Astra G cabrio's?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G cabrio's?

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 183)
  • Auteur
    Berichten
  • #17645900
    robert_corsa
      Lid sinds:
      16 May 2009

      over een paar jaar rijd ik cabrio waarschijnlijk, of een echte coupe.

      #17645901
      w.pelgrim
        Lid sinds:
        28 October 2010

        @AsconaC20NE

        Ik heb op autoweek.nl/forum de geschiedenis van jouw Astra gevonden, mooi project hoor!
        Een hoop werk aan gehad las ik, hieruit heb ik wel een hoop vragen aan je:
        -Welke middelen heb je gebruikt om je kap te reinigen en waterafstotend te behandelen?
        – Waarmee heb je het kunststof behandeld?
        – Waarmee heb je het leer behandeld?
        – Ik las dat je een Parrot mki9200 ingebouwd hebt, kan dit ook op de standaard VDO cdr500 welke in mijn Astra zit?
        werkt dit perfect, wat betreft muziek via audio in?/ bluetooth?
        Ik was aanvankelijk van plan om een andere radio in mijn astra te laten zetten, maar welicht is een Parrot mki9200 een betere optie?

        #17645902
        AsconaC20NE
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2004

          middelen voor de kap heb ik Regg Topp gebruikt, zowel voor schoonmaken als beschermen. Das het enige wat ik heb gebruikt dus heb er geen ervaringen met andere producten, maar dit werkte prima

          http://www.youtube.com/watch?v=CpI4UtrABE8

          Kunstof heb ik geen speciaal iets gebruikt, iets van cockpit clean, de vloer heb ik met een soort van speciale reiniger gebruikt, wat een beetje lijkt op vloerbedekkingreiniger en daar heb ik ook wat kunstofdingen mee schoongemaakt, maar weet de naam er niet meer van.

          Leer heb ik met meguiars schoongemaakt en gereignigd, maar dat is nog niet helemaal naar wens

          een parrot kun je vrijwel overal op aansluiten. en de mki9200 kun je ook cardreaders/ipod/aux op aansluiten en zo van je orginele radio een mooi modern radioding maken waar ook nog handsfree in zit. Werkt echt top!

          Voor bij een absolute must omdat ik de navigatieradio per se wilde houden met stuurbediening. Op autoweek staat het allemaal wel uitgebreid beschreven :wors

          Het was wel veel werk maar daar was de prijs van de astra ook naar en het is vooral veel tijd wat het kost, maar wel leuk werk. Daarnaast is het via mijn werk ook goed te doen allemaal

          #17645903
          w.pelgrim
            Lid sinds:
            28 October 2010

            Dat is ook een van de redenen dat ik dit een mooi alternatief vind! Lijkt me erg zonde om de radiobediening op het stuur niet meer te kunnen gebruiken wanneer je een andere radio zou inbouwen.
            Ik ga morgen me dealer nog maar eens bellen of het nog lang duurt totdat me Astra rijklaar is.
            Ik heb begrepen dat jij ook bij Opel werkt? Hoelang mag het duren om een auto rijklaar te maken?
            We praten over poetsen, beurt +distributieriem, scherm boortcomputer repareren en centrale deurvergrendeling op sleutel herstelen in plaats van op losse alarm kastje.

            #17645904
            w.pelgrim
              Lid sinds:
              28 October 2010

              Ik kan haast niet wachten dat ik hem ‘krijg’ wacht al 2 weken!

              #17645905
              AsconaC20NE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 December 2004

                Ligt er net aan hoe druk ze het hebben in de werkplaats. Theoretisch is het onderdelen bestellen, dag er na kan alles binnen zijn en dit is makkelijk binnen 1 dag allemaal te doen , zelfs het poetsen :P

                Maar bij ons zit je op dit moment op ongeveer een weekplanning voor een gebruikte auto zonder al te veel gekke dingen. Dus zaterdag kopen is de zaterdag er op rijden.

                Maar ik weet dat het eind december erg druk is, dan kan het zo een 3 weken duren, maar dat veschilt dus per garage

                #17645906
                w.pelgrim
                  Lid sinds:
                  28 October 2010

                  Afwachten dus, ik heb ook liever dat het goed gebeurt dan dat ik weer terug moet omdat e.e.a niet lekker of goed werkt.

                  #17645907
                  AsconaC20NE
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 December 2004

                    Ik zou ook even goed kijken wanneer je dakloos rijd met de ramen omhoog. Die ramen van voor en achter klapperen vaak tegen elkaar. Is ook een bekend probleem en super irritant

                    #17645908
                    w.pelgrim
                      Lid sinds:
                      28 October 2010

                      Hoe is dit evt op te lossen dan?

