Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio's?
- Dit onderwerp bevat 182 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 september 2022om 22:27 door richard1999.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2010 om 10:49 #17645900
over een paar jaar rijd ik cabrio waarschijnlijk, of een echte coupe.
9 november 2010 om 19:21 #17645901Ik heb op autoweek.nl/forum de geschiedenis van jouw Astra gevonden, mooi project hoor!
Een hoop werk aan gehad las ik, hieruit heb ik wel een hoop vragen aan je:
-Welke middelen heb je gebruikt om je kap te reinigen en waterafstotend te behandelen?
– Waarmee heb je het kunststof behandeld?
– Waarmee heb je het leer behandeld?
– Ik las dat je een Parrot mki9200 ingebouwd hebt, kan dit ook op de standaard VDO cdr500 welke in mijn Astra zit?
werkt dit perfect, wat betreft muziek via audio in?/ bluetooth?
Ik was aanvankelijk van plan om een andere radio in mijn astra te laten zetten, maar welicht is een Parrot mki9200 een betere optie?9 november 2010 om 20:34 #17645902middelen voor de kap heb ik Regg Topp gebruikt, zowel voor schoonmaken als beschermen. Das het enige wat ik heb gebruikt dus heb er geen ervaringen met andere producten, maar dit werkte prima
http://www.youtube.com/watch?v=CpI4UtrABE8
Kunstof heb ik geen speciaal iets gebruikt, iets van cockpit clean, de vloer heb ik met een soort van speciale reiniger gebruikt, wat een beetje lijkt op vloerbedekkingreiniger en daar heb ik ook wat kunstofdingen mee schoongemaakt, maar weet de naam er niet meer van.
Leer heb ik met meguiars schoongemaakt en gereignigd, maar dat is nog niet helemaal naar wens
een parrot kun je vrijwel overal op aansluiten. en de mki9200 kun je ook cardreaders/ipod/aux op aansluiten en zo van je orginele radio een mooi modern radioding maken waar ook nog handsfree in zit. Werkt echt top!
Voor bij een absolute must omdat ik de navigatieradio per se wilde houden met stuurbediening. Op autoweek staat het allemaal wel uitgebreid beschreven :wors
Het was wel veel werk maar daar was de prijs van de astra ook naar en het is vooral veel tijd wat het kost, maar wel leuk werk. Daarnaast is het via mijn werk ook goed te doen allemaal
9 november 2010 om 20:45 #17645903Dat is ook een van de redenen dat ik dit een mooi alternatief vind! Lijkt me erg zonde om de radiobediening op het stuur niet meer te kunnen gebruiken wanneer je een andere radio zou inbouwen.
Ik ga morgen me dealer nog maar eens bellen of het nog lang duurt totdat me Astra rijklaar is.
Ik heb begrepen dat jij ook bij Opel werkt? Hoelang mag het duren om een auto rijklaar te maken?
We praten over poetsen, beurt +distributieriem, scherm boortcomputer repareren en centrale deurvergrendeling op sleutel herstelen in plaats van op losse alarm kastje.9 november 2010 om 20:46 #17645904Ik kan haast niet wachten dat ik hem ‘krijg’ wacht al 2 weken!
9 november 2010 om 20:59 #17645905Ligt er net aan hoe druk ze het hebben in de werkplaats. Theoretisch is het onderdelen bestellen, dag er na kan alles binnen zijn en dit is makkelijk binnen 1 dag allemaal te doen , zelfs het poetsen :P
Maar bij ons zit je op dit moment op ongeveer een weekplanning voor een gebruikte auto zonder al te veel gekke dingen. Dus zaterdag kopen is de zaterdag er op rijden.
Maar ik weet dat het eind december erg druk is, dan kan het zo een 3 weken duren, maar dat veschilt dus per garage
9 november 2010 om 21:10 #17645906Afwachten dus, ik heb ook liever dat het goed gebeurt dan dat ik weer terug moet omdat e.e.a niet lekker of goed werkt.
9 november 2010 om 21:37 #17645907Ik zou ook even goed kijken wanneer je dakloos rijd met de ramen omhoog. Die ramen van voor en achter klapperen vaak tegen elkaar. Is ook een bekend probleem en super irritant
9 november 2010 om 21:47 #17645908Hoe is dit evt op te lossen dan?
