Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio dak probleem
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 juni 2019om 21:03 door miraltje.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2014 om 10:42 #17265127
beste opel rijders
mijn maatje heeft een probleem met zijn cabrio dak
die ging in eerste instantie niet meer dicht bij begon te piepen maar
na iets gecontroleerde hulp is hij nu wel dicht gegaan.allen wil hij nu niet meer open :???:
ik heb hem even aan de op-com gehangen en dit kwam er uit
het eerste wat ik toen gedaan heb is de codes gewist maar ze kwamen meteen weer terug.na even kijken achterin zagen we dat er net iets te weinig olie in zit in de tank zit
kan het zijn dat hij hier door niet meer sluit en open gaat ?want na het nog eens wissen bleef aleen de code
B1301 hallsensor dwarsstang openen. open stroomkring / signaal te klein over en we hebben geen idee wat het zou moeten betekenen jullie wel ?michel and Fung
18 april 2014 om 15:02 #18227769Misschien ff een duidelijke foto posten, deze is namelijk totaal niet te lezen.
Maar zo zou het moeten werken.
Handrem aangetrokken, kofferklep dicht.
Ramen zakken een stukje en dak gaat omhoog.
Als dak in de bak zit en deze weer gesloten is gaan de ramen weer omhoog.Als het dak nu dus niet open gaat voldoe je niet aan de voorwaarden om het dak te openen.
Controleer of je handrem lamp brand, kan zijn dat de schakelaar niet werkt. Controleer ook even of je kofferklep goed terug meldt,Groetjes Eddie.
18 april 2014 om 20:47 #18227770Er zitten in het dak diverse microschakelaars gemonteerd !
Als ik de storingscode bekijk denk ik dat 1 van de schakelaars kapot is of dat er ergens een kabelbreuk zit !
Meestal zit zo een schakelaar thv een knikpunt in het dak .
Uit ervaring weet ik dat dit nog weleens lastig kan zijn succes met zoeken.
24 april 2014 om 13:19 #18227771Hallo Okkie,
Open de kofferklep en haal de bekabeling aan de bestuurderskant eerst maar eens los, grote kans dat er bedrading defect is.
Vaak is opnieuw solderen (doe dit dan gelijk netjes !) de oplossing, je zal tevens het linker plastic deel uit moeten bouwen wil je er goed bijkunnen.Succes,
Marco
25 april 2014 om 07:32 #18227772Bedankt voor het mee denken
En het klopt ook nog mijn maar had inderdaat een kabel breuk aan de rechter kand
Verstuurd vanaf mijn HTC One SV met Tapatalk
3 juli 2017 om 12:55 #18345405Beste Okki-001
ook ik heb sinds 2 weken een dak die niet meer werkt, heb het dak nu eindelijk handmatig kunnen afsluiten en met een geleende tech 2 de code b1301 afgelezen.
ook ik heb jouw relaas gevolgd , echter ik heb ra geen kabelbreuken, waar had jij je kabel onderbreking ??.
de foutcode blijft en is niet te wissen….stress stress stress het mooie weer komt er aan ;-).
al vast bedankt.3 juli 2017 om 22:30 #18345441Ik vermoed dat je toch beter moet controleren op kabelbreuken, deze hoeven niet altijd zichtbaar te zijn.
2 september 2017 om 00:29 #18347796B1301 hallsensor dwarsstang openen. open stroomkring / signaal te klein over en we hebben geen idee wat het zou moeten betekenen jullie we
dit zijn de 2 sensoren die in het voorste deel(kunstof) van het dak zitten.
dit deel kun je verwijderen door de schroeven die tussen de scheiding van de hemelbekleding en het kunstofdeel zit.
om bij deze schroeven te komen moet het dak deels open anders kun je er niet bij, kun je het dak niet manueel openen dan zul je deze kunstof plaat weg moeten breken.de sensoren zitten in het linkerdeel van het dak bij de sluithaak, tevens bestaat de knas dat de kunstof blokken gescheurd/gebroken zijn, een duitse cabrio liefhebber heeft daar een goedkope maar robuuste oplossing voor bedacht
10 juni 2019 om 11:33 #18366850Hallo, ik heb denk ik ook een probleem met mijn linker sluithaak, want die doet niet mee. Wat is de oplossing als er iets gebroken is?
Jw
10 juni 2019 om 21:03 #18366858Sluithaken vervangen of repareren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.