                      #17645909
                      AsconaC20NE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 December 2004

                        dat weten ze bij de Opel dealer wel, is een bekend probleem met een buitendienstoplossing :thumbup komen soort van strips tussen de ruiten

                        #17645910
                        miraltje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          ik ervaar het niet direct als hinderlijk maar als het opgelosdt kan worden, deze buitendienst oplossing, aan wat voor kosten moet ik dan denken..

                          #17645911
                          red-bull
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            hallo,

                            ben ik ook wel benieuwd naar , ervaar dit zelf ook en is inderdaad irritant.

                            ik doe nu altijd de achterste ruiten iets naar beneden…

                            mvrg Rob

                            #17645912
                            AsconaC20NE
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 December 2004

                              klopt dan is het probleem opgelost als je de achterste ruiten iets naar beneden doet maar het klappert de hele tijd op iets oneffen wegdek.

                              Ik zal eens even zoeken wat exact de oplossing is…

                              #17645913
                              AsconaC20NE
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                9 December 2004

                                kan de afbeeldingen niet kopieren

                                Buitendienstoplossing: 1545
                                Onderwerp: Zijruiten – Geluidsontwikkeling bij open kap
                                Modellen: Motoren: Optie:
                                Astra-G Cabrio 2001…2003 All
                                Klacht: Geluidsontwikkeling door de zijruiten bij geopende kap.
                                Oorzaak: Afstand tussen de voorste zijruit van het portier en de afdichting van de achterste zijruit is niet juist.
                                Productie: Vanaf VIN W0L0TGF67 3 B 001866 (productiedatum 24 sept. 2002) werd de positie van de achterste zijruit iets naar buiten verschoven.

                                Oplossing:
                                In geval van reclamatie door de klant gelieve u als volgt te werk te gaan:

                                Stap 1:
                                kap openen en afstand van de achterste zijruit tot de zijruit van het
                                voorportier meten:
                                A: toestand OK, 1: achterste zijruit, 2: zijruit voorportier
                                B: toestand NOK

                                Wanneer de voorste zijruit van het portier niet tegen de afdichting rust,
                                gaat u als volgt te werk:
                                – plastickap onderaan het portier verwijderen.
                                – met een viltstift de oorspronkelijke positie van de leirail markeren.
                                – beide bouten losdraaien en de geleiding naar buiten verschuiven.

                                – bouten weer vastdraaien en controleren of de zijruit van het portier
                                tegen de afdichting van de achterste zijruit rust.
                                – de overlapping van de achterste en voorste zijruiten bij gesloten kap
                                als volgt controleren:
                                a) voorste zijruit ca. 40 mm omlaag bewegen en achterste zijruit omlaag
                                en weer omhoog bewegen.
                                b) achterste zijruit sluiten, voorste zijruit openen en weer sluiten.

                                Wanneer na de uitgevoerde werkzaamheden van stap 1 de geluiden nog steeds
                                hoorbaar zijn of een overlapping tussen de ruiten wordt geconstateerd, moet
                                de oorspronkelijke positie van de geleiding weer worden ingesteld en moet
                                het werk worden voortgezet met stap 2.

                                Stap 2:
                                – kap openen.
                                – leuning achterbank en bekleding van de zitting verwijderen.
                                – zijbekleding verwijderen.
                                – bovenste vastzetschroef grendelbout (alleen rechterzijde.
                                – stelschroef tegen de klok in draaien totdat de voor- en de achterruit
                                contact maken.

                                Bij gesloten kap waarborgen dat geen overlapping bestaat, zoals reeds in de
                                vorige stap toegelicht:
                                wanneer tijdens de controle een overlapping van de ruiten wordt geconstateerd,
                                de achterste zijruit 28 mm omlaag bewegen, de waterafstotende folie onderaan
                                insnijden (kruissnede), de centrale borgmoer losdraaien en de stelschroef
                                tegen de klok in draaien, zodat de ruit naar binnen beweegt.

                                Opmerking:
                                waterafstotende folie weer sluiten met geschikt plakband. Wanneer de folie
                                verwijderd werd, moet een nieuwe folie worden gebruikt om het binnendringen
                                van water te vermijden.

                                Voordat de gedemonteerde onderdelen weer worden gemonteerd, is een controle
                                volgens a) en b) vereist.

                                #17645914
                                w.pelgrim
                                  Lid sinds:
                                  28 October 2010

                                  Grappig, ik kom op veel internetsites jou naam en Astra tegen, ik las dat jij destijds je afvroeg waar het haaienvinnetje voor dient achter de achterhoofdsteunen? Weet je het antwoord hier al op? Ben benieuwd
                                  Helaas heb ik me eigen Astra nog niet, het scherm voor de boardcomputer is opgestuurd voor reparatie, hierop is het wachten! Wachten duurt lang:(

                                  #17645915
                                  red-bull
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    hallo,

                                    net ook even RAGG TOPP besteld bij cabriocare , me eigen topp is wel aan een reiniging toe…

                                    ook die modificatie is interresant , eerst even een droog plekkie vinden om te sleutelen.