9 november 2010 om 23:22 #17645909dat weten ze bij de Opel dealer wel, is een bekend probleem met een buitendienstoplossing :thumbup komen soort van strips tussen de ruiten
10 november 2010 om 18:12 #17645910ik ervaar het niet direct als hinderlijk maar als het opgelosdt kan worden, deze buitendienst oplossing, aan wat voor kosten moet ik dan denken..
11 november 2010 om 15:37 #17645911hallo,
ben ik ook wel benieuwd naar , ervaar dit zelf ook en is inderdaad irritant.
ik doe nu altijd de achterste ruiten iets naar beneden…
mvrg Rob
11 november 2010 om 16:54 #17645912klopt dan is het probleem opgelost als je de achterste ruiten iets naar beneden doet maar het klappert de hele tijd op iets oneffen wegdek.
Ik zal eens even zoeken wat exact de oplossing is…
11 november 2010 om 16:59 #17645913kan de afbeeldingen niet kopieren
Buitendienstoplossing: 1545
Onderwerp: Zijruiten – Geluidsontwikkeling bij open kap
Modellen: Motoren: Optie:
Astra-G Cabrio 2001…2003 All
Klacht: Geluidsontwikkeling door de zijruiten bij geopende kap.
Oorzaak: Afstand tussen de voorste zijruit van het portier en de afdichting van de achterste zijruit is niet juist.
Productie: Vanaf VIN W0L0TGF67 3 B 001866 (productiedatum 24 sept. 2002) werd de positie van de achterste zijruit iets naar buiten verschoven.Oplossing:
In geval van reclamatie door de klant gelieve u als volgt te werk te gaan:Stap 1:
kap openen en afstand van de achterste zijruit tot de zijruit van het
voorportier meten:
A: toestand OK, 1: achterste zijruit, 2: zijruit voorportier
B: toestand NOKWanneer de voorste zijruit van het portier niet tegen de afdichting rust,
gaat u als volgt te werk:
– plastickap onderaan het portier verwijderen.
– met een viltstift de oorspronkelijke positie van de leirail markeren.
– beide bouten losdraaien en de geleiding naar buiten verschuiven.– bouten weer vastdraaien en controleren of de zijruit van het portier
tegen de afdichting van de achterste zijruit rust.
– de overlapping van de achterste en voorste zijruiten bij gesloten kap
als volgt controleren:
a) voorste zijruit ca. 40 mm omlaag bewegen en achterste zijruit omlaag
en weer omhoog bewegen.
b) achterste zijruit sluiten, voorste zijruit openen en weer sluiten.Wanneer na de uitgevoerde werkzaamheden van stap 1 de geluiden nog steeds
hoorbaar zijn of een overlapping tussen de ruiten wordt geconstateerd, moet
de oorspronkelijke positie van de geleiding weer worden ingesteld en moet
het werk worden voortgezet met stap 2.Stap 2:
– kap openen.
– leuning achterbank en bekleding van de zitting verwijderen.
– zijbekleding verwijderen.
– bovenste vastzetschroef grendelbout (alleen rechterzijde.
– stelschroef tegen de klok in draaien totdat de voor- en de achterruit
contact maken.Bij gesloten kap waarborgen dat geen overlapping bestaat, zoals reeds in de
vorige stap toegelicht:
wanneer tijdens de controle een overlapping van de ruiten wordt geconstateerd,
de achterste zijruit 28 mm omlaag bewegen, de waterafstotende folie onderaan
insnijden (kruissnede), de centrale borgmoer losdraaien en de stelschroef
tegen de klok in draaien, zodat de ruit naar binnen beweegt.Opmerking:
waterafstotende folie weer sluiten met geschikt plakband. Wanneer de folie
verwijderd werd, moet een nieuwe folie worden gebruikt om het binnendringen
van water te vermijden.Voordat de gedemonteerde onderdelen weer worden gemonteerd, is een controle
volgens a) en b) vereist.15 november 2010 om 19:24 #17645914Grappig, ik kom op veel internetsites jou naam en Astra tegen, ik las dat jij destijds je afvroeg waar het haaienvinnetje voor dient achter de achterhoofdsteunen? Weet je het antwoord hier al op? Ben benieuwd
Helaas heb ik me eigen Astra nog niet, het scherm voor de boardcomputer is opgestuurd voor reparatie, hierop is het wachten! Wachten duurt lang:(16 november 2010 om 13:11 #17645915hallo,
net ook even RAGG TOPP besteld bij cabriocare , me eigen topp is wel aan een reiniging toe…
ook die modificatie is interresant , eerst even een droog plekkie vinden om te sleutelen.
