Astra G lekt benzine

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G lekt benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222782
    pimmie89
      Lid sinds:
      14 April 2009

      Hallo allemaal,

      Misschien dat jullie het gelezen hebben maar deze week bezig geweest met groot onderhoud van de Astra G uit 1998.

      Alles werkt weer goed.

      Maar heb al sinds ik hem heb last van benzine.
      Zo gauw ik getankt heb ruik ik benzine. En is pas weg wanneer ik een stukje heb gereden. Vaak de volgende ochtend ofzo.

      Nu zag ik tijden de onderhoud dat de rubberen slangentjes preus waren en hij lekt benzine en dat komt uit eindelijk onder de tank bij elkaar. Want zie daar wat kringen van benzine zeg maar.

      Maar er ligt verder ook nooit een plasje benzine of iets. Zoveel lekt hij dus niet.

      Weet iemand wat het zou kunnen zijn? We wisten niet wat. Eventueel die slangentjes omdat die er beetje preus uitzagen.

      Gaan over 2 weken ongeveer richting Rome.

      Groetjes, Pim

      #17691292
      CommoCruiser
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Klinkt inderdaad als een lekke tankventilatieslang.
        Ik zou ze vervangen, zeker omdat je over twee weken zo’n eind weg gaat.

        #17691293
        elektronicanet
          Lid sinds:
          6 February 2010

          Ik heb hetzelfde met mijn Astra G. Je moet de achterbank maar eens eruit halen, en dan de grote plastic dop met een flinke schroevendraaier er uit wippen. Liefst na het tanken. Waarschijnlijk zie je benzine OP je tank liggen. Bij mij lekt de vulslang vanaf de tankdop een klein beetje.

          Om het te verhelpen moet de hele tank er onderuit. Daar heb ik tot nu toe geen zin in gehad, wat ik doe om problemen te voorkomen is gewoon niet voltanken (ik tank altijd 30 à 35 L). Dan ruik je niks :)

          #17691294
          Astraman
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 July 2004

            Die slang zit volgens mij rechtsachter, deze is twee jaar terug vervangen en daar konden ze zo bij, was klusje van 10 minuten, ander probleem was wel dat ze die slang niet op voorraad hadden, was een speciaal voorgevormd slangetje.

            #17691295
            pimmie89
              Lid sinds:
              14 April 2009

              Ik zou kijken. Heb verder nooit last van verder. Denk als ik minder vol tank dat het probleem zich niet voordoet maarja ik tank hem altijd vol…. Zou deze dingen ff nakijken

              #17691296
              GooneyBird
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2010

                Ik heb dat ook gehad, bij mij was het de tank overflow slang. Als je de tank langs een bepaald niveau vol gooide liep het in dat slangetje, en dat ding lekte precies bij z’n aansluitpunt. Ik had toen in m’n Haynes-boek gezien dat je er niet echt lekker bij kon, dus toen heb ik ‘m maar op de brug gezet, en over het lekkende stuk een nieuw stuk slang geschoven, en dat met 2 klemmetjes vast gezet.

                Klusje van 2 minuten als je alle spullen zo hebt liggen. (En een maat die bij een garage werkt hebt, en dus altijd even een brug kan lenen. Zonder brug kan je er ook wel bij, maar is het wat lastiger te zien wat je aan het doen bent):D

                #17691297
                AstraG5
                  Lid sinds:
                  21 April 2010

                  ik heb precies hetzelfde.
                  Na het tanken zie het het druppelen bij het aansluitpunt naar de tankt toe, tot nu nog geen zin gehad om er wat aan te doen.
                  Zo te horen een veel voorkomend probleem.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.