Astra G Achtaf origineel opel alarm inbouwen?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G Achtaf origineel opel alarm inbouwen?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242427
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      hallo,

      wie weet wat er allemaal bij komt kijken als je een origineel opel alarm wil inbouwen in een astra G uit 2003?
      weet iemand of de bekabeling er al ligt en of het alleen maar aansluiten van sensoren, sirene andere CV unit (kiekert). moet er ook nog wat met de opcom gedaan worden?

      ik ben benieuwd…

      of zouden jullie gewoon een ander universeel alarm aanschaffen, zoja welk merk is dan aan te raden?

      ik zou toch het liefste een opel alarm willen, maar das meer een gevoelskwestie

      #17930021
      Baas J.
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2008

        Je moet complete binnenboom en dashboom hebben die voorbereid zijn op alarm. Verder moet de boom in je motorruimte ook de stekker onder parafaan hebben en de stekker achter bestuurderskant scherm. Om de binnenboom te installeren moeten ongeveer alle kappen los, hemel eruit en voor de dashboom je hele dashboard en om het makkelijker te maken ook ff je portieren er af.
        Ook moet je de opc binnenverlichting met de ultrasoonsensoren hebben. Extreem moeilijk te vinden.
        Verder moet je een kiekert met alphacode SS hebben. Ik wilde het gaan doen…en heb de bomen en kiekert ook..maar vind het toch teveel werk..

        #17930022
        derartz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 January 2011

          @Baas J. wrote:

          Je moet complete binnenboom en dashboom hebben die voorbereid zijn op alarm. Verder moet de boom in je motorruimte ook de stekker onder parafaan hebben en de stekker achter bestuurderskant scherm. Om de binnenboom te installeren moeten ongeveer alle kappen los, hemel eruit en voor de dashboom je hele dashboard en om het makkelijker te maken ook ff je portieren er af.
          Ook moet je de opc binnenverlichting met de ultrasoonsensoren hebben. Extreem moeilijk te vinden.
          Verder moet je een kiekert met alphacode SS hebben. Ik wilde het gaan doen…en heb de bomen en kiekert ook..maar vind het toch teveel werk..

          mmm… alle kappen los maken.. ja is wel veel werk inderdaad. waar kan ik herkennen of de kabelboom erop voorbereid is? ik neem aan dat alle astras dezelfde kabelboom hebben. ze gaan in de fabriek toch niet 4 of 5 verschillende kabelbomen monteren… lijkt mij

          wat bedoel jij met de stekker achter het bestuurderskant scherm? en waarom de portieren eraf eigenlijk?

          #17930023
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Ze hebben zeker niet allemaal dezelfde boom! Merk ik nu ook met mn coupe. Opzich vrij rijk uitgerust, af fabriek xenon, esp etc maar dus geen alarm en ook de pins ontbreken in stekker X2.
            Om je dashboom te controleren is er maar 1 manier en dat is van alles in de motorruimte demonteren (abs pomp, zekeringkast etc etc) en dan 100p stekker(X2) losdraaien en dan aan de binnenkant de connector terugtrekken, dan kijken of de pins voor alarm bepind zijn. Dat je motorruimte boom voorbereid is hoeft niet te zeggen dat je dashboom het ook is!

            Je portieren er af omdat je de doorvoertule van je auto naar de portieren helemaal terug moet trekken (ook deel van de binnenboom).
            Ik heb het elektrisch schema van het alarm, kan het wel posten als je dat wil.
            Achter bestuurderskant voorscherm ligt de stekker voor het back-up alarm.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.