Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio's?
- Dit onderwerp bevat 182 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 september 2022om 22:27 door richard1999.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2010 om 16:18 #17645950
Heb zelf ook mn Parrot 9100 aangesloten in mn astra coupe :)
Vind t alleen jammer dat je t geluid niet kan regelen met de radio zelf :(
28 december 2010 om 16:25 #17645951Ja klopt, maar ik lees ook op div forums dat het geluid slecht zou zijn, nou vind ik dat echt meevallen…
28 december 2010 om 22:19 #17645952het geluid is wel minder dan door mn Alpine-HU maar tis idd goed genoeg (Y)
3 januari 2011 om 13:53 #17645953Jongens, een vraag die ik ergens anders in dit forum ook gesteld heb!
Een TC knopje?
Ik rij een astra G cabrio, ik weet zeker dat ik ESP en TC heb!
met dit weer als ik te veel gas geef begint een oranje driehoekje te knipperen met een slippend autootje erin,
maar een knopje om dit aan en uit te zetten heb ik niet, hoe kan dit?Hebben jullie een knopje om je TC/ESP uit te zetten?
3 januari 2011 om 14:08 #17645954hallo,
bij de 1.8 weet ik zeker dat er geen tc knop in zit .
deze is er wel vrij makkelijk in te maken als je wilt.
maar zonder tc rijden , waarom zou je dat willen?
mvrg Rob
3 januari 2011 om 14:19 #17645955Wil ik ook niet perce, maar had laatst een discussie met me schoonpa!
Hij vertelde dat als er tc op me auto moet Itten dat er dan een knopje op je dasboard moet zitten om dit aan en uit te kunnen zetten!
Hij vertelde dat je tc in de bergen bijv beter niet kunt gebruiken, geen idee waarom!
Weet jij trouwens het verschil tussen tc en esp?4 januari 2011 om 10:46 #17645956hallo,
tc is traction control
esp is electronic stability system
ik denk dat tc op beide voorwielen werkt en esp mischien de remwerking op alle wielen regelt voor de stabiliteit , maar weet dit niet zeker hoor !!
mvrg Rob
5 januari 2011 om 18:34 #17645957Jongens, een vraag die ik ergens anders in dit forum ook gesteld heb!
Een TC knopje?
Ik rij een astra G cabrio, ik weet zeker dat ik ESP en TC heb!
met dit weer als ik te veel gas geef begint een oranje driehoekje te knipperen met een slippend autootje erin,
maar een knopje om dit aan en uit te zetten heb ik niet, hoe kan dit?Hebben jullie een knopje om je TC/ESP uit te zetten?
ik heb de laatste maand al paar keer mensen uitgebreid geinformeerd hierover op het forum met foto’s. zoeken dus!. Ik heb het wel in mijn auto zitten in ieder geval
TC = traction control, die zorgt dat zodra de wielen doorslippen het gas geknepen word om zo grip te blijven houden. Anti doorslip regeling dus
ESP = om onderstuur te voorkomen als je te hard de bocht in stuurt en de auto in een slip drijgt te raken. Het systeem detecteerd aan de hand van een stuurhoeksensor hoe scherp je (wilt) sturen. Lukt dat niet dan remt het op bepaalde wielen af om zo goed als het lukt alsnog zo scherp te sturen.
Kijk maar eens op youtube, daar wordt het heel mooi uitgelegd. zover ik weet hebben alle 2.2 modellen het standaard en de meeste 1.8 modellen ook, niet allemaal… 1.6 modellen niet volgens mij.
Je hoeft niet altijd zo’n knopje hebben. Sterker nog, de meeste hebben niet zo’n knop. Ook ik had vorig jaar ivm sneeuw het knopje er in gezet zodat ik de TC uit kon schakelen (en meer slip kon krijgen, zodat ik weg kwam in een mega pak sneeuw)
dit lampje gaat ook even branden als je de auto start of op contact zet
6 januari 2011 om 13:56 #17645958hallo,
hoe kun je controleren of je esp heb ??
volgens de dealer zou ik het ook op de cabrio hebben , maar waar zie je dit aan??
mvrg Rob
6 januari 2011 om 16:39 #17645959dat is een goede vraag, maar als je op het internet e.e.a. na leest heeft een cabrio met min een 1800 motor standaard ESP en TC! bij mijn gaan wel lampjes branden zoals Ascona hier boven laat zien….
6 januari 2011 om 16:42 #17645960Wat motoren betreft, hebben de kopers keuze uit drie dynamische ECOTEC-viercilinder benzinemotoren met vier kleppen per cilinder: de 1,6-liter (74 kW/ 100 pk), de 1,8-liter (92 kW/125 pk) en de topversie, de soepele 2,2-liter motor (108 kW/ 147 pk) die de auto een topsnelheid van 216 km/u bezorgt. Deze drie motoren staan bekend om hun acceleratievermogen, prestaties en zuinigheid. Voorts beschikt de Cabrio over de Astra DSA (Dynamic SAfety) ophanging die door zijn zelfstabiliserende werking borg staat voor optimale wendbaarheid en een ruime veiligheidsreserve. ABS is standaard op alle modellen, terwijl ESP (Electronic Stability Program) en ‘TC Plus’ (elektronische tractie-controle) tot de basisuitrusting van de 1,8- en 2,2-liter versies behoren.
