[Astra G] Lekkage bestuurderszijde

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra G] Lekkage bestuurderszijde

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213350
    Mackay
      Lid sinds:
      2 August 2007

      Hallo Allen,

      Vandaag weer een probleem (wat vorig jaar ook al is gebeurd, één keer, ook koud weer. d8 aan condensafvoer airco verstopt, zal wel weg gaan). Aan de bestuurderszijde ligt een vloeistof (behoorlijk wat, de map is nat, mn schoenen dus ook :thumbdown) wat olie-achtig aanvoelt maar wat wel behoorlijk helder is. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, kan ik ergens zoeken en het eventueel zelf verhelpen?

      All tips zijn welkom :thumbup, ik weet het zo 1,2,3 niet!

      #17540068
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        lekkende kachel. koelvloeistof kan dan het interieur binnen lopen

        #17540069
        Mackay
          Lid sinds:
          2 August 2007

          origineel gepost door Goossens Bjorn
          lekkende kachel. koelvloeistof kan dan het interieur binnen lopen

          Misschien stomme vraag maar hoe kan ik de kachel (neem aan dat je het verwarmingselement bedoelt) bereiken?

          #17540070
          Ring
            Lid sinds:
            11 September 2006

            Heb dezelfe klacht gehad begin dit jaar. Bij bleek er gelukkig alleen iets verstopt te zitten (veel bladeren onder de ruitenwissers.. Zoek anders even onder mijn gebruikersnaam (Ring), met behulp van de zoekfunctie.

            Gr. Ring

            #17540071
            Astranomic
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2007

              origineel gepost door Mackay

              origineel gepost door Goossens Bjorn
              lekkende kachel. koelvloeistof kan dan het interieur binnen lopen

              Misschien stomme vraag maar hoe kan ik de kachel (neem aan dat je het verwarmingselement bedoelt) bereiken?

              Door de onderste bak los te klikken die je ziet zitten bij de middenconsole. Mocht je kachel lek zijn heb ik er nog eentje liggen voor je met het plastice verlengleiding.

              Succes!

              Gr,

              Steven

              #17540072
              Mackay
                Lid sinds:
                2 August 2007

                Hallo Allen,

                Dank voor de support :wors! Ik ga binnenkort met een kennis, die al wat vaker heeft gesleuteld aan de Astra G, op zoek naar de oorzaak.

                Zal nog even posten wat het is geweest.

                Trouwens nog een vraag, airco is toch een apart systeem? Ofwel dit is toch een losse verdamper die niet geintegreerd zit in de kachelradiateur?

                Gr. Jeroen

                #17540073
                joh.krottje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 October 2009

                  probeer dit eerst met een vloeibare radiator-pil want het wil nog wel eens gebeuren dat de radiator kachel lekt en met zo’n pil kan je het vaak oplossen is bij de astra van mijn vrouw al 2X gelukt (tussen periode van 3 jaar)hij is nu nog steeds dicht na 2 jaar
                  johann

                  #17540074
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Als de rest van je motor nog in orde is, zou ik niet aan zo’n pil beginnen.

                    straks hebbie een radiateur verstopt of een thermosstaat kapot, dat zou best zonde zijn.

                    repareren is gewoon de beste optie.

                    Willem

                    #17540075
                    Mackay
                      Lid sinds:
                      2 August 2007

                      Update:

                      O-ringetjes vervangen, kachelradiateur zag er nog piko bello uit! Wat een een kolere karwei trouwens, wist niet dat je slangenmens moest zijn daarvoor :hmmz.
                      Ook raar ontwerp trouwens, met die kunstof buizen en klemmen, zit nog best wat speling op als je de nieuwe O-ringen erin hebt gestopt. Waaromn daarnaast niet een verbinding in je motorcompartiment zodat bij evt. lekkage het aan de buitenkant bereikbaar is en daar lekt (koelvloeistof stinkt).

                      Maargoed voorlopig iig droog! Ff aankijken of het zo blijft…

                      #17540076
                      Mackay
                        Lid sinds:
                        2 August 2007

                        Shit, rij net naar Vught staat er in m’n display koelvloeistofpijl.
                        Kijk ik naar beneden, ja hoor weer een plas.

                        Wat kan dit nu zijn?!?

                        Update 19-11-2009:

                        Waarschijnlijk heeft één van de bevestigingspennen niet goed vast gezeten en is deze losgeschoten door b.v. een hobbel of zoiets. Nu met de hamer een paar klapjes op gegeven zodat ze zeker weten goed vast zitten.
                        Het blijft mijn inziens een erg raar constructie (waarom niet een gesloten leiding tot in het motorcompartiment en daar schroefdraadkoppelingen) :swear.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.