Astra g scheef trekken, trillend stuur.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g scheef trekken, trillend stuur.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276940
    Shane_Astra_g
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2012

      Beste Leden,

      Ik heb een aantal problemen met mijn g waar ik onderhand gek van wordt. Een opsomming:

      1. Auto trekt naar rechts als ik bijv. op de snelweg rechtdoor rij en stuur los laat. Dit gebeurd ook tijdens het remmen. Als ik door oneffenheden in de weg rij dan trekt het stuur ook scheef naar rechts. Na een bocht komt het stuur ook niet helemaal in het midden terug.

      Ik heb vandaag de auto laten uitlijnen en balanceren, de rechter voorwiel had een kleine afwijking dit is toen netjes bijgesteld(uitgelijnd).De rechter voorband is verbazingwekkend nu al niet helemaal mooi rond constateerde de bandenservice.

      2. De auto trilt in het stuur tijdens het remmen. Ik heb geen noodstop gemaakt en ik ben ook geen sportieve remmer. Het is ook voelbaar in het rempedaal, een hobbelend gevoel alsof je je voet over de grond heen sleept die niet helemaal mooi egaal is.

      Voorheen waren deze problemen er ook trillende stuur tijdens remmen. Naar rechts trekken bij stuur loslaten. Er zijn nadien 4 nieuwe banden en remmen opgekomen. Auto is uitgelijnd en gebalanceerd.

      Vraag: Wat kunnen nog meer de oorzaken zijn van naar rechts trekken en hoe kunnen splinternieuwe remmen nu alweer krom zijn??

      Ik verdenk zelf gewoon problemen met het onderstel of iets.

      gr.

      #18320712
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        Up

        #18320713
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Rijdt eens langs vandaag

          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

          #18320714
          KRSA2000
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 February 2009

            @Shane_Astra_g wrote:

            … de oorzaken zijn van naar rechts trekken en hoe kunnen splinternieuwe remmen nu alweer krom zijn?

            Ben je soms een ‘brake dragger’?

            Sent from my SM-P900 using Tapatalk

            #18320715
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              ABS probleem, of kan zelfs in de ophanging zitten.

              #18320716
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                wissel je banden is van voor naar achter, soms zit het gewoon in de banden (hoogte slag) dat kan ook met nieuwe banden dan helpt balanceren niet.

                zijn er alleen nieuwe remblokken op gekomen of ook schijven ?
                een trillend rempedaal is bijna altijd kromme schijven.

                #18320717
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Hebben laatst een fusee moeten wisselen bij deze, misscien dat het daar wat mee te maken heeft.

                  Gister niet aan toe gekomen om verder te kijken dan op spelingen.
                  Knap lopen vloeken op de kachelslsng

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18320718
                  Shane_Astra_g
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 December 2012

                    @KRSA2000 wrote:

                    @Shane_Astra_g wrote:

                    … de oorzaken zijn van naar rechts trekken en hoe kunnen splinternieuwe remmen nu alweer krom zijn?

                    Ben je soms een ‘brake dragger’?

                    Sent from my SM-P900 using Tapatalk

                    Ik moet zeggen dat ik bij mijn vorige remmen wel al ruim optijd me rem licht in trapte, omdat die zo erg krom waren dat het niet fijn is op het laatste moment te remmen. Misschien dat ik dat nu ook onbewust doe. Ik probeer vanaf nu gewoon normaal te remmen en soms even flink me rem in te trappen (uiteraard loslaten als ik stil sta.

                    #18320719
                    Shane_Astra_g
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 December 2012

                      @b07 wrote:

                      wissel je banden is van voor naar achter, soms zit het gewoon in de banden (hoogte slag) dat kan ook met nieuwe banden dan helpt balanceren niet.

                      zijn er alleen nieuwe remblokken op gekomen of ook schijven ?
                      een trillend rempedaal is bijna altijd kromme schijven.

                      Schijven plus blokken zijn vernieuwd. Ik ga straks me wielen even wisselen kijken of dit helpt. De rechter voorband heeft een lichte hoogte slag ja.

                      #18320720
                      Shane_Astra_g
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 December 2012

                        @Garpenlov wrote:

                        ABS probleem, of kan zelfs in de ophanging zitten.

                        Ja dit zou goed kunnen. Binnenkort maar even laten controleren.

                        #18320721
                        Shane_Astra_g
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 December 2012

                          @wim-v6 wrote:

                          Hebben laatst een fusee moeten wisselen bij deze, misscien dat het daar wat mee te maken heeft.

                          Gister niet aan toe gekomen om verder te kijken dan op spelingen.
                          Knap lopen vloeken op de kachelslsng

                          verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                          Het was inderdaad de bedoeling naar mijn problemen te kijken zoals aangegeven in mijn eerste post. Helaas besloot mijn kagelslang als een gekke te lekken. Ik had al een slang liggen. Dus Wim gelijk gevraagd het te zetten voor mij. Was inderdaad flink gekloot, omdat die slang op een rot plek zat. Uiteindelijk trokken wij aan het langste eind :afro

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.