Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio's?
- Dit onderwerp bevat 182 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 september 2022om 22:27 door richard1999.
-
AuteurBerichten
-
1 december 2010 om 07:12 #17645925
Doen jullie nog iets extra’s met dit weer (qua onderhoud, sneeuw erop) aan jullie dak? Of is het beste om er niks aan te doen? Lees allemaal verschillende verhalen op het internet, maar de meeste hebben allemaal een hard top voor de winter! Het was net -7 maar heb het lekker warm gehad met me ecc en me stoelverwarming…
2 december 2010 om 21:22 #17645926Ik laat hem gewoon voor wat het is. Er wordt gewoon dagelijks mee gereden en dat gaat prima. Niks geen last van koud, vocht of andere dingen. En dat gaat prima.
Wel maak ik het dak regelmatig sneeuwvrij als er wat op ligt vanwege het gewicht. In prencipe moet dat wel goed gaan, maar vind het gewoon geen lekker idee als er zoveel gewicht op ligt. Weegt meer dan je soms zou denken.
Voor de astra G is geen hardtop van, waarom niet?
Omdat de daken gewoon zó goed zijn! En das echt waar. Niet te vergelijken met golfjes, meganes, etc. extra goed geissoleerd met een bijzonder duurzame buitenlaag die gemaakt is voor alle omstandigheden.
3 december 2010 om 07:15 #17645927Ik had begrepen dat er vocht in de naden zou komen en dat dit bevriest!
Dit zou dan gaan uit zetten en de slijtage van het dak bevorderen! Dit wordt overigens beweert door mensen met een mx5 met hardtop!! Eea geldt dus niet voor ons dak? Of behandel jij je naden apart met een vettigmiddel? Of vocht werende spray?4 december 2010 om 14:52 #17645928ik heb van dat spul er op gesmeert wat ook op tenten wordt gespoten om ze waterafstotend te maken
zo ziet het er dan uit als het regent
maar er komt sowiso wel vocht in die naden hoor, maar ik heb echt nergens last van
plaatje van vorig jaar
_____________________________________Allereerst de warmte en comfort biedende kap. Studies, verricht door Opel’s International Technical Development Centre (ITDC), tonen aan dat een hardtop niet de enige manier is om de passagiersruimte van een cabriolet warm te houden. Zo zijn de isolerende eigenschappen van de kap van de Astra Cabrio vergelijkbaar met de hoge standaards van bijvoorbeeld het metalen dak van zijn familielid, de Astra Coupé.
Vergelijkende tests tussen de Astra Cabrio en de Coupé – beide zijn afgezien van het dak vrijwel identiek – zijn gehouden bij constante lage temperaturen. Na een koude start leggen beide auto’s een van tevoren bepaalde route af. Vervolgens wordt de thermografische camera ingezet om de warmte-niveaus te bepalen. Bij beide auto’s werd het dak zwart (gezien door de thermografische camera) en dat is een goed teken.
State-of-the-art kapconstructie voor dagelijks gebruik, weer of geen weer. De kap van de Astra Cabrio heeft drie lagen die ervoor zorgen dat de auto het hele jaar door gebruikt kan worden. De buitenste harde laag bestaat uit een mengsel van geweven katoen, poliacryl en polyester en is bestand tegen alle weersomstandigheden. De isolerende middenlaag, die is gemaakt van polyester en fleece, is slechts 10 millimeter dik. Deze laag houdt de warmte binnen en beperkt het windgeluid zo veel mogelijk. De binnenbekleding, zeg maar de voering van het dak, is gemaakt van polyurethaan dat én mooi oogt én prettig aanvoelt.
Bovendien is Opel’s gloednieuwe Astra Cabrio de eerste cabriolet in zijn klasse die de klant het gemak van een elektrisch te bedienen kap standaard aanbiedt. Een primeur in zijn klasse waar handmatige bediening nog steeds de norm is. De dynamisch ogende tweedeurs cabriolet is echter uitgerust met een volledig opvouwbare kap die met één druk op een knop geopend en gesloten kan worden.
4 december 2010 om 17:35 #17645929[img]http://s1216.photobucket.com/albums/dd373/wpelgrim/?action=view¤t=IMG_0081.mp4[img]
4 december 2010 om 17:38 #17645930Blijft toch lastig foto’s en filmpjes plaatsen :agent
5 december 2010 om 00:31 #176459315 december 2010 om 08:16 #17645932Bedankt voor het plaatsen van mijn foto’s hier.
