Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g – Ruitenwisser bestuurder raakt motorkap steeds

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346665
    Jiang153
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 August 2013

      [quote quote=18346643]Je doet de moer er af, dan arm omhoog klappen en een paar keer heen en weer wiebelen, dan komt hij zo los hoor!

      Wiebelen uiteraard niet in de scharnierende richting!

      [/quote]

      [quote quote=18346653]Ik geef de arm zelf, of t draadeinde ook wel eens een schriktik met de hamer. Niet lopen rammen, maar gewoon een goede klap er op. Pas wel op dat je niet mist en je raam raakt :rolling:

      Greetz Emiel

      [/quote]

      Ja beide manieren getest ook dat met een waterpomptang omgedraaid maar helaas.

      Ga morgen even rondbellen kijken of een garage hier in de buurt zo een trekker heeft.

      #18346675
      Jiang153
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 August 2013

        Autotaalglas had een voor mij in 2 min eraf kunnen halen met zo’n trekker dus weer terug naar huis om te kijken wat het was:
        http://imgur.com/a/UNPpP

        Heb een Valeo blijkbaar.

        http://imgur.com/a/PGsji

        Rechterkant zat helemaal los en zag ook nergens een plek waar ik het vaster kon draaien, dus moet vast een geheel andere. Nu maar eentje bestellen want volgens die link van hierboven was een nieuwe ook 6 tientjes.

        #18346679
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Ja, alleen is dat volgens mij een Bosch die jij hebt, en die van nog geen zes tientjes is Valeo, en ik weet niet of die uitwisselbaar zijn.

          Weet iemand dat hier? :happy02:

          #18346680
          Vinci
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2009
            #18346682
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              Vind ze echt nergens zo goedkoop als op ebay duitsland…

              http://www.ebay.de/itm/WISCHERGESTANGE-MIT-WISCHERMOTOR-FUR-OPEL-ASTRA-G-VORNE-NEU-/172636360878?hash=item2831edd0ae:g:L2oAAOSwvihY-flG

              Overal waar je kijkt verder start het bij 100 euro..

              #18346685
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ze zijn uitwisselbaar, enkel zijn ze verschillend geleverd (Afhankelijk vaan waar en wanneer die gebouwd is).

                #18346688
                TWA
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 June 2010

                  2e foto, vierkante gat, daar zit ie in vast. Daar dus afgebroken. Succes in ieder geval met de vervanger zoeken,en hopen dat het droog blijft :toppie:

                  Greetz Emiel

                  #18346689
                  Jiang153
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 August 2013

                    [quote quote=18346679]Ja, alleen is dat volgens mij een Bosch die jij hebt, en die van nog geen zes tientjes is Valeo, en ik weet niet of die uitwisselbaar zijn.

                    Weet iemand dat hier? :happy02:

                    [/quote]

                    Heb deze van jouw eerste link besteld:
                    http://www.ebay.de/itm/OPEL-ASTRA-2-II-G-98-06-SCHEIBENWISCHERGESTANGE-WISCHERMOTOR-1270001-1274142-/351074736664?hash=item51bdaf5a18:g:mt0AAOxyP4dTec48

                    Ging gewoon die stand van die stekker vergelijken en kwam niet echt overeen met die andere (Bosch) van jou:
                    http://www.ebay.de/itm/Wischergestange-vorne-mit-Motor-Opel-Astra-G-CC-3397020435-Nr-28312-/192260523575?hash=item2cc39ec637:g:rMQAAOSwWxNYz6T2

                    [quote quote=18346688]2e foto, vierkante gat, daar zit ie in vast. Daar dus afgebroken. Succes in ieder geval met de vervanger zoeken,en hopen dat het droog blijft :toppie:

                    Greetz Emiel

                    [/quote]

                    Dat vierkante hoort volgens mij niks in?

                    Alleen wel weer kut want heb auto nodig dus had alles weer gemonteerd en tijdelijk even iets tussen de arm en motorkap gezet zodat die niet constant ging schrapen als ik een moest gebruiken, maar nu krijg ik die armen wederom niet meer los. :’)

                    Naja wanneer het onderdeel binnen is dan rijd ik wel nog een keer langs de glazenzetter zodat die het nog een laatste keer kan doen met die trekker. :-)

