Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Astra G OPC I Project topic
- Dit onderwerp bevat 45 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 maart 2017om 17:38 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
24 maart 2016 om 08:21 #17275931AnoniemLid sinds:
1 January 1970Na jaren zoeken naar die ene perfecte OPC I heb ik die dan eindelijk gevonden 2 weken geleden.
Niet helemaal perfect maar er zit werk aan wat ik prima zelf aan durf en aan kan!Dit topic gaat over hoe ik de auto weer naar zo dicht mogelijke originele staat wil brengen en verder veel foto verslagen en aanvullende how-to’s maken.
En voor mezelf om een leuk overzicht te hebben en jullie tips uiteraard!De auto heeft bij aflevering APK mee gekregen en ook een steekproef gehad dus daar heb ik alle vertrouwen in. Wel heb ik een afspraak gemaakt met n collega die ook een OPC I heeft gehad want ik hoor heeeeeel andere geluiden en dingen die mij niet bekend zijn en het is fijn om te weten dat dat hoort (of niet :hmmz ) :lol:
Auto heeft een kmstand van 137000, heel netjes voor die leeftijd.
Verder zitten er wat Irmscher goodies op, zoals de spoiler boven de achterruit, deur knopjes en de pookknop.Wat plaatjes:
Zal nog even een plaatje schieten van het editie nummer :P
Lijst met wat ik wil gaan doen aan de auto:
– De zwarte buitenspiegelvoeten stralen en opnieuw coaten. Gedaan, helaas niet mooi geworden dus kijken naar een knap en strak setje spiegels, helaas hebben ze allemaal het zelfde euvel vermoed ik.
– Lak bij werken, zit aardig wat steenslag schade op en er mist lak op de originele spoiler.
– Uitgebreide detailing beurt
– Velgen netjes maken en het liefst naar de originele kleur, al smoelt donker ook wel, maar dan worden ze echt zwart, dit is het net niet…twijfel.
– Interieur weer netjes maken, nieuwe midden console en belangrijkste, nieuw plaatje voor het editie nummer/TC knop, hier heeft iemand een gat in gemaakt voor een USB stekker oid…waarom nu precies daar? Andere type’s Opel waar ik zo’n plaatje kan halen? TC paneel is vervangen, ziet er weer strak uit, nu de rest nog!
– Binnenverlichting vervangen voor LED’s, blauw misschien?
– Nieuw display van de board computer, LED’s vallen nu helaas uit.
– Mogelijkheden onderzoeken tot plaatsen van originele cruise control. Ga ik laten vervalen, te veel gedoe en niet in stijl van deze auto.
– Dakrails vervangen, zit roest op.
– Stuur bediening voor de radio werkend maken
– Knopje voor het leeg laten lopen van de lende steun aan de passagiers kant, die mist nu.
– Goede vloermatten, misschien blauwe bies, misschien OPC logo er in gestikt? Vloermatten custom made binnen, blauwe bies en het correcte OPC logo erin gestikt, inclusief de gele streep.
– Linker dashboardbeugel vervangen, afgebroken en passend boutje zoeken, ook die mist (Details, details!) Hmmm kan me dit niet herinneren, komt wel weer boven drijven vanzelf!
– Rubber antenne nogmaals vervangen en goed afkitten ditmaal!
– Achterramen vervangen, dit is iets wat ik zelf moet kunnen, ik ga dan meteen het interieur achter herplaatsen, zit er nu niet correct in en dat stoort me.Word later vast nog meer aangevuld met zaken die ik ben vergeten.
Eerst moet de vorige auto nog verkocht worden en andere projecten even afmaken (Motor weer in elkaar zetten :lol: )29 maart 2016 om 17:21 #18314052AnoniemLid sinds:
1 January 1970Helemaal vergeten, dikke Remus einddemper, gelukkig valt het geluid mee en zijn het vooral looks, mijn ding is het niet zo namelijk, maar zit er prima verder.
En editie nummer plaatje, samen met het gat wat ik had vermeld, op jacht naar een nieuw midden console en dat plaatje zal vrees ik bestellen bij opel worden. Of hopelijk van een sloop OPC af kunnen halen.