Kun je nog een uitleggen hoe dit werkt?
Ja kleurstelling vind ik zelf ook erg luxe…
Alleen jammer dat de wijzerplaten zwart zijn en bij de meeste cabrio’s wit, had ik persoonlijk mooier gevonden.
Ga er qua uiterlijk niet er veel aan doen.
Alleen de antenne vervangen voor een kleintje ( eerst wachten op mijn nieuwe radio, deze krijg ik nieuw van de dealer)
Stadslicht wil ik ook nog eens aanpassen, heb je mooi xeon verlichting, zit er van die lelijke gele stadslichten naast.
Verder wil ik de middenconsolle opnieuw spuiten, deze is brons kleurig, wel mooie kleurstelling, alleen een beetje beschadigd!
Heb jij enig idee of hier kleurcodes voor zijn bij de dealer?
En nog een irmscher grill met chrome strip, als dit schreeuwerig word.5 december 2010 om 14:04 #17645933Bij photobucket staat een link onder of naast de foto die begint met [IMG], die kopieer je naar hier en plaats je hem :thumbup
Jou wijzerplaten zijn zwart omdat je beige interieur hebt, dan heb je altijd zwarte platen
stadslicht aanpassen is 5 minuten werk en kost ongeveer 10 euro, heb ik ook gedaan :thumbup
Middenconsole is bekend dat dit erg gevoelllig is voor beschadigingen, was bij mij ook zo,toen heb ik het ook overgespoten….
Heb je een U2U gestuurd met kleurnaam en codes
5 december 2010 om 14:15 #17645934Bedankt, das een hoop info!
Stadslicht is gewoon een kwestie van andere type lampjes toch? Welk type heb jij gebruikt?
Begrijp ik nu goed dat jij aan de hand van mijn kenteken alle gegevens van mijn auto kunt vinden? Ook onderhoud historie en dergelijke? Hoeveel eigenaren?5 december 2010 om 14:22 #17645935Stadslicht is gewoon een steeklampje zoals in vrijwel elke auto gaat, ander lampje er in en klaar. Jo auto heeft geen can-bus, dus in prencipe kun je alles er in doen
Ik kan veel nakijken inderdaad, maar niet alles. Onderhoud historie alleen als ze het officieel geregistreerd hebben. Onderhoud bij een niet-opel dealer of beunhaas uiteraard zeker niet.
5 december 2010 om 14:34 #17645936Nou als je eens tijd hebt ben ik wel benieuwd naar de historie.
8 december 2010 om 17:10 #17645937Update:
Trillen stuur: op nieuw geballanceerd en verholpen.
Radioontvangst: nieuwe radio, nieuwe antenne en nog steeds slechte ontvangst.
Er is nu een nieuwe antennekabel besteld deze wordt er volgende week ingelegd, dit moet het probleem definitief verhelpen (kan ook niet anders onder tussen is alles nieuw)
Bij de dealer zijn ze nog even vriendelijk:wtf zou ik te veel betaald hebben????
Wel top service, kan niets anders zeggen!9 december 2010 om 23:22 #17645938je betaalt bij een dealer altijd meer dan bij bijvoorbeeld een particulier. Daar staat tegenover dat je een goede auto koopt, of als er probleempjes zijn, dat ze netjes opgelost worden. Tjah, wat is te veel. Maar het wordt keurig opgelost inderdaad.
Historie kan ik niks van nakijken verder
11 december 2010 om 16:00 #17645939Inmiddels staat de auto op zijn winterbandjes :wors
klaar voor de winter
15 december 2010 om 18:37 #17645940Is het mogelijk om je verlichting automatisch op je contactslot te laten werken? Ik had dit bij me vorige auto en vond dit er handig
17 december 2010 om 20:08 #17645941Alles is mogelijk, maar niet zo even …
er staat mij iets van bij dat je dmv het plaatsen van een dagrij relais dat het mogelijk moet zijn omdat in sommige landen dat verplicht is. Maar zeker weten doe ik dat niet
17 december 2010 om 20:16 #17645942Kreeg vandaag me deuren niet open, bevroren! Iemand tips om dit in de toekomst te voorkomen? Ik dacht zelf aan vaseline…
19 december 2010 om 17:31 #17645943[rquote=1819971&tid=123288&author=w.pelgrim]Kreeg vandaag me deuren niet open, bevroren! Iemand tips om dit in de toekomst te voorkomen? Ik dacht zelf aan vaseline…[/rquote]
Het zou kunnen dat je ramen vast blijven zitten aan je dak.
Een siliconen-spray is een nettere oplossing dan vaseline.
Eerst op een microvezel-doekje inspuiten.
En dan met het doekje precies de raamgoot insmeren.
Suc6.23 december 2010 om 23:49 #17645944ik spuit er ook siliconenspray op. De deur blijft niet echt plakken maar ik blijf houden dat het raam niet mooi naar beneden gaat. Nu was het hier van de week ook -15 graden dus tjah.
gewoon voorzichtig deuren openen en sluiten en toch zoveel mogelijk alles sneeuw en ijs vrij maken
24 december 2010 om 18:00 #17645945hallo ,
had ik ook van de week , deuren niet open te krijgen omdat het raam niet wilde zakken …..:fy1
vraag me nog wel af of de raammotoren hier tegen beveiligd zijn..
nu maar een autohoes er overheen :D
ijs en sneeuw …nee daar houd een cabrio niet van :agent
mvrg Rob
24 december 2010 om 18:15 #17645946Toch wordt beweerd dat de Astra g cabrio een 4 seizoenen cabrio is…
Overigens lijkt mijn dat de Astra coupe precies hetzelfde raam/deur principe heeft? Dus moeten deze jongens hier ook last van hebben!
En een afdek hoes voor je Astra werkt dit en is dit ideaal?Vandaag een parrot mki9200 aangeschaft! Volgende week eens inbouwen… Hoop eigenlijk dat dit een beetje plug and play is…
@ asconna, jij had toch de 9100 in gebouwd? Wat is de kwaliteit van de mp3 functie bij zeg eens mp3 van de kwaliteit 192 kb/s?
Hoop dat dit apparaat waarmaakt waar hij voor verkocht wordt!Allen een fijne feestdagen toegewenst!
24 december 2010 om 21:07 #17645947Toch wordt beweerd dat de Astra g cabrio een 4 seizoenen cabrio is…
Overigens lijkt mijn dat de Astra coupe precies hetzelfde raam/deur principe heeft? Dus moeten deze jongens hier ook last van hebben!
En een afdek hoes voor je Astra werkt dit en is dit ideaal?coupe heeft inderdaad het zelfde prencipe, die hebben daar dus ook last van.
als je de astra af dekt kunnen de ramen nog steeds klemmen hoor, maar helpt wel iets. Let er wel op dat je een goed ventilerende hoes op de auto legt anders heb je nog meer problemen. Ik heb geen hoes en dat gaat prima.
Vandaag een parrot mki9200 aangeschaft! Volgende week eens inbouwen… Hoop eigenlijk dat dit een beetje plug and play is…
is plug and play. Alleen de stekker achter in de radio bestaat nu uit 3 delen. 2 van de radio zelf, die standaard ISO stekkers en 1 van de stuurbediening. Deze moet je doorzagen. Maar is goed te doen.
@ asconna, jij had toch de 9100 in gebouwd? Wat is de kwaliteit van de mp3 functie bij zeg eens mp3 van de kwaliteit 192 kb/s?
Hoop dat dit apparaat waarmaakt waar hij voor verkocht wordt!geluid is perfect!
25 december 2010 om 09:14 #17645948Zo als ik nu kijk naar de mki9200 is het de iso stekker tussen auto en autoradio zit ontkoppelen en beide uiteinden op de kabelboom van de parrot plaatsen, klopt dit?
Is het een beetje makkelijk om de kabels weg te werken bijvoorbeeld van de mic?
Waar heb jij de bluebox geplaatst? Als ik het dasboardkastje verwijder is hier achter dan nog plaats hiervoor? Lijkt me een mooie plek nammelijk, ook mede omdat deze niet in de buurt van de airo mag liggen!
De radio kan ik deze met 2 schroevendraaiers eruit krijgen of moet ik hiervoor naar de dealer om speciale hulpmiddelen?
Heb je verder nog tips voor plaatsen van scherm en wegwerken van kabels?
BVD28 december 2010 om 16:11 #17645949Gisteren me Parrot geplaatst, idd Plug en Play. zeer een voudig te installeren…..
En goed geluid! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.