Astra G GPS dakantenne

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G GPS dakantenne

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18327738
    Astra_R
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2011

      Goedendag,

      Voor mijn verjaardag de lang gehoopte antennevoet met geïntegreerde GPS antenne gekregen t.b.v. de NCDR 1100 ombouw.
      Toch had ik nog een aantal vragen.

      Volgens mijn vriendin waren er een aantal mogelijkheden voor wat betreft het aantal draden. Ik heb aangegeven dat ik er minstens 2 nodig had (radio signaal en GPS signaal). Telematica is leuk maar heb ik niet nodig. Nu hoor ik dat er nog meer mogelijkheden, dan maximaal 3, waren. Wat zijn die zoal?

      Onderstaande exemplaar heb ik gekregen. Heeft iemand enig idee welk model/ mogelijkheden dit betreffen?
      Vraag 2: Waar versier ik een nieuw rubber voor deze zeldzamere antenne?
      Vraag 3: Op het oog lijkt de antennespriet platter te liggen dan de vorige versie. Is dat normaal/ gaat hij tegen de ruit van mijn kofferklep aankomen of kan ik het beste “gewoon ff proberen”.
      Vraag 4: De spriet op dit exemplaar is korter dan mijn huidige, origineel via de dealer bestelde, spriet. Is dit normaal i.v.m. misschien een betere ontvangst van dit exemplaar?
      En voor de de belangrijkste: Welke auto’s zijn geschikt om een signaalkabel uit te plukken(lengte en aansluiting) en waar moet ik op letten qua accessoires voor ik begin te slopen?

      Hieronder nog ff wat foto’s ter ondersteuning van de beeldvorming:




      #18328065
      Silver-Astra-Sport
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 November 2016

        Antennevoet rubbers zijn niet los te krijgen, stond wel ooit een advertentie op MP waarin div rubbers aangeboden werden.

        De GPS kabel kun je bij de Opel dealer bestellen. Moet er één zijn van een Vectra C let wel op, is alleen de GPS kabel. Geen kabelbomen oid echt alleen de gps.

        #18329880
        Astra_R
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 September 2011

          Bedankt voor je reactie.
          Oh dat is mooi dat hij los te bestellen is. Kun je de 3 “coax” aansluitingen verklaren? Op de NCDR 1100 zitten er maar 2.
          Rubber voetje opzoeken op ebay ofzo? Is de antennevoet qua formaat niet gelijk aan die van een zafira, vectra of misschien zelfs vivaro?

          Sidenote: Doen de foto’s het bij jullie ook niet goed?

          #18329919
          Silver-Astra-Sport
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 November 2016

            De ncdr1100 heeft een gps aansluiting en een radio aansluiting. De antenne heeft ook nog een aansluiting voor een telefoon.

            #18338568
            Astra_R
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2011

              Nou ik ben op de sloop geweest om de boel uit een zafira te trekken maar ben bij de bestuurdersstoel gestrand.
              Daar zat de kabel nog onder stoel en bank en zat de kabel(bestaande uit 2 zoals bij mijn antenne) dusdanig verweven in de boom dat ik volgens mij beter een nieuwe kan halen i.v.m. risico op beschadiging van de kern. Wel heb ik het verloop van de dubbele naar enkele gespot. Van antenne tot radio bestaat uit 2 stukken kabel, die gekoppeld is bij de pedalen.

              In geval van die auto zou toevoeging van telefoon dus betekenen dat je alleen het stuk van pedalen tot radio en telefoon hoefde te vervangen.

              Nu dus de volgende 2 uitdagingen:
              – Waar kan ik de juiste kabel met connectoren vinden? Vec C is 2 delig?
              – Hoe kom ik aan een nieuw rubber voor de voet, gezien deze bij de VOD niet los te bestellen is.

              #18342894
              roog
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 November 2012

                Mag ik vragen hoe je die antenne van je dak hebt gekregen, hoe zit dat vast?
                Ik heb een astra station H en mn GPS lijkt te denken dat ik ergens anders ben. Ik wil graag de aansluitingen even controleren op corrosie ofzo…

                Als ik de antenne eraf draai zit er wel wat speling in de GPS ontvanger om mn dak, maar wil het niet forceren :D

                #18342914
                Astra_R
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 September 2011

                  Ik heb hem nog niet los gehaald(op de foto is opgestuurd door demontagebedrijf) maar als goed is zit tussen hemel en dak een moer die je met een steeksleutel of ringsleutel los kunt draaien.

                  #18342928
                  roog
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 November 2012

                    Dus plafond van het interieur moet ik los maken? mmmm, daar ben ik denk ik niet zo goed in….of is daar een simpele manier voor?

                    #18342958
                    Astra_R
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 September 2011

                      Kan redelijk makkelijk in mijn geval. Ik weet niet zeker hoe het bij de H zit maar ik neem aan vergelijkbaar.
                      Bij mij is het een kwestie van het rubber van de achterklep los halen en dan voorzichtig tussen hemel en dak je ding doen. Natuurlijk niet de boel uit zijn fatsoen trekken;)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.