Astra g handrem vraag

Forumindex Forums Modellen Astra Astra g handrem vraag

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262236
    Shane_Astra_g
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2012

      Hallo,

      Had al een lange tijd het probleem dat mijn linkerachterwiel bleef hangen. Gister naar garage geweest en de trommel schoon laten maken. Remcillinder was erruit geschoten en de handremkabel zat volgens de monteur vast. Hij heeft de kabel losgekoppeld van de trommel, om te verkomen dat het vervolgens weer vast gaat zitten. Echter moet dit volgens hem vervangen worden. Ik vroeg me het volgende af voordat ik zomaar als onwetende op de koste wordt gejaagd.

      1. Hoe kan ik zelf achterhalen of de kabel inderdaad vast blijft zitten. Kabel is nu los. Moet ik gewoon de handremaantrekken kijken of kabel aantrekt en vervolgens handrem los kijken of kabel terug komt?

      2. Nieuwe handrem set zou volgens die monteur 90euro kosten. Ik heb wat zitten rondzoeken en zag dat er 1 lange kabel is en een iets kortere naar de trommels toe. Is het verstandig ze allebei te halen of kan ik de korte stuk naar de trommels toe gewoon weer gebruiken, dit scheelt weer aardig in kosten namelijk.

      3. Is het vervangen van de handremkabel vakmanswerk of is het zelf ook te doen.

      4. Rechterkant werkt wel gewoon, is het apk afkeur als de linkerkant niet werkt?

      Mvg.

      #18196102
      black_astra
        Lid sinds:
        30 November 2010

        Je uitlaat moet eraf omerbij te komen. En dan het hitteschild eraf.

        Die kabel bestaat uit 1 set

        #18196103
        bonitomeistro
          Lid sinds:
          11 July 2013

          het is nog best wel een beetje martel werk als het tegenzit iig.. het is idd afkeur als 1 kant vast zit maar prima zelf te doen met enige kennis en gereedschap enzo

          Sent from my LG-D802 using Tapatalk

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.