogstwaarschijnlijk
              de beugeltjes/klikdinger kapot. Als ze allemaal los zijn kan je het paneel omhoog duwen naar het raam. Het zit met een rail langs het raam geklikt welke omhoog los laat.

              Nu zie je je speakers. Deze los maken en OEM stekker losmaken (klemmetje). Nu in de auto het OEM stekkertje eraf knippen en er mannetje/vrouwtje steekconnectoren aan maken om aan een
              andere speaker te kunnen maken. LET OP! Kabeltje is erg kort, zit geen speling op! Eventueel verlengen..

              Als laatste de nieuwe speaker plaatsen, 99,99% kans dat de speaker niet past als je een beetje fatsoenlijke speakers hebt, dus… even een setje goede opvulringen bestellen (plaats genoeg achter je paneel). Nu moet je met zelftappende/borende schroeven de opvulringen bevestigen. Deze ringen zijn van hardkunststof, zet ze vast maar niet té! ik heb er zo eentje gebroken, zet je accutolletje op 10 ipv 16 bijv.. Je wilt de ringen op allepunten vastzetten zeker als er zware (gewicht) speakers in komen. En nu de speakers erin en deze zelf vast zetten in de ringen. Alles weer terug monteren en klik de panelen met beleid!!! terug en lijn ze goed uit, ook nu wil je niets forceren.

              Laatste opmerking: Wacht hier niet te lang mee. bij mij waren de panelen (omdat ze te lang in de kamer lagen, 2 weken) iets of wat verbogen en moest andere klikdingetjes gebruiken, die standaard van opel lieten weer los. Plan je activiteit dus in bijv. 2 dagen en neem er de tijd voor!

              #18254204
              Firezi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 May 2011

                Heb vandaag ook een soortgelijke klus gedaan en het is prima te doen in 2 uur tijd zonder dat je er enige kennis van hoeft te hebben :)
                Alleen het vastmaken van nieuwe connectors kam lastig zijn als je dat nog nooit eerder gedaan hebt en/of het gereedschap er niet voor hebt.

                Rugleuning hoeft trouwens niet eruit, als de alleen de achterbank eruit haalt kun je de rugleuning helemaal plat klappen waardoor je ruimte genoeg hebt voor je klus!

                #18254205
                Baas J.
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 May 2008

                  Stekkers hoef je niet af te knippen, gewoon twee mannetjes aan een stukje speakerdraad zetten en die op de auto kant duwen. Kan je het ooit weer netjes origineel maken.

                  #18254206
                  marijnl1988
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 January 2012

                    klopt leuning hoeft er niet uit zitting wel

                    #18426021
                    Giovanni Daponte
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 August 2020

                      hey

                      welke maat speakers zitten er vanachter ?

                       

                      #18426078
                      Driver1980
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 August 2015

                        Achter speakers: 13 cm

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.