                    #18346694
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Oh ja, die inderdaad! Echt geen geld eigenlijk he… Hoop dat het een beetje kwaliteit is nog. Hoewel origineel blijkbaar ook niet meer is wat het geweest is. Dat tref ik wel vaker dat ik iets van de G vergelijk met mijn E Kadett en dan zie je toch duidelijk verschil. Bij de Kadett zijn ook zat missertjes gemaakt hoor, daar niet van, maar menig onderdeel is wel erg goed van legering, materiaaldikte, en corrosiebescherming. Bovendien had de E nog schijven achter met vaste klauwen die per remblok een zuiger hebben bij de schijfremmen, en de parkeerrem is een soort trommel intern, dat is bij de Astra G (en menig ander merk en type latere auto’s) ook een probleemkindje, dat de hele zooi vast gaat zitten. Bovendien heb je met zwevende klauw een stuk zompiger gevoel in het pedaal. Heb wel vaker aan de G gesleuteld ook, met een X16XE als ik met niet vergis, en alle stekkers brak vanalles aan af wat poreus was geworden aan het kunststof. Dat is bij de E ook wel anders, die Bosch JPT stekkers zijn echt wel een andere kwaliteit. Wel is de G beter ontworpen qua gewichtsverdeling, geometrie van het onderstel, en dus met een veel betere wegligging. Maar de wissers bij de E heb ik nog nooit gezeik mee gehad, terwijl het op het oog niet echt beter er uit ziet ofzo…

                      Dat wiebelen met de wisserarmen heb ik al honderden keren gedaan en is me tot nu toe altijd gelukt, maar het is wel een bepaald ‘fingerspitzengefühl’ wat je er bij nodig hebt. Het moet echt met twee handen en in de juiste richting wiebelen, mag best vrij hard hoor, zo snel gaat het niet stuk, en je mechaniek hoef je nu toch niet meer voorzichtig mee te zijn. :unsure:

                      #18346936
                      Jiang153
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 August 2013

                        mannen het onderdeel is binnen en geplaatst maar wtf maakt wel echt een kut ratelgeluid hoor.

                        Hoe kan dit? Is het de ruitenwissermotor? Wanneer ik die oude er weer aan gaat hangen dan hoor je dat constante ratelen niet namelijk…

                        Moet ik een overzetten van m’n oude? Hoe doe je dat eigenlijk?

                        #18346943
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Ik zou het effe met de verkoper overleggen…

                          #18346944
                          Jiang153
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 August 2013

                            [quote quote=18346943]Ik zou het effe met de verkoper overleggen…

                            [/quote]

                            Ja heb al contact opgenomen, maar in de tussentijd hoe zet je het over?

                            Kan ik eigenlijk alleen dat zwarte (motor?) gedeelte loshalen? Zag dat het maar 2 schroeven waren.

                            http://imgur.com/a/jzkHT

                            #18346945
                            Vinci
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 August 2009

                              Het is ook in mekaar gezet, dus het kan ook los…

                              #18346950
                              Jiang153
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                18 August 2013

                                [quote quote=18346945]Het is ook in mekaar gezet, dus het kan ook los…

                                [/quote]

                                Goeie tip blijkbaar moet je dat niet doen, want zit allemaal ijzeren veertjes in + magneten.

                                Deze motor kan ik denk ik weggooien want een van die drie veertjes zijn helemaal verbogen en hij gaat er niet meer goed in…

                                #18347021
                                Jiang153
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 August 2013

                                  Nou het geld teruggehad van de verkoper en het onderdeel hoef ik ook niet terug te sturen, dus nu heb ik twee nieuwe (een ander besteld).

                                  Probleem is alleen nu dat deze mechanisme de andere kant op draait -> hij draait de wissers dus richting de motorkap ipv het raam op. Moet ik iets omdraaien oid zodat ik deze ook weer goed kan maken…?

                                  #18347023
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Klinkt als een set voor rechtsgestuurde auto. Je zal moeten kijken of je dat kunt ombouwen, maar of dat kan weet ik zo ook niet.

                                    #18347034
                                    Jiang153
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      18 August 2013

                                      [quote quote=18347023]Klinkt als een set voor rechtsgestuurde auto. Je zal moeten kijken of je dat kunt ombouwen, maar of dat kan weet ik zo ook niet.

                                      [/quote]

                                      Nee in het begin ging die de goede kant op maar daarna raakten de ruitenwissers elkaar en is die geen flauw idee hoe opeens van kant gewisseld.

                                      #18347036
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Dan zit het in de timing/richting denk ik van de spindle bij de uitgang van de vertraging/motor. Daar zit een ‘wiel’ (spindle) die rotatie omzet in op en neer/heen en weer beweging, vergelijkbaar met wat op de wielen zit bij een stoomtrein. Wellicht is die 180 graden verdraaid geraakt.

                                        #18347091
                                        Jiang153
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 August 2013

                                          Mechanisme ontvangen en gezet en dit keer functioneert die prima en geluidsloos, dus zal wel aan die oude liggen.

                                          Resteert alleen nog de oude omdraaien dus, maar dat zie ik ter zijner tijd wel.

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.