Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio's?
- Dit onderwerp bevat 182 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 september 2022om 22:27 door richard1999.
-
AuteurBerichten
-
23 maart 2010 om 16:38 #17219044
Hoeveel Astra G cabriorijders zitten er op dit forum?
Zo ver ik weet maar een stuk of 3, of houden ze zich schuil :D.Ben sinds kort eigenaar van een G cabrio maar lees er vrij weinig over op dit forum helaas.
23 maart 2010 om 16:42 #17645851hey,
hier nog een :jerry
je leest inderdaad weinig over G cabrio’s hier , misschien een zeldzaamheid :P
mvrg Rob
23 maart 2010 om 16:47 #17645852Ok, 1tje gevonden!
Wat heb je voor iets?
23 maart 2010 om 16:56 #17645853hallo,
ik ben de trotse eigenaar van een z1.8 xe full options en met origineel xenon in de kleur nocternal blue .
de :kewlpics komen wat later , moet hem eerst even wassen:P
mvrg Rob
( heb jij de speakers achter al eens vervangen bij jou cabrio?? )
23 maart 2010 om 17:00 #17645854Nee, heb er nog niks aan gedaan. Heb hem net en moet hem nog invoeren ( Belg ). Ben benieuwd naar je foto’s…
23 maart 2010 om 17:05 #17645855bwn in het bezit van een z1.6xe. 2002
rood leer inclusief de hoofdsteunen achterin. zilver grijs.
geen tc/xenon/navi, voor derest alles king:
enige wat ik er aan gedaan heb is cc ingebouwd en de middenconsole in carbon laten uitvoeren
23 maart 2010 om 17:12 #17645856Ik heb er ook 1, een 2.2 16V
full options, alleen zonder airco, :P
wel NCDR navigatie met kleurenscherm, rood leer, af fabriek xenon, cruise control, ESP/TC, parkeersensoren, etc. :thumbup En ben er zéér tevreden mee…
OPC II bumper ligt al klaar, wordt zaterdag a.s. gemonteerd :thumbup
en verder ligt er nog een ander projectje klaar:
verder blijft hij aardig orgineel zoals hij nu is :afro
maar er zijn inderdaad erg weinig G cabrio rijders hier, geen idee waarom eigenlijk :hmmz
23 maart 2010 om 17:57 #17645857Kijk aan, ze zijn er dus wel. Die van jou kende ik al Ascona20ne, mooi bak!
Van de andere wil ik natuurlijk ook foto’s zien.
Dit is de mijne:
1.6 Twinport van 2004. 102.000 kilometer en op navi/PDC en xenon na ook aardig full option.
Op dit moment ben ik druk bezig mijn BMW cabrio te verkopen, als die weg is gaat mijn Astra naar de RDW voor een Nederlands kenteken.23 maart 2010 om 23:24 #17645858middenconsole
24 maart 2010 om 23:30 #17645859Ziet er gelikt uit!!
Is dat met folie gedaan?
Ik vind mijn middenconsole ook een beetje grauw, eens kijken wat ik daar mee ga doen als het zo ver is…25 maart 2010 om 06:04 #17645860origineel gepost door Calibrainpower
Ziet er gelikt uit!!
Is dat met folie gedaan?
Ik vind mijn middenconsole ook een beetje grauw, eens kijken wat ik daar mee ga doen als het zo ver is…laten spuiten door mijn spuiter die destijds mijn tigra ook overgespoten heeft
25 maart 2010 om 10:25 #17645861origineel gepost door AsconaC20NE
en verder ligt er nog een ander projectje klaar:
verder blijft hij aardig orgineel zoals hij nu is :afro
maar er zijn inderdaad erg weinig G cabrio rijders hier, geen idee waarom eigenlijk :hmmz
ooooooow jaaaaaaaaaaaaaaaah :wors!!!!
en dat gaat zonder kleerscheuren passen op een z22se?in de VS schroeven ze zo’n ding standaard op hetzelfde blok als in europa de Z20NET . . . maar dan de blower ipv de turbo zeg maar. Goed voor 200 pk.
25 maart 2010 om 16:44 #17645862oorspronkelijk is hij gemaakt voor de 2.0 en 2.2 ecotec motoren voor amerikaanse modellen. Ik heb deze ook uit de USA
en de 2.2 in astra’s zijn eigenlijk amerikaanse blokken, en daar past deze zo 100% bovenop zonder ook maar 1 enkele aanpassing! Echter moeten bij europeze auto’s wel enkele wijzigigingen worden doorgevoerd zoals het verplaatsen van de ECU omdat die op het inlaatspruitstuk zit. Accu moet naar de kofferbak en wat kleine dingen nog, maar het is er gewoon op gemaakt, orginlee GM.
en met de juiste software haal je zonder problemen zo 240PK uit de 2.2, nog meer is ook makkelijk mogelijk, maar de 2.2’s zijn gemaakt voor vermogens tot 260 PK, dus dan zul je veel meer moeten aanpassen als je daar boven wilt zitten. 240 is genoeg :angel
er zijn ongeveer 40 speedsters 2.2’s met SC en een paar astraatjes en vectraatjes B in de wereld, dus ik ben zeker niet de eerste. Wat het voor mij makkelijker maakt als ik meer info nodig heb.
Heb alles nu thuis klaar liggen, alleen ik heb gewoon geen tijd, net een huis gekocht wat prioriteit 1 heeft nu. Maar als alles lukt dan plaats ik wel een how-to.
Mooie astra trouwens calibrainpower :thumbup als je de astra net zo maakt zoals jij jou calibra hebt gedaan gaat dat vast helemaal goedkomen. Wanneer ben je van plan hem op kenteken te zetten?
25 maart 2010 om 20:16 #17645863En hier is er nog een, een z20let :) Ik heb mezelf al eens eerder voorgesteld, ik ben Kelvin. Helaas kan ik het topic niet meer vinden :hmmz Volgens mij was AsconaC20NE toen opzoek naar zijn mooie cabrio :)
Inmiddels is er weer het nodige veranderd. Nieuwe wieltjes, direct inlaatsysteem en volledige milltek uitlaatsysteem met sportcat. Op de foto is nog het mantzel catback te zien. Het blok loopt nu als een trein. nu +/- 250 pk. Auto bevalt echt geweldig. Zelfs met afgelopen winter geen krimp gegeven, wel leuk die bevroren deurtjes :)
25 maart 2010 om 22:18 #17645864wat een mooi ding!
ik ben ook al tijden op zoek naar die hoofdsteunen die jij achterin die beugels hebt zitten.
zeg ff wanneer en waar je de auto een keer dakloos parkeert :P
over die grille zat ik ook na te denken, maar ik blijf mij maar storen aan dat stukje wat er uit is :hmmz net een kind die op z’n mond gevallen is en een tand kwijt is daardoor ;) Maar erg mooi, zeker het rode dak met zwarte kleur. zie je niet vaak :thumbup
25 maart 2010 om 22:40 #17645865Dikke cabrio zeg!! Errug mooie combi zo!
Die achterste hoofdsteunen zijn standaard op de turbo geleverd.
@Ascona, de plannen met de Astra zijn vrij simpel. Iets verlagen, 17″ er op en ik hoop tegen een setje origineel xenon aan te lopen. Verder is het onze daily en gaat er weinig spannends mee gebeuren.Die compressor van die 2.2 is ook interessant!! Wist niet dat dat met zo weinig aanpassingen zo kan werken. Ben erg benieuwd hoe dat rijd.
25 maart 2010 om 23:54 #17645866origineel gepost door AsconaC20NE
oorspronkelijk is hij gemaakt voor de 2.0 en 2.2 ecotec motoren voor amerikaanse modellen. Ik heb deze ook uit de USAen de 2.2 in astra’s zijn eigenlijk amerikaanse blokken, en daar past deze zo 100% bovenop zonder ook maar 1 enkele aanpassing! Echter moeten bij europeze auto’s wel enkele wijzigigingen worden doorgevoerd zoals het verplaatsen van de ECU omdat die op het inlaatspruitstuk zit. Accu moet naar de kofferbak en wat kleine dingen nog, maar het is er gewoon op gemaakt, orginlee GM.
en met de juiste software haal je zonder problemen zo 240PK uit de 2.2, nog meer is ook makkelijk mogelijk, maar de 2.2’s zijn gemaakt voor vermogens tot 260 PK, dus dan zul je veel meer moeten aanpassen als je daar boven wilt zitten. 240 is genoeg :angel
er zijn ongeveer 40 speedsters 2.2’s met SC en een paar astraatjes en vectraatjes B in de wereld, dus ik ben zeker niet de eerste. Wat het voor mij makkelijker maakt als ik meer info nodig heb.
Heb alles nu thuis klaar liggen, alleen ik heb gewoon geen tijd, net een huis gekocht wat prioriteit 1 heeft nu. Maar als alles lukt dan plaats ik wel een how-to.
Mooie astra trouwens calibrainpower :thumbup als je de astra net zo maakt zoals jij jou calibra hebt gedaan gaat dat vast helemaal goedkomen. Wanneer ben je van plan hem op kenteken te zetten?
kan maar 1 ding zeggen . . . sweeeeeeeeeeeet :wub
dat van de z22se wist ik overigens niet, van de z20net wel. Die zit namelijk met die Eaton op de Saturn Ion Redline.26 maart 2010 om 13:21 #17645867Astra G 2.2 SC
27 maart 2010 om 13:12 #17645868gaaf :)
is het een Eaton M45 die jij hebt?
28 maart 2010 om 08:40 #17645869origineel gepost door AsconaC20NE
wat een mooi ding!ik ben ook al tijden op zoek naar die hoofdsteunen die jij achterin die beugels hebt zitten.
zeg ff wanneer en waar je de auto een keer dakloos parkeert :P
over die grille zat ik ook na te denken, maar ik blijf mij maar storen aan dat stukje wat er uit is :hmmz net een kind die op z’n mond gevallen is en een tand kwijt is daardoor ;) Maar erg mooi, zeker het rode dak met zwarte kleur. zie je niet vaak :thumbup
Haha ja dan kan je die hoofdsteunen zo overzetten :P Moet eerlijk zeggen dat ik het verschil met die hoofdsteunen nu pas ziet. Ben wel geintreseerd in jou navigatie :P Die grill vindt ik goed staan, heb ook de zwarte versie van irmscher zonder die rvs strip. Dit is echt een poets auto, geen metallic dus echt diepzwart. Heb in hoek van holland een keer naast dezelfde gestaan, alleen was dat geen let, wel turbo wielen.
28 maart 2010 om 14:14 #17645870gaaf
is het een Eaton M45 die jij hebt?
ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Het is wel een Eaton. Maar het is gewoon de orginele GM supercharger uit een upgradekit voor een Cobalt of Ion
en inmiddel heb ik ook iets meer ruimte achter de bumper voor de koeler van de inlaat, heb gisteren een OPC II bumper gemonteerd :wub
alleen heb een huis gekocht, dus helaas gaat het supercharger project nog even in de kast. Eerst huisje klaar en dan ga ik er mee verder, maar ga alvast wel beginnen om hem helemaal weer goed en schoon te maken
29 maart 2010 om 21:43 #17645871Ziet er erg goed uit, het is ook de enige echte goede upgrade t.o.v. de coupé bumper. Ziet er super uit!
4 april 2010 om 18:04 #17645872Dan blijft de teller toch steken op 5 stuks…. :)
19 april 2010 om 19:17 #17645873hoi!
Ik heb net een opel astra cabrio bertone edition gekocht van 2002 =). Echt een super karretje, rijdt zalig vooral met het dak open!
Enige probleem: de auto is heel vuil, ook het dak! Het lijkt mij heel moeilijk om dit met de hand proper te krijgen, dus vroeg ik mij af of je ermee naar de carwash mag gaan of niet. Sommigen zeggen dat het het dak kan stuk maken, anderen zeggen juist dat dit de beste manier om het dak schoon te krijgen omdat de zeepresten zo beter verwijderd worden… Waarschijnlijk hangt dit allemaal van het materiaal van het dak af. Weten jullie misschien of dit kwaad kan voor de astra?
groetjes
20 april 2010 om 17:04 #17645874Ik zou het zeker NIET doen.
niet zozeer dat het dak er niet tegen kan, die blijft echt wel heel. maar in wasstraten worden doorgaans nogal aggeresieve zeep gebruikt wat de kleuren doen verbleken van de daken.
Daarnaast krijg je hem met de hand ook beter schoon. Ik had zo’n goedje gehaald waarmee je het dak eerst heel vochtig moest maken. inspuiten met spuitbus, laten intrekken en toen met veel water naspoelen en dat 3x achter elkaar. En dan een bescherming aanbrengen zodat het vuil afstontend wordt.
Dat moet dan 2x per jaar gebeuren, en daar zit ik nu dus weer aan, weet alleen zo niet hoe het heet, maar mijn dak werd er super mooi schoon van. Ik zou iig geen wasstraat in gaan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.