Astra G Coupé.

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Astra G Coupé.

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243692
    kwuyts
      Lid sinds:
      27 October 2011

      Vrijdag wordt mijn Astra G Coupé onderhouden.

      Ik beschik over:

      -grote microvezel doek (water magneet zoals jullie dat noemen?)
      -kleine microvezel doek
      -handpad voor aanbrengen polish
      -pad voor aanbrengen wax
      -Sonax Extreme wax met carnaubawax (pate)
      -turtle wax (vloeibaar)
      -velgenborstel
      -Auto shampoo
      -Insect remover
      -Teerverwijderaar voor lak
      -Turtle wax Headlight restorer kit.
      -Back to black voor bumpers etc.

      Mijn gedacht:

      Wassen
      -de wagen nat spuiten
      -Autoshampoo aanbrengen en even laten weken
      -Ondertussen velgen proper maken met velgenreininger, shampoo en de velgenborstel
      -wielkasten propermaken
      -Afspoelen
      -Wagen wassen met 2 emmer systeem
      -Drogen met microvezel doek

      vervanging van het clayen
      Ik heb nog kleine teervlekjes op mijn lak hangen (al veel minder sinds de aankoop).
      Daarom spuit ik de lak in met verdunde teerverwijderaar voor lakken.
      Daarna terug afspoelen om de losgeweekte teerdeeltjes weg te spoelen.

      Teerverwijderaar verwijderen
      Omdat ik denk dat een teerverwijderaar er geen weken moet ophangen
      zou ik de wagen nogmaals zachtjes wassen met shampoo om
      de teerverwijderaar zeker weg te hebben.
      -Drogen met microvezel doek

      Polish
      -Polish aanbrengen met een hand-pad voor polish
      -polish uitwrijven met microvezel doek?

      Waxen

      -Dun laagje Sonax extreme wax aanbrengen
      -laten harden
      -afnemen

      Uurtje of 2 laten rusten

      -Dun laagje Sonax extreme wax aanbrengen
      -laten harden
      -afnemen.

      Afwerking
      Back to black aanbrengen op de rubbers, kunststof aan de spiegels en grille.
      Headlight restorer kit toepassen op de koplamp aan bestuurderszijde.

      Iemand tips?

      Welke wax is de beste:
      Turtle wax (vloeibaar):

      Of

      Sonax Extreme wax (pate):

      Groetjes.

      #17947732
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        das een aardig waslijstje! lekker bezig.

        ik zelf neem meestal mequiers, maar das beetje persoonlijke voorkeur..

        #17947733
        kwuyts
          Lid sinds:
          27 October 2011

          Normaal is het gewoon goed wassen, drogen en daarna 1x waxen.
          Ik wil er nu eens echt veel werk insteken, en kijken of het echt zo’n verschil gaat maken :D

          Ja meguiars heb ik hier al veel voorbij zien komen, maar deze wax zal zijn werk ook wel doen zeker? :D
          Ik heb gelezen dat een pate beter zou zijn, omdat in de vloeibare wax nog allerlei producten
          zitten die de wax vloeibaar moeten houden. Dus voor de 2 wax-laagjes maar de pate gebruiken?

          Groetjes.

          #17947734
          kwuyts
            Lid sinds:
            27 October 2011

            Koplamp is reeds gemaakt.

            Voor:

            na:

            Het turtle product werkt echt super goed, op de foto’s zie je het niet
            maar ik had vorige week eens met een te grof schuurpapiertje geprobeert.
            Hierdoor kreeg ik vrij diepe krassen in mijn koplamp bovenaan.
            Deze zijn volledig weg, alleen de steenslag vooraan krijg ik er niet uit.

            Dus echt een nieuwe koplamp krijg je er niet van, maar ik denk
            dat de verbetering wel meer dan duidelijk is :D

            Groetjes.

            #17947735
            Basgsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              ziet er netjes uit de koplampen, moet ik ook nog een keer gaan doen.
              zou wel misschien nog een keer over het kleien na denken. Ik doe het nu ook al een tijdje
              sinds ik met de machine poets, maar het is ongelovelijk hoe glad de lak wordt en hoe vies de klei.

              #17947736
              kwuyts
                Lid sinds:
                27 October 2011

                Als je lampen niet té hard verweerd zijn, zou ik deze kit echt aanraden..
                Voor 10 euro, en op een kwartiertje kan het echt al klaar zijn.
                Daar heb je je polijstmachine nog niet voor genomen :-P

                En ja.. ik heb nog geen ervaring met kleien, maar het klinkt voor mij een beetje “ongeloofwaardig”.
                Hoewel ik al genoeg dingen erover heb gelezen wat het tegendeel heel duidelijk bewijzen :thumb

                Volgende grote poetsbeurt zou het er wel eens van kunnen komen :D
                Puur uit nieuwsgierigheid :D

                Groetjes.

                #17947737
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  @kwuyts wrote:

                  Als je lampen niet té hard verweerd zijn, zou ik deze kit echt aanraden..
                  Voor 10 euro, en op een kwartiertje kan het echt al klaar zijn.
                  Daar heb je je polijstmachine nog niet voor genomen :-P

                  En ja.. ik heb nog geen ervaring met kleien, maar het klinkt voor mij een beetje “ongeloofwaardig”.
                  Hoewel ik al genoeg dingen erover heb gelezen wat het tegendeel heel duidelijk bewijzen :thumb

                  Volgende grote poetsbeurt zou het er wel eens van kunnen komen :D
                  Puur uit nieuwsgierigheid :D

                  Groetjes.

                  kleien werkt echt fantastisch als voorbehandeling hoor, maar probeer het uit :P

                  #17947738
                  kwuyts
                    Lid sinds:
                    27 October 2011

                    @dion87 wrote:

                    kleien werkt echt fantastisch als voorbehandeling hoor, maar probeer het uit :P

                    Ik ben benieuwd :D .
                    En maakt het uit welk klei-setje je neemt?
                    Ik zie namelijk heel veel mequiars clay kit voorbij komen… :thumb

                    Groetjes.

                    #17947739
                    RISL
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      24 January 2011

                      Werkt clay ook op een gewrapte auto? Wil namelijk mijn Astra Coupé laten wrappen in dezelfde kleur als het nu is. Stuk goedkoper dan spuiten en dan ben ik gelijk van m’n kleurverschillen af.

                      #17947740
                      dion87
                        Lid sinds:
                        22 August 2011

                        @kwuyts wrote:

                        @dion87 wrote:

                        kleien werkt echt fantastisch als voorbehandeling hoor, maar probeer het uit :P

                        Ik ben benieuwd :D .
                        En maakt het uit welk klei-setje je neemt?
                        Ik zie namelijk heel veel mequiars clay kit voorbij komen… :thumb

                        Groetjes.

                        mequiers heb ik zelf ook, maar toendertijd was het met veel korting.
                        anders betaal je zo 25 euro voor een kitje. maar het is echt top spul!

                        #17947741
                        dion87
                          Lid sinds:
                          22 August 2011

                          @RISL wrote:

                          Werkt clay ook op een gewrapte auto? Wil namelijk mijn Astra Coupé laten wrappen in dezelfde kleur als het nu is. Stuk goedkoper dan spuiten en dan ben ik gelijk van m’n kleurverschillen af.

                          daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe ze gewrapte wagens schoon maken.. enkel afspuiten kan nooit genoeg zijn.

                          #17947742
                          RISL
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            24 January 2011

                            Misschien bestaat er een speciale shampoo en voedend middel voor, maar ik ben benieuwd of iemand hier me er meer over kan vertellen. Juffer1 heeft wel erg veel kennis over wassen, poetsen en detailen, hopelijk reageert hij hier straks ook eens op. En anders open ik wel een apart topic.

                            #17947743
                            kwuyts
                              Lid sinds:
                              27 October 2011

                              Ik heb m’n mistlichten ook eens geprobeert met de restoration kit,
                              maar hiervoor zit er veeel te veel steenslag in de mistlamp zelf spijtig genoeg.

                              Groetjes.

                              #17947744
                              Juffer1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2006

                                @RISL wrote:

                                Werkt clay ook op een gewrapte auto? Wil namelijk mijn Astra Coupé laten wrappen in dezelfde kleur als het nu is. Stuk goedkoper dan spuiten en dan ben ik gelijk van m’n kleurverschillen af.

                                Als je een gewrapte auto hebt is het ten eerste zaak om zo swirl vrij mogelijk te wassen. Dit houdt dus in met minimaal 2 emmertjes voorzien van een grit-guard en een microvezel droogdoek.
                                Qua shampoo zou ik de Dodo Juice supernatural shampoo kiezen omdat die pH neutraal is en geen toegevoegde goedjes
                                (zoals glansversterkers) bevat : je wilt je “lak” immers dof houden ;)

                                Gaan we dan wat verder in het proces dan kan je met de Professional Polish van Poorboys lichte swirls verwijderen.
                                Ik zeg lichte swirls omdat de prof polish eigenlijk geen cuttingfactor heeft.

                                Als bescherming kan je de Reload van CarPro gebruiken. Deze geeft een 4 maanden lange bescherming.

                                #17947745
                                RISL
                                Moderator
                                  Lid sinds:
                                  24 January 2011

                                  Bedankt voor de info.
                                  Maarre, niet iedere wrap is mat, dus voor een niet-matte wrap kun je wel shampoo met glansmiddel gebruiken?

                                  #17947746
                                  Juffer1
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    26 July 2006

                                    Excuus, in de haast dacht ik even matte wrap gelezen te hebben.
                                    Als je glanzende folie neemt dan zou je in principe ook een gewone shampoo kunnen gebruiken.

                                    #17947747
                                    RISL
                                    Moderator
                                      Lid sinds:
                                      24 January 2011

                                      Super, bedankt voor de informatie.
                                      Ben nog bezig aan m’n idee voor mijn auto, ik denk dat het deels mat, deel glanzend wordt, dus informatie over beiden was meer dan welkom :)

                                      #17947748
                                      patjepatti
                                        Lid sinds:
                                        3 January 2012

                                        wat een autoverwennerij, zelf doe ik deze winter als volgt, nat sproeien/afspoelen met lage druk (ook wielkasten), velgen wassen met HG autoschampoo en spoelen, inzepen m HG autochamp en natuurspons 2x van dak tem vensters, spoelen, inzepen van vlakke en bovenste delen 2x, spoelen van alles (tegen het opdrogen), inzepen onderste delen 2x, spoelen van alles, randen/lijsten/spiegels droogblazen (propere lucht compressor/lage druk), deel per deel zeembeurt licht grof/zeembeurt fijn, en blinken dat ie doet, in de lente zal ik eens een grotere beurt proberen,
                                        de rubbers van de ruiten vd deuren hebben een matig groen randje, wat doe ik hiermee ?
                                        rubber antenne is zowat versleten, iemand een tip ?
                                        verzorgingsmiddel voor lampen voorraan (zijn nog zeer goed), iemand een tip ?
                                        Succes met jullie astracoupe
                                        :thumb :thumb

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.