Astra G isoleren

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G isoleren

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #18205720
    Maatie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 January 2014

      Zo te zien is de motorruimte iets minder gevuld dan bij mijn Astra. Ik zou zoveel moeten weghalen om bij het schutbord te kunnen. Daar ben ik niet handig genoeg voor. Ik ga wel de binnenkant van het dashboard isoleren. Goed om te horen dat het dempen van de motorkap weinig hielp, dan kan ik daar op bezuinigen.

      Rolf: Vanwege de absorptie gebruik ik geen noppenschuim of ander polyethermateriaal.

      #18205721
      Shane_Astra_g
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 December 2012

        Maatie,

        Ik zie dat je veel verschillende merken demping materialen gaat toepassen. Waarom niet gewoon overal sillentcoat op het plafond deuren kofferruimte etc? Of doe je het meer voor het kosten plaatje?

        #18205722
        Maatie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 January 2014

          Silentcoat is een van de duurste oplossingen. In plaats van Silentcoat gebruik ik EasyDemp en voor de wielkasten rubber voor de demping. Voor elk deel heb ik gekeken welk product de meeste in aanmerking komt.

          #18205723
          Shane_Astra_g
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 December 2012

            ja dat is waar, duur is het! Ik ben ook easydemp tegen gekomen, maar lees er helaas niet zoveel over. Zou ook zonde zijn als je heel je auto vol hebt geplakt met verschillende merken en je vervolgens niet veel winst behaald? Ik zelf ben ook een student. Ik ga het gewoon stuk voor stuk aanpakken beginnende met de kofferruimte.

            Twijfel nog tussen silentcoat en silentcoat extreme en er is er nog 1 sandwich heet het ofzo. Nadeel van dit product is de zwaarte.

            gr.

            #18205724
            Astra_R
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2011

              @Shane_Astra_g wrote:

              Heeft dit er voorgezorgt dat er veel minder motorgeluid binnen dringt? wat is jou mening?

              Schutbord heeft best behoorlijk geholpen. Motorkap te weinig(tot niet) om de kosten te kunnen verantwoorden.
              Zelfs het ontdreunen van het ventilatie kanaal ding(onder parafaan) heeft geholpen om ventilatiegeluid en motorgeluid te verminderen.

              #18205725
              Astra_R
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 September 2011

                Inmiddels een nulmeting gedaan en een doelstelling gesteld..

                Ik zou graag van 50 tot 140 3dB minder geluid willen horen. Dit heb ik gebasseerd op ervaring en testgegevens van een vag auto waarvan ik het geluidsniveau als comfortabel heb ervaren..

                Numbers to beat
                66dB bij 50km/h in de 4
                70dB bij 80km/h in de 5
                76dB bij 130km/h in de 5

                Inmiddels heb ik ontdreunings matten en absorptie materiaal van het merk silent coat gekozen.

                #18205726
                Shane_Astra_g
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 December 2012

                  Ben benieuwd of je het gaat behalen! Dit staat ook nog op mijn lijstje!

                  #18544789
                  Deentjuhhh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 April 2010

                    En ?

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.