Astra G – herkennen MID/TID aan de voorkant

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G – herkennen MID/TID aan de voorkant

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273727
    sggs
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 September 2015

      Goeiendag,

      Ik heb in het display van m’n Astra G sport uit 2001 de welbekende pixeluitval en wil m’n MID vervangen. Nu zitten er bij mij in de buurt een aantal redelijke grote autosloperijen waar ik wel verwacht één der deze dagen te kunnen slagen in het vinden van een vervangende MID. Ik vroeg me echter nog wel af of ik, zonder de middenconsole eerst los te maken en zonder spanning op het display te hebben, kan zien of het display dat ik uit de sloopauto wil halen een MID of TID betreft. Want ik verwacht namelijk niet dat er op de sloperijen sleutels in het contact zitten of überhaupt een accu inzit. Als ik op Google Images kijk dan lijkt het aan de buitenkant moeilijk te zien of het een MID of TID betreft. Of wellicht weet iemand misschien in welke modellen een MID zit en in welke modellen een TID?

      Overigens ben ik bekend met de Tsjechische aftermarket MID’s (viewtopic.php?f=5&t=178945), ik wil echter bij voorkeur alles het liefst origineel houden.

      Alvast bedankt voor de reacties.

      #18298094
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Heb je wel ooit gezien hoe jouw MID/TID heeft uitgezien?

        TID= Linksboven tijd, rechts temperatuur meter,onderaan bij radio uit de datum, met radio aan zie je de radio zender staan.
        MID= Heb je meerdere mogelijkheden. Heb je toevallig aan je rechterhendel (ruitewisser hendel) nog 2 andere knoppen zitten? Want dan zou je
        waarschijnlijk de MID moeten hebben. Want met die hendel kun je de boordcomputer opties instellen zoals: temperatuur, gemiddeld verbruik, momentueel verbruik,
        stopwatch.

        #18298095
        sggs
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 September 2015

          Ik heb een MID, daarover is bij mij ook geen onduidelijkheid ;) Waar het mij om gaat is dat ik een MID uit een sloopauto wil halen en aan de buitenkant van het display in de sloopauto wil zien of het een MID of TID is. Ik weet namelijk wel dat ik het aan de achterkant van het display kan zien door naar de bekabeling en het aantal polen te kijken maar dan moet de middenconsole eerst los. Het is voor mij dus een stuk handiger om het te kunnen zien zonder dat ik eerst de middenconsole uit de mogelijke sloopauto los haal. Een TID wil ik namelijk niet, het moet echt een MID zijn.

          #18298096
          Step-han
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2010

            Misschien heb je hier wat aan:

            Ik heb zelf een MID van Veramon omdat deze goedkoper is en geen last kan hebben van pixeluitval. Mocht je nu een exemplaar vinden die geen pixeluitval heeft betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs. De MID van Veramon heeft ook nog eens veel meer functies en als je de amber kleur besteld lijkt het bijna origineel.

            [youtube:1h93olwc]http://www.youtube.com/watch?v=ams6kEO0tE4[/youtube:1h93olwc]

            #18298097
            Parqueted
              Lid sinds:
              11 August 2015

              Zoals wat Dolby al zegt. Aan het scherm zelf kun je het niet zien. Maar aan de ruiterwisser hendel kun je het wel zien.

              Deze hendel is van een auto geweest met MID, dit kun je zien aan de extra knoppen aan de zijkant

              Dit is de normale hendel voor autos met een TID, deze geeft namelijk alleen maar tijd en datum en zijn er dus geen knoppen nodig.

              Het kan zijn dat deze hendels op de sloop er dus al uit zijn gehaald, dan kun je het alleen nog maar zien aan de kabelboom die erachter zit. dus dat betekent idd dat je alles los zou moeten maken.

              #18298098
              JansenR
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2013

                Waarom laat je je huidige MID niet repareren (als het alleen pixeluitval betreft) ?
                heb dit bij mij ook laten doen en tot op heden geen last van uitval meer en dat al 5 jaar
                naar volle tevredenheid

                groet. :thumb

                #18298099
                sggs
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 September 2015

                  @Parqueted: ja stom van mij natuurlijk, niet aan gedacht :). In mijn eigen Astra zit idd, zoals dolbly ook aanhaalt, zo’n hendel met twee knoppen, dus daaraan kan ik het natuurlijk inderdaad ook bij de evt. sloopauto aan zien. Ik verwacht wel dat die er bij die meeste auto’s nog inzitten.

                  @JansenR
                  : ook een mogelijkheid, maar dat zal wel prijzig zijn of niet? Weet jij nog wat je daarvoor heb betaald?

                  #18298100
                  JansenR
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2013

                    hallo sggs,

                    reparatie heb ik laten doen bij volgende firma : http://www.pixelfehler-service.de
                    kosten nu 100€ zie website je hebt hier 7 jaar garantie op.

                    gr R Jansen

                    #18298101
                    sggs
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 September 2015

                      Ok bedankt voor de tip ;)

                      #18298102
                      PVB
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 April 2006

                        Deze heb je ook nog

                        Icm CCRT700 radio

                        #18298103
                        sggs
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          22 September 2015

                          Die is ook wel nice. Geeft deze ook net als een MID verbruiksinfo e.d. weer?

                          #18298104
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Ja en werkt ook zonder telefoonradio.

                            Deze hebben ook bijna nooit pixelfalen.

                            Heb m zelf in mijn Vectra-B2 1999 3.0-V6 CDX met 291.000km achter de kiezen.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #18298105
                            Dolby
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              1 May 2008

                              Dat is inderdaad een heel mooi display voor in de auto. :thumb

                              #18298106
                              sggs
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                22 September 2015

                                Nou vandaag voor de MID op pad geweest bij een aantal sloperijen die gelukkig allemaal pal naast elkaar zitten :thumbup. Het aanbod van Astra G’s was best goed. Ik heb in totaal een stuk of 11 Astra’s van binnen gezien. Helaas had er maar ééntje een MID en tsja, je kan al raden wat daar mee mis was……juist, pixel uitval :-x :D.
                                Gelukkig wel wat andere kleine onderdeeltjes kunnen scoren. Over een tijdje maar weer eens proberen voor de MID.

                                edit:

                                @Opeltje17
                                , ja ik denk dat ik er inderdaad niet aan ontkom om uiteindelijk voor een aftermarket te gaan.

                                #18298107
                                Opeltje17
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 January 2012

                                  Een originele MID vinden zonder pixel uitval zal echt lastig worden.

                                  Heb mijn MID toen der tijd met nagenoeg geen pixel uitval verkocht voor €95,-.

                                  En de Tsjechische gekocht voor €80,- zou er toch nog eens over nadenken over een aftermarket MID.

                                  #18298108
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Nog lastiger te vinden maar het CCRT scherm heeft dezefde functies als de MID.
                                    Geeneen van gezien met pixelfalen.

                                    Nog wat foto’s van de CCRT display:

                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                    #18298109
                                    sggs
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      22 September 2015

                                      Thanks voor de pics. Gebruik je daar dezelfde 32pin connector voor en past deze ook in een traditionele MID bay?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.