Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra G blok valt uit tijdens rijden.
- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 februari 2023om 23:13 door liviu2004.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2023 om 21:55 #18506735
Beste mensen,
Ik ben sinds afgelopen december gigantisch aan het kloten met mijn Astra G Coupe 1.8 uit 2004.
Ik heb deze auto in 2021 met 167.000 op de teller gekocht. Al vrij snel ging het lampje van periodiek onderhoud branden maar die ging soms ook weer weg.Nu heb ik 2 jaar probleemloos gereden en nu net na de 2 ton kwamen de storingen.
Soms ging tijdens het rijden spontaan de motor haperen. Hij liep op eens op 3 ipv 4 cylinders. Dus bobine vervangen en alle 4 de bougies.Later leent mijn vriendin de auto en valt de auto tijdens het rijden uit. ANWB er bij gehad, accu kapot. Nieuwe accu er in en ik dacht klaar te zijn….. Helaas niet.
Inmiddels meerdere keren spontaan tijdens het rijden dat het blok uit valt zonder enige reden of waarschuwing. Radio blijft aan en alle motor management lampjes branden.
Ik kan op dat moment de auto niet weer aan de praat krijgen tenzij ik een half uur wacht of direct de – pool los haal en opnieuw aansluit.Inmiddels is dit recentelijk vervangen:
- Nokkenas sensor (2x eerst een Bosch later een originele van GM motors)
- Krukas sensor (merk Hella)
- Thermostaathuis
- Koppakking
- Accu
- distributieriem + waterpomp
- brandstoffilter
- oliefilter
- olie
Al met al heb ik denk ik al weer voor € 1.600,- in deze oude auto van 2004 gestopt. Ik ga er nu natuurlijk geen afstand van doen maar ik sta nu nog steeds soms spontaan stil omdat het blok uit valt.
Iemand nog suggesties? Help me out.
Ik heb zelfs nu als laatste een extra aarde kabel aangesloten rechtstreeks van de – pool op het blok.
1 februari 2023 om 00:27 #18508165Een suggestie die ik zeker wil meegeven, en tevens het eerste dat ik deed toen ik naar m’n astra g ging kijken voor ik hem kocht, was het controleren van de injectoren.
– Je neemt een lange platte schroevendraaier, je zet het einde tegen de kop van de injector, en aan het andere einde (handvat) je oor. Als je een duidelijke ritmische tik hoort, dan werkt hij prima.
– Brandstofdruk al gecontroleerd?
– al een compressietest gedaan op alle 4 cylinders?
succes!
1 februari 2023 om 06:16 #18508257Bekend probleem als je een imitatie bobine monteert. Ecu updaten of orginele bobine monteren.
1 februari 2023 om 10:25 #18508284Dank voor de reacties! Ik heb aardig hoofdpijn van de auto maar kan er door recente kosten geen afscheid van nemen.
Het het uitvallen van de motor is inderdaad wel sinds ik de bobine heb vervangen. Inmiddels heb ik ook een EML327 adapter gekocht waarmee ik de ECU zelf kan uitlezen. Dit is de meest recente output!
Tanks @tomtom99 ik ga dit ook allemaal even controleren!
Car Scanner ELM OBD2
DTC report
Selected brand: Opel============1==============
P29FF(9B)
Raw code: 29FF9B
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Pending, Confirmed, Test not completed since last DTC clear, Test failed since last DTC clear, Warning indicator requested============2==============
P283F(19)
Raw code: 283F19
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear
OBDII: Transmission shift fork C position – intermittent signal============3==============
P273F(19)
Raw code: 273F19
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear============4==============
P26FF(9B)
Raw code: 26FF9B
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear============5==============
P25F8(9B)
Raw code: 25F89B
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle), Test not completed since last DTC clear============6==============
P1021(19)
Raw code: 102119
ECU: 11
Status: Test failed, Test failed (current drive cycle)============7==============
C3895(06)
Raw code: 789506
ECU: 11
Status: Test failed============8==============
U3111(7F)
Raw code: F1117F
ECU: 11
Status: Test failed, Confirmed, Test not completed since last DTC clear============9==============
P0110
Raw code: 0110
ECU: 11
Status: Pending fault present, Validated and stored in non volatile memory
OBDII: Intake air temperature (IAT) sensor – circuit malfunction============10==============
P0325
Raw code: 0325
ECU: 11
Status: Test is inhibited by other DTC, Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
OBDII: Knock sensor (KS) 1, bank 1 – circuit malfunction============11==============
P1328
Raw code: 1328
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
Opel: Knock control, cylinder 3 – control limit reached============12==============
P1327
Raw code: 1327
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory
Opel: Knock control, cylinder 2 – control limit reached============13==============
P1326
Raw code: 1326
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
Opel: Knock control, cylinder 1 – control limit reached============14==============
P1329
Raw code: 1329
ECU: 11
Status: Test has not been completed, Validated and stored in non volatile memory, Validated fault present at time of request, Validated fault has been present during this drive cycle
Opel: Knock control, cylinder 4 – control limit reached1 februari 2023 om 23:13 #18508436Eml327 = afval
Bremi bobine?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.