Astra G – Bandenspanning voor 215/45/R17 (afwijkend)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G – Bandenspanning voor 215/45/R17 (afwijkend)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247979
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      Hallo binnenkort ga ik naar italie op vakantie.
      Ik heb inmiddels andere zomervelgen op mijn auto liggen, maar deze banden maat staat niet in het onderhoudsboekje. Het gaat om de banden 215/45/R17.

      Kan iemand mij adviseren hoeveel bar er voor en achter in de banden moet. Graag de standaard druk vermelden, maar ook voor een bepakte auto die op vakantie gaat.

      #18011184
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        In m’n tank klep staat 2.7 vooraan en 2.5 achter als ik met 3of minder zit
        En ik rij met 215/40/17

        Denk trouwens niet dat het heel veel afwijkt van je echte snelheid..

        #18011185
        derartz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2011

          @dion87 wrote:

          In m’n tank klep staat 2.7 vooraan en 2.5 achter als ik met 3of minder zit
          En ik rij met 215/40/17

          Denk trouwens niet dat het heel veel afwijkt van je echte snelheid..

          is die maat 215/40/17 ook de maat die in je klepje staat?

          #18011186
          jadatis
            Lid sinds:
            11 October 2011

            Je zou het uit kunnen rekenen met spreadsheet dat ik gemaakt heb.
            Daarin gebruik ik de formule en zijn toeslagen voor maximum snelheid die de bandenfabrikanten-organisatie ETRTO ook gebruikt.
            Is te vinden op mijn skydrive van hotmail .
            https://skydrive.live.com/?cid=a526e0eee092e6dc#cid=A526E0EEE092E6DC&id=A526E0EEE092E6DC%21168″ onclick=”window.open(this.href);return false;
            Maar laatste onwikkelingen in mijn bandendrukstory is dat banden met een lage aspect-ratio ( de 45% in je banden) te hoge maximum load toebedeeld hebben gekregen.
            Om dit te compenseren heb ik voorlopig uitgerekent voor 40% dat je de referentiedruk van waarscheinlijk je XL/Extraload/reinforced banden moet verhogen van 2,9 bar naar 3,4 bar in de berekeneningen, wat ook tot hogere einddrukken leidt.
            Kom je er niet uit geef dan de gegevens hier van de nieuwe banden en de auto, dan doe ik het voor je.
            Eindverhaal kan zijn dat je voor de veiligheid van de banden, zodat je dus geen klapbanden hoeft te verwachten, een vrij hoge druk moet aanhouden.
            Van comfort en grip blijft dan weinig over, maar veiligheid voorop.
            Leuker kan ik het niet maken.

            #18011187
            NoFear1696
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2012

              @derartz wrote:

              Hallo binnenkort ga ik naar italie op vakantie.
              Ik heb inmiddels andere zomervelgen op mijn auto liggen, maar deze banden maat staat niet in het onderhoudsboekje. Het gaat om de banden 215/45/R17.

              Kan iemand mij adviseren hoeveel bar er voor en achter in de banden moet. Graag de standaard druk vermelden, maar ook voor een bepakte auto die op vakantie gaat.

              ik rij met de standaard BBS velgen van de OPC 1 en die hebben standaard de zelfde maat als jij hebt.onbeladen: voor 2,1 achter 2,4 beladen spanning: voor 2,4 achter 2,9
              beladen spanning = 4personen incl. bagage
              ik rij trouwens altijd op beladen spanning omdat ik stikstof in de banden heb ipv gewoon luft.
              voordeel is dat ik mijn banden spanning om de 3 maanden hoef te checken.
              de banden slijten mooi vanuit het midden.(gaan langer mee)
              nadeel: minder confortabel in de bebouwde kom.
              om de 3 maanden naar de bandenboer om stiksof bij te vullen

              #18011188
              dion87
                Lid sinds:
                22 August 2011

                @derartz wrote:

                @dion87 wrote:

                In m’n tank klep staat 2.7 vooraan en 2.5 achter als ik met 3of minder zit
                En ik rij met 215/40/17

                Denk trouwens niet dat het heel veel afwijkt van je echte snelheid..

                is die maat 215/40/17 ook de maat die in je klepje staat?

                jajaja, ik heb het ook over de standaard 17″ velgen die bij de auto gelevert zijn

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.