                                    mvrg Rob

                                    #17645916
                                    w.pelgrim
                                      Lid sinds:
                                      28 October 2010

                                      Joepie,

                                      Net bericht gehad! Zaterdag kan ik hem ophalen, nu nog op een paar mooie dagen hopen qua weer…

                                      #17645917
                                      AsconaC20NE
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 December 2004

                                        Grappig, ik kom op veel internetsites jou naam en Astra tegen, ik las dat jij destijds je afvroeg waar het haaienvinnetje voor dient achter de achterhoofdsteunen? Weet je het antwoord hier al op? Ben benieuwd
                                        Helaas heb ik me eigen Astra nog niet, het scherm voor de boardcomputer is opgestuurd voor reparatie, hierop is het wachten! Wachten duurt lang

                                        wachten op de zomer, dat duurt nog veel langer waarschijnlijk :D

                                        Volgens mij staat mijn astra alleen ook nog op autoweek, verder niet toch?

                                        Het haaienvinnetje achterop is de GPS/telefoon antenne die bij mij gebruikt wordt voor het navigatiesysteem. Die krijg je er op als je af fabriek telefoon/navigatie besteld.

                                        #17645918
                                        w.pelgrim
                                          Lid sinds:
                                          28 October 2010

                                          Nee kom inderdaad jouw veel hier tegen en op autoweek, er zijn volgens mijn niet veel mensen met een Astra g cabrio online of er zijn er niet zoveel van geleverd! Iemand enig idee hoeveel er in Nederland rijden?
                                          Jij had ook een parrot mki9200 in jou auto gebouwd toch? Wat is de geluidskwaliteit wat betreft de mp3 functie? Lees hier verschillende verhalen over nammelijk! De een Egt dat het geluid slecht is en andere dat het geluid zelfs beter is dan het standaard radio geluid, het geen natuurlijk vreemd is!

                                          #17645919
                                          AsconaC20NE
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 December 2004

                                            Geluid via de parrot is gewoon prima, met als kanttekening dat je wel MP3’s afluiterd. Die heb je in goede en slechte kwaliteit. Maar normale goede MP3’s, zijn net zo goed als de gewone radio, die overigens ook prima is. Al luister ik vrijwel alleen maar MP3’s, heb gewoon een card-reader in het dashboardkastje…

                                            als ik liedjes op de telefoon afspeel via bluetooth op de autospeakers is het wel stuk minder

                                            #17645920
                                            w.pelgrim
                                              Lid sinds:
                                              28 October 2010

                                              Joepie gisteren eindelijk me astra gekregen!
                                              Een paar kleine dingetjes; de ontvangst van de radio is erg slecht en tevens werkt de volume knop slecht!
                                              En het stuur begint te trillen op de snelweg bij 120 km/h! Moet de auto dan opnieuw uit geballanceerd en uit gelijnd worden? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?

                                              #17645921
                                              miraltje
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                origineel gepost door w.pelgrim
                                                de ontvangst van de radio is erg slecht

                                                de antenne is uitgerust met een igebouwde versterker, het is mogelijk dat de stekkr verbinding los zit of door lrkkage gecorrodeerd is.

                                                lekkage word veroorzaakt door het vergaan van het rubber van de antenne voet.

                                                is zeer prijzig 151 euri, het rubber is niet los te koop.

                                                tevens zorgt de lekkage ervoor dat het antenne signaal kortsluiting tegen massa maakt en hierdoor een slecht of geen onvangst veroorzaakt.

                                                #17645922
                                                AsconaC20NE
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 December 2004

                                                  Joepie gisteren eindelijk me astra gekregen!
                                                  Een paar kleine dingetjes; de ontvangst van de radio is erg slecht en tevens werkt de volume knop slecht!
                                                  En het stuur begint te trillen op de snelweg bij 120 km/h! Moet de auto dan opnieuw uit geballanceerd en uit gelijnd worden? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?

                                                  mbt de antenne staat het antwoord hierboven al. Trillen is 9 van de 10 keer opnieuw ballanceren van de wielen. maar in een vreemd geval heb je kromme aandrijfassen of zulke dingen. Maar dat zou ik zeker proberen.

                                                  volumeknop heb ik vaker gehoord, het schijnt dat die contactjes in de radio niet meer helemaal lekker meer zijn. Wat de oplossing daarvan is weet ik zo niet. Moet je even googlen

                                                  #17645923
                                                  w.pelgrim
                                                    Lid sinds:
                                                    28 October 2010

                                                    Auto is vandaag bij de dealer geweest, op nieuw gebalanceerd en wat betreft de radio wordt er een nieuwe besteld!
                                                    Kan niets anders zegen dan top service!

                                                    #17645924
                                                    AsconaC20NE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 December 2004

                                                      wij willen :kewlpics

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 183)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.