Astra G airco probleem na bijvullen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Astra G airco probleem na bijvullen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272594
    ton-y
      Lid sinds:
      23 July 2014

      Hallo,

      Ik ben eigenaar van een astra g.
      nu met het warme weer zou ik extra van mn airco willen genieten maar werd hij niet echt koud meer. In 3 weken is het koelcapiciteit snel gedaald. Bij laten vullen door een garage en hij werkt helemaal niet meer!’

      Ik ben erg benieuwd wat er aan de hand zou kunnen zijn of het op te lossen valt en of uberhaupt iemand mij zou kunnen helpen met informatie uitwisselen.

      Er is aan iets 680.. vloeistof uit gekomen en er is 620 ingegaan met fluor, olie en de hele bende, op 14 bar. Geen lekkages.
      de koppeling slingert de compressor netjes aan. De garage kwam met het idee dat de compressor kapot zou zijn.. maar als die draait werkt het toch gewoon lijkt mij? Of zou het kunnen dat de “stang” van de magneet koppeling naar de propellor/compressor in de pomp zelf is geknapt waardoor hij wel draait maar niet rondpomp? De toeren teller gaat met 100rpm omhoog bij inschakelen. Ik voel totaal geen temperatuur verschillen in de slangen. Ik heb het stekkertje op de condensor los gehad en de ventilator draait op volle toeren.
      Verder had ik nog op google iets opgemerkt over het ventiel die niet goed is afgesloten na het bijvullen waardoor die niet werkt?? In mijn ogen is in dit geval een ventiel een bijvulventiel en geen ventiel om bij te vullen en die tevens kanalen regelt?

      Alle reacties zijn welkom en ik hoop toch stiekum dat het een fout-hanteren van de garage is.
      sterkte met de hitte!
      groeten antonius.

      #18289319
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        maakt je compressor klop geluiden tijdens het draaien of dat niet??

        #18289320
        ton-y
          Lid sinds:
          23 July 2014

          @bart-gsi wrote:

          maakt je compressor klop geluiden tijdens het draaien of dat niet??

          Hallo bart,
          bedankt voor je reactie.
          De pomp maakt verder geen vreemde geluiden.

          #18289321
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            Als je aan de dikke buis voelt die het schutbord in gaat is die koud?

            #18289322
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              Als de airco aanslaat en de slangen van de airco niet warm worden zou het toch de airco pomp kunnen zijn. Want op het moment dat de airco aan gaat komt er snel merkbaar temperatuur verschil door de leidingen.

              #18289323
              Jones Newton
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 September 2013

                Controleer eerst goed je vul hoeveelheid in orde is je schrijft er kwam 680gr uit er ze hebben er 620gr in gegooid…

                Prutsers hadden bij mij 25 gram te veel in gegooid en werd ook niet echt koud en bleef in hogedruk beveiliging hangen.
                wat freon afgelaten en hij deed het weer.

                #18289324
                Dolby
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  1 May 2008

                  Wat hierboven gezegd woord is ook waar. Als er te veel vul middel in zit kan de airco uit bescherming ook uit blijven i.v.m. overdruk.

                  #18289325
                  ton-y
                    Lid sinds:
                    23 July 2014

                    Enorm Bedankt voor de reacties allemaal.

                    @Jones Newton wrote:

                    Controleer eerst goed je vul hoeveelheid in orde is je schrijft er kwam 680gr uit er ze hebben er 620gr in gegooid…

                    Prutsers hadden bij mij 25 gram te veel in gegooid en werd ook niet echt koud en bleef in hogedruk beveiliging hangen.
                    wat freon afgelaten en hij deed het weer.

                    Jones newton, op het bonnetje wat uit het vul apparaat kwam stonden deze gegevens alleen geen 14 bar… waar ik dat vandaan heb gehaald? Snel vergeten dus. Er is dus iets minder in gegaan dan er uit kwam en zeker niet te veel in gedaan dus jou optie valt bij dezen weg. Nogmaals bedankt.

                    @arjontje wrote:

                    Als je aan de dikke buis voelt die het schutbord in gaat is die koud?

                    Beste arjontje, de dikke en de dunne buis geven geen warmte verschil bij het aan of uitzetten.
                    Bedankt voor je reactie.

                    @Dolby wrote:

                    Wat hierboven gezegd woord is ook waar. Als er te veel vul middel in zit kan de airco uit bescherming ook uit blijven i.v.m. overdruk.

                    beste dolby, het zou heel goed kunnen aangezien er een drukschakelaar in zit. Als er te veel druk op zou staan zou de pomp ook niet aan gaan en dat doet hij dus wel maar geen koele lucht. Dus de druk lijkt mij prima aangezien de pomp netjes mee draait als ik hem aan zet.

                    @Dolby wrote:

                    Als de airco aanslaat en de slangen van de airco niet warm worden zou het toch de airco pomp kunnen zijn. Want op het moment dat de airco aan gaat komt er snel merkbaar temperatuur verschil door de leidingen.

                    Nadat er geen lek in het systeem is, het systeem is gevult, de fan meedraait en de pomp meedraait na inschakelen.. kom ik uiteindelijk ook tot de conclusie dat de pomp is overleden… wat toch eigenlijk om te janken is aangezien zon officiele pomp van a 600 euro gewoon bij de bart smit thuis hoort voor 6 euro. Kom op mensen! Waar is de kwaliteit?! je hebt zelfs een koelkast voor 100 balle en dan hoef je het niet eens bij te vullen of wat. Je past er alleen niet maar dan nog. Zakken vullers.

                    Bedankt iedereen en nee er komt geen nieuwe pomp in. Haha

                    #18289326
                    ton-y
                      Lid sinds:
                      23 July 2014

                      voor dat geld ken je 2 mobiele airco’s halen voor in huis en dan heb je de pomp er nog niet eens in laten zetten en opnieuw af laten vullen. Ik ben in shock. Ik dacht dat opeltjes goedkoop waren in onderdelen.

                      #18289327
                      Dolby
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 May 2008

                        Airco pomp heeft niks met Opel te maken want Opel maakt geen airco pompen. Een airco pomp is van alle auto’s een duur geintje helaas.

                        #18289328
                        arjontje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 March 2006

                          @Dolby wrote:

                          Airco pomp heeft niks met Opel te maken want Opel maakt geen airco pompen. Een airco pomp is van alle auto’s een duur geintje helaas.

                          Dat klopt zeker. Al vind ik 600 ook wel erg duur.
                          Neem aan dat dat met montage is.

                          #18289329
                          midnight black
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 December 2011

                            En een aircopomp van een auto lijkt in niets op een pomp van een koelkast. Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat de airco het enigzins doet, dan wordt leeggetrokken en vervolgens minder wordt gevuld….
                            Wat betreft de kwaliteit van een pomp: als de pomp draait terwijl er veel te weinig of geen koudemiddel in zit dan is dat slecht voor de pomp.

                            #18289330
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              @midnight black wrote:

                              En een aircopomp van een auto lijkt in niets op een pomp van een koelkast. Ik blijf het trouwens vreemd vinden dat de airco het enigzins doet, dan wordt leeggetrokken en vervolgens minder wordt gevuld….
                              Wat betreft de kwaliteit van een pomp: als de pomp draait terwijl er veel te weinig of geen koudemiddel in zit dan is dat slecht voor de pomp.

                              Toch is dit ook weer discutabel, hij slaat namelijk uit bij over of onderdruk.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.