mvrg Rob
16 november 2010 om 13:26 #17645916Joepie,
Net bericht gehad! Zaterdag kan ik hem ophalen, nu nog op een paar mooie dagen hopen qua weer…
16 november 2010 om 16:44 #17645917Grappig, ik kom op veel internetsites jou naam en Astra tegen, ik las dat jij destijds je afvroeg waar het haaienvinnetje voor dient achter de achterhoofdsteunen? Weet je het antwoord hier al op? Ben benieuwd
Helaas heb ik me eigen Astra nog niet, het scherm voor de boardcomputer is opgestuurd voor reparatie, hierop is het wachten! Wachten duurt langwachten op de zomer, dat duurt nog veel langer waarschijnlijk :D
Volgens mij staat mijn astra alleen ook nog op autoweek, verder niet toch?
Het haaienvinnetje achterop is de GPS/telefoon antenne die bij mij gebruikt wordt voor het navigatiesysteem. Die krijg je er op als je af fabriek telefoon/navigatie besteld.
16 november 2010 om 20:15 #17645918Nee kom inderdaad jouw veel hier tegen en op autoweek, er zijn volgens mijn niet veel mensen met een Astra g cabrio online of er zijn er niet zoveel van geleverd! Iemand enig idee hoeveel er in Nederland rijden?
Jij had ook een parrot mki9200 in jou auto gebouwd toch? Wat is de geluidskwaliteit wat betreft de mp3 functie? Lees hier verschillende verhalen over nammelijk! De een Egt dat het geluid slecht is en andere dat het geluid zelfs beter is dan het standaard radio geluid, het geen natuurlijk vreemd is!16 november 2010 om 22:08 #17645919Geluid via de parrot is gewoon prima, met als kanttekening dat je wel MP3’s afluiterd. Die heb je in goede en slechte kwaliteit. Maar normale goede MP3’s, zijn net zo goed als de gewone radio, die overigens ook prima is. Al luister ik vrijwel alleen maar MP3’s, heb gewoon een card-reader in het dashboardkastje…
als ik liedjes op de telefoon afspeel via bluetooth op de autospeakers is het wel stuk minder
21 november 2010 om 09:05 #17645920Joepie gisteren eindelijk me astra gekregen!
Een paar kleine dingetjes; de ontvangst van de radio is erg slecht en tevens werkt de volume knop slecht!
En het stuur begint te trillen op de snelweg bij 120 km/h! Moet de auto dan opnieuw uit geballanceerd en uit gelijnd worden? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?21 november 2010 om 09:17 #17645921origineel gepost door w.pelgrim
de ontvangst van de radio is erg slechtde antenne is uitgerust met een igebouwde versterker, het is mogelijk dat de stekkr verbinding los zit of door lrkkage gecorrodeerd is.
lekkage word veroorzaakt door het vergaan van het rubber van de antenne voet.
is zeer prijzig 151 euri, het rubber is niet los te koop.
tevens zorgt de lekkage ervoor dat het antenne signaal kortsluiting tegen massa maakt en hierdoor een slecht of geen onvangst veroorzaakt.
22 november 2010 om 00:26 #17645922Joepie gisteren eindelijk me astra gekregen!
Een paar kleine dingetjes; de ontvangst van de radio is erg slecht en tevens werkt de volume knop slecht!
En het stuur begint te trillen op de snelweg bij 120 km/h! Moet de auto dan opnieuw uit geballanceerd en uit gelijnd worden? Of kan dit ook nog andere oorzaken hebben?mbt de antenne staat het antwoord hierboven al. Trillen is 9 van de 10 keer opnieuw ballanceren van de wielen. maar in een vreemd geval heb je kromme aandrijfassen of zulke dingen. Maar dat zou ik zeker proberen.
volumeknop heb ik vaker gehoord, het schijnt dat die contactjes in de radio niet meer helemaal lekker meer zijn. Wat de oplossing daarvan is weet ik zo niet. Moet je even googlen
30 november 2010 om 17:17 #17645923Auto is vandaag bij de dealer geweest, op nieuw gebalanceerd en wat betreft de radio wordt er een nieuwe besteld!
Kan niets anders zegen dan top service!30 november 2010 om 21:31 #17645924wij willen :kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.