Verder nog altijd blij, als de oude straks verkocht is en de motor weer klaar dan eens rustig met de kleine klusjes gaan beginnen van de OPC :agent
29 maart 2016 om 17:32 #18314053Daar waar het gat zit is een los plaatje van het middenconsole, zal overal nog wel in een sloopauto zitten( wel de versies met traction control uiteraard) de plaatsjes zul je dan met föhn moeten verwijderen en overzetten :thumb
Mooie OPC; zelf ook gereden maar afgelopen oktober verkocht…ik had nr 0771
29 maart 2016 om 17:55 #18314054AnoniemLid sinds:
1 January 1970@FKsport wrote:
Daar waar het gat zit is een los plaatje van het middenconsole, zal overal nog wel in een sloopauto zitten( wel de versies met traction control uiteraard) de plaatsjes zul je dan met föhn moeten verwijderen en overzetten :thumb
Mooie OPC; zelf ook gereden maar afgelopen oktober verkocht…ik had nr 0771
Ja, alles is identiek aan gelijk welke G Astra behalve net dat ene plaatje en daar maken ze dan n gat… :shock: Maar dat gaan we fixen!
Zijn er modellen die naast de OPC TC hadden? Ik denk richting de coupé, maar kan ze niet echt vinden.
En anders word het alsnog dat ene plaatje bij opel bestellen, heb wel meer dingen die daar vandaan moeten komen (zoals nieuw OPC logo voor achterop en wat diverse rubbers)Thanx, waarom heb je m weg gedaan? :cry
29 maart 2016 om 18:37 #18314055Ik heb er denk wel ene liggen maar wat geef je er voor ;)
29 maart 2016 om 18:49 #18314056AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Maurice89 wrote:
Ik heb er denk wel ene liggen maar wat geef je er voor ;)
Owh wauw, dat zou wel geweldig zijn! Helaas door mijzelf strikte bezuinigingsmaatregelen kan ik er nu maar 5 euro voor geven en ik heb geen idee hoe ver ik dan weg zit van wat jij in gedachte had ervoor :oops: :oops:
30 maart 2016 om 15:32 #18314057Weet ik zelf ook niet haha maar ze gaan wel voor meer weg voor tc knopje vragen ze al 10/20 euro haha.
30 maart 2016 om 19:04 #18314058AnoniemLid sinds:
1 January 1970Donders, ja dat OPC spul is aan de prijs. zit er in een knopje wel iets meer, n lapje e.d. verstopt, maar t plastic eromheen zal dan ook wel nieuw naar de 25 euro gaan…nja voor nu houdt het dan helaas even op, toch bedankt voor het aanbod! :wors
31 maart 2016 om 10:23 #183140592 april 2016 om 08:26 #18314061AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wauw, ziet er wel strak uit! Die velgen smoelen ook onder de G zo enorm goed, ooit later als ik groot ben haha :D
2 april 2016 om 16:55 #18314062Ja reedt ook top en lekker; in perfecte staat en noot problemen gehad :thumbup maar als je wat wilt moet je keuzes maken..
6 april 2016 om 16:14 #18314063AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja soms moet je dan iets weg doen, er zijn meer leuke auto’s gemaakt, de OPC blijft hier ook niet eeuwig :)
Sinds gister heb ik een probleempje erbij: de buitentemperatuur sensor is wel heel optimistisch geworden, 50 graden is geen uitzondering haha!
Voor zover ik weet zou een nieuwe sensor plaatsen voldoende moeten zijn, maar wil onder de kap toch even goed rond neuzen, nog geen tijd voor gehad echt.
Ook meteen zichtbaar dat ik last heb van pixel uitval, wil ik ook gaan verhelpen :) Eerst eens kijken wat het probleem is, de flatcable vervangen durf ik nog wel aan. Middenconsole wil ik er toch uit halen en vervangen.7 april 2016 om 06:10 #18314064De sensor zit in je bumper.
Waarschijnlijk is deze nog goed maar is ie losgeschoten en ligt hij nu tegen je radiator aan7 april 2016 om 07:00 #18314065AnoniemLid sinds:
1 January 1970@cali wrote:
De sensor zit in je bumper.
Waarschijnlijk is deze nog goed maar is ie losgeschoten en ligt hij nu tegen je radiator aanIk heb al gekeken, maar de sensor zit netjes op zijn plekje en de kabel ook goed aangesloten.
Zag wel n druppel koelvloeistof liggen, dacht even dat dat het was (ga ik ook nog bekijken waar dat vandaan komt) maar de auto geeft direct bij contact aan en koude motor te hoge waardes dus ligt aan de sensor oid. :)7 april 2016 om 08:00 #18314066Pixel uitval hebben zo goed als alle astra g’s. In de meeste gevallen heeft het niks te maken met de kabel. Maar is gewoon de print zelf niet goed meer. Nieuwe of laten repareren kost een vermogen! Er is een alternatief op de markt waar de meeste mensen wel over te spreken zijn. Zie topic hieronder.
Tevens valt die van jou nog mee! De meeste zijn niet eens leesbaar meer.
7 april 2016 om 14:58 #18314067Als je dat al pixel uitval noemt, dan heb je de mijne nog niet gezien :P
7 april 2016 om 16:20 #18314060AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hahaha ja ok ok, ik weet dat het mee valt, maar vind het iets om wel eens aan te pakken, maar zit nu meer met de temp sensor in mn maag. Kan helaas door omstandigheden nu niet langs de sloop, maar ga er daar eens eentje van n astra pulken, samen met wat andere spullen die ik kan gebruiken en dan gaan we echt beginnen! :afro
8 april 2016 om 13:35 #18314068AnoniemLid sinds:
1 January 1970Temp sensor net bij de Opel garage gehaald, samen met twee zwarte wielbout dopjes, smoelt dan toch iets beter en n nieuw setje beugeltjes voor t dashboard kastje, die braken op mn vorige G ook al af :P Dopjes zitten erop, beugeltjes vervangen, de sensor komt t weekend wel, als ik me iets fraaier voel :)
En zo kabbelen we rustig voort, man van t magazijn vond het leuk om te zien dat ik de auto rustig weer origineel wilde gaan bouwen en niet 1 klap alles gedaan wilde hebben, daar is geen lol in, die mening deel ik wel :)
14 april 2016 om 17:08 #18314069AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag op mn vrije dag een poging gedaan om de spiegelvoeten weer strak te krijgen, waren erg onderhevig aan onderliggende corrosie.
Wilde er ook een goede how-to van maken met foto’s en alles. Helaas liep het anders en werkte niets mee vanwege ouderdom.
Toch hoop ik van t weekend mijn ervaringen beter neer te kunnen pennen zodat en ander er ook iets aan kan hebben later :)15 april 2016 om 20:53 #18314070Dat bladderen van de spiegelkappen hebben ze inderdaad allemaal last van!
Op aluminium gaat het namelijk corroderen; zal mooi klusje zijn en in ardenblue laten spuiten is daarnaast ook nog veel mooier :thumbup22 april 2016 om 08:19 #18314071AnoniemLid sinds:
1 January 1970Daar waar niemand op hoopt is helaas toch gebeurd, nee geen ongeluk maar wel de koppakking lek. Ik ben nu in duitsland met de auto. Gister op de heenweg is er 1 liter kvs doorheen gegaan.
Auto word zo opgehaald door n collega met de auto ambulance.Ik kwam al wel een topic tegen hierover, schijnt n bekend probleem te zijn helaas. Ik wil en ga proberen het zelf te maken maar vroeg me af of er mensen zijn die erbaring hebben ermee, weten waar ik moet letten en wat ik nodig ga hebben allemaal?
Net 5 weken in bezit. Vorige eigenaar moet er vanaf hebben geweten. :fy1
Snotver…iemand ook n kostenplaatje aan onderdelen en kop vlakken?
22 april 2016 om 21:56 #18314072Pak eens Mister-auto en pak even een grote beurt aan onderdelen + natuurlijk koppaking en dergelijke, voor de rest komt er nog kop vlakken bij.
Nieuwe kop bouten grote beurt nieuwe riemen waterpomp enz enz enz olie filters bougies koelvloeistof denk dat je via de site al heel ver komt voor een indicatie wat het je kost aan onderdelen.23 april 2016 om 06:03 #18314073NB. mister-auto staat bekend om kwaliteits problematiek (vaak geen 1e keus materiaal en/of heeft lang op de plank gelegen). Als je wat gaat bestellen, kies liever winparts.nl of fsrs-opelwebshop.nl. Weet je zeker dat het goed is.
23 april 2016 om 12:57 #18314074AnoniemLid sinds:
1 January 1970Waar de onderdelen vandaan komen heb ik weinig invloed op, de garage waar ik eraan werk besteld voor mij (in samenspraak) Zo laat ik de waterpomp zitten, die zit er net max 4.000 km onder en die ziet er ook als nieuw uit nog.
Verder wel preventief dan wat andere zaken vervangen en doen.Zal zo eens wat foto’s uploaden van de huidige situatie, ochtendje met de juiste kennis ernaast aan de slag en de kop laag er netjes naast :)
23 april 2016 om 14:23 #18314075AnoniemLid sinds:
1 January 1970Opgehaald door maatje en collega met de autoambu. Lange 300km, zeker de eerste 50 km door heuvelachtig gebied ging traaaag af en toe :mrgreen:
Na een uurtje rommelen, nog niet zo spannend allemaal.
Kop eraf, geen verdere schade behalve dat goed zichtbaar is dat er koelvloeistof in cilinder 4 terecht is gekomen.
Kop zelf, vieze kleppen bij cilinder 4. Straks alles schoon en netjes!
De pakking, 1 groot gat waar het er twee kleintjes horen te zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.