Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G cabrio dak
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 28 juni 2024om 07:58 door eddyastragcabrio.
-
AuteurBerichten
-
2 juni 2018 om 11:36 #18356704
Weezyf, geloof het of niet maar ik vond een garage bij mij 15 km vandaan die afgelopen maand 3 Astra’s (naast BMW, Porsche, Saab enz.) onderhanden had genomen i.v.m. kapotte hydraulische leidingen. Nieuwe leiding koste 95,- en demonteren / monteren / olie vullen enz. vraagt hij 100,- voor dus ik heb ja gezegd. Vanochtend heeft men meteen de leiding er uit gehaald, kon er op wachten, nieuwe leiding waarschijnlijk woensdag binnen en op monteren enz. kan ik ook wachten, dus je begrijpt dat ik, ondanks de pech / kosten, toch wel een beetje gelukkig ben dat het wordt opgelost en zo dicht bij huis ! Adres voor andere pechvogels is: ASCabrio, Zwanenburgerdijk 504a in Zwanenburg (Zwanenburg/Halfweg ligt aan de A200 tussen Amsterdam en Haarlem). En uiteraard Weezyf, nog bedankt voor al je hulp en info ! PS volgens de man van de garage staat er ca. 4.6 bar druk op de hydraulische leidingen.
2 juni 2018 om 15:37 #18356707Ja dat is een faire prijs 195 euro, dit is aan te raden inderdaad!
Veel plezier met het cabriorijden en voorlopig geen piepjes meer haha. :good-job: :toppie: :happy02: :cheers:
12 juli 2018 om 14:16 #18358313Hallo allemaal.
Ik ben in het bezit van een Opel astra G bertone cabrio.
Afgelopen zaterdag is de hydraulische leiding los gesprongen aan de bestuurders kant aan de softtop kant
Zie foto.
Nu moet ik een nieuwe leiding hebben maar heb geen idee waar ik die kan krijgen. Bij Opel dealer geweest en die hebben geen idee hoe en wat. Door jullie form wist ik meer dan hun (echt hoor)
Wie weet waar ik hem kan kopen ik woon in zuid holland. :help: :help: :help: :help: :help:
12 juli 2018 om 14:31 #18358314Ik woon in Haarlem en ben in 1e instantie afgegaan op alle mogelijke adviezen en adressen via dit forum, zou zelfs naar Duitsland gaan voor een nieuwe hydraulische leiding. Maar zoekende en zoekende op internet kwam ik uit bij een garage bij mij 15 km vandaan, die heeft het ook snel en voor een goede prijs gemaakt. Ik vertel dit omdat je denk ik, via zoveel mogelijk verschillende omschrijvingen gewoon op internet moet zoeken en dan zal je merken dat er in jouw omgeving toch genoeg garages zijn die dit kunnen repareren. Vergeet Opel dealer, die weet er niets van maar er zijn zat kleine garages die zich gespecialiseerd hebben op cabrios’. Bij mijn adres kon maar 1 auto in zijn garage maar buiten stonden wel alle mogelijke cabrio’s of schuifadeken ter reparatie van Porsche, Jaquar, Volvo, Astra, VW enz. Succes !
20 juli 2018 om 16:12 #18358631Hallo allemaal.
Nou het is gelukt leiding bij Cabrio care Naarden besteld voor 100 euries top bedrijf.
Nou alleen een probleem hoe ik de olie bij gevuld krijgt want ik krijg hem niet ver genoeg met zijn kont omhoog iemand een ideeeee :help:
20 juli 2018 om 17:19 #18358633Dankzij dit forum en YouTube filmpjes is het dak gemaakt. Moet nog wel een beetje olie bij dat doen we van de week even bij een garage. Die kunnen hem goed omhoog doen aan de achterkant. Masr het dak kan nu weer open en dicht.
Deze dame is trots :dank-u: :dank-u: :dank-u:
20 juli 2018 om 17:25 #18358634Yolanda,h, olie bijvullen van het cabriodak is redelijk eenvoudig, 2 boutjes onder het oliereservoir losmaken, het geheel een beetje de
kofferbak intrekken en wat kantelen en dan kan je zou bijvullen. Let wel, het is een gesloten systeem dus normaal gesproken als alle
leidingen en aansluitingen dicht zijn hoef je nooit olie bij te vullen, moet dat wel dan is er ergens een lek en dat zou je dat meteen in
de goede en soepele werking van het dak moet merken.
20 juli 2018 om 20:31 #18358640Hoi Hans
Het dak werkt nu redelijk soepel maar hij zit nog net op het min dus er moet zeker bij.
Ik heb inderdaad geprobeerd dat los te maken maar op een of andere manier lukte dat nou net niet.
Ik ga morgen nog een keer kijken of het dan wel lukt :dank-u:
20 juli 2018 om 20:40 #18358641succes, vergeet ook niet alle scharnierpunten van de kapconstructie schoon te maken van
stof en spuit het in met b.v. WD 40. Olie is n.l. iets minder vettig dan dat je smeert met b.v.
kogellagervet want daar blijft stof, zandkorreltjes enz. sowieso aan vastplakken.
21 juli 2018 om 14:21 #18358648Ga ik zeker doen bedankt voor de tip :happy02: :happy02: :happy02: :happy02: :happy02: :happy02:
22 juli 2018 om 00:44 #18358667Hallo mensen,
Op een van de laatste berichten te reageren: De goedkope en makkelijke weg, dikke spuit bij boerenbond halen.
OG cabrio :happy02: :smiley-car:
Nog een leuk feitje, je hebt bij de astra g cabrio’s 2-typen leer Type 1 is van 200(0) t/m 2002 dit is een glad leer maar nog steed kwalitief, van 2003 t/m 2005 is type 2 leer gekomen veel stugger en dikker en bij de voorstoelen niet meer de beensteun. :good-job: :toppie:
28 juni 2024 om 07:58 #18553514Hallo, laat ik me even voorstellen mijn naam is Eddy en heb sinds januari dit jaar een mooie astra g cabrio
Nu zijn er ondertussen 2 leidingen vervangen van de tonau cover met behulp van alle tips uit dit topic, nu zijn deze leidingen alleen heel iets dunner dan de originele en mijn dak gaat sinds het vervangen niet zo soepel meer open als voorheen, ik moet bij het openen bijvoorbeeld de voorkant van het dak bij de voorruit ondersteunen en bij het sluiten “valt” de kap als het ware een stuk naar beneden voordat de achterruit sluit en daarna valt hij de laatste 3á4 cm in de sluiting op de voorruit.
Zou dit met die iets dunnere leidingen te maken kunnen hebben? Of is dit toch iets anders?
Ik hoop dat er iemand is die hier antwoord op kan geven, alvast bedankt
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.