Astra G 2003 1.6 16V met caravan

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 2003 1.6 16V met caravan

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343321
    Rick-Opel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 April 2015

      Hoi mede forumleden,

      Ik heb een vraag, ik heb vorige maand een caravan gekocht. Niet een hele dikke, maar een mooi ding om mee te beginnen. Ding weegt beladen 950 kilo. En is 350 meter lang.
      Nu heb ik een Astra G met de 1.6 16V motor uit 2003 met 148.000 op de teller. Waar moet ik rekening mee houden als hij wat meer moet trekken? De auto heeft geen olie verbruik, tenminste ik heb nog nooit wat bijgevuld en ik pijl