6 januari 2011 om 16:42 #17645961Nu nog weten wat we er mee kunnen ESP
6 januari 2011 om 23:05 #17645962hoe kun je controleren of je esp heb ??
volgens de dealer zou ik het ook op de cabrio hebben , maar waar zie je dit aan??
dat zit ik net boven jou post te vertellen hoe je dit kunt controleren :vertag
Nu nog weten wat we er mee kunnen ESP
ook dat sta ik enkele posts hierboven uit te leggen :vertag
maar misschien dat dit filmpje iets meer duidelijkheid schept. Dit is identiek aan het systeem op onze astra’s
8 januari 2011 om 18:31 #17645963hallo,
mooi filmpje , maakt hoop duidelijk :thumbup
maar de vraag was : kun je ZIEN of je esp heb?
andere abs pomp of een extra computerkastje of zoiets…..
of moet je er maar gewoon vanuit gaan dat elke astra G cabrio met minimaal een 1.8 esp heeft…
mvrg Rob
9 januari 2011 om 15:43 #17645964maar de vraag was : kun je ZIEN of je esp heb?
dat zeg ik dus hierboven zelfs met afbeelding, :hmmz
je kunt het ook wel zien aan andere dingen, moet je de zekeringkast weghalen en de stekker bekijken, daar zitten wat draadjes meer op. Ook zit er een giersensor onder de auto. Je kunt ook je hele stuurkolom demonteren, daaraan kun je het ook zien.
13 januari 2011 om 17:40 #17645965@ ascona, Jij hebt destijds je middenconsole laten spuiten, mag ik zo vrij zijn te vragen hoeveel dit ongeveer koste?
14 januari 2011 om 16:43 #17645966100 euro
heb wel zelf alles gedemonteerd en later weer gemonteerd. Maar voorbewerken/spuiten etc allemaal laten doen. Dat was het complete middenconsole. En dat was het dubbel en dwars waard omdat mijn auto in zeer slechte toestand was toen ik hem kocht
voor
Tijdens
Na
14 januari 2011 om 17:21 #17645967moooooi :wub
15 januari 2011 om 13:07 #17645968Is het een beetje te doen om het zelf weer te monteren?
Demonteren zou wel lukken, maar als het net gespoten is lijkt extreme voorzichtigheid bij het monteren wel belangrijk!
Heb zelf me parrot ingebouwd, als je ziet hoe makkelijk dit gaat! maarja er ligt ondertussen wel enorm veel draad achter de radio, deze gaat er heel mooilijk in nu….Ziet er trouwens erg mooi uit bij jou! was jouw kleur eerst ook mat of was het al glans?
15 januari 2011 om 13:50 #17645969Eerst was het gun metal gray (orgineel mat grijs) maar dit is zeer kras gevoellig. Ik heb het laten spuiten in de kleur van mijn auto (silver lightning) met glaslaag er over, tevens bescherming tegen krassen…
In en uitbouwen is heel makkelijk, je moet alleen ff weten waar de schroeven zitten en in welke volgorder
en je moet een torx schroevendraaier hebben
Je moet beginnen met het kapje onder de handrem voorzichtig loshalen, loswippen. En dan langszaam via de versnellingspook, asbak zo naar boven. 15 minuten had ik alles er uit, en in omgekeerde volgorder weer terug
15 januari 2011 om 14:05 #17645970Oké goed te doen dus…
Een andere vraag bij me Zafira moet ik koelvloeistof bijvullen, hier zit rode koelvloeistof! ik wist niet dat er verschil was… Bij de autoshop vertelde ze dat dit voor volkswagen was????
Wat is het verschil en wat moet ik in me Zafira en welke moet er in de Astra ( beide zit nu rood in)
Kan het kwaad als je het verkeerde erin doet?
Of moet je voor het vullen beter langs de dealerIk heb dit altijd zelf gedaan bij vorige auto’s en nooit over nagedacht!
15 januari 2011 om 15:03 #17645971hier zit rode koelvloeistof! ik wist niet dat er verschil was… Bij de autoshop vertelde ze dat dit voor volkswagen was????
onzin, volgens mij heeft tegenwoordig vrijwel elk merk rood er in. Sowiso alle Opels, onze astra G’s hebben ook altijd rood er in gehad dus gewoon rood er bij in doen.
Ik weet wel dat sommige types groen je er beter niet bij in kunt doen. Dus gewoon rode koelvloeistof er bij gooien dan weet je zeker dat je goed zit
15 januari 2011 om 15:21 #17645972Oké, en zit er nog verschil tussen rood en rood of is het allemaal hetzelfde?
15 januari 2011 om 15:56 #17645973rode/oranje koelvloeistof is longlife koelvloeistof
Deze hoef je niet meer te verversen (zegt het etiketje)
15 januari 2011 om 19:25 #17645974Ik ben niet echt een automonteur, maar koelvloeistof veversen?? Het is toch een gesloten systeem wat je eigelijk in principe niet hoeft bij te vullen of te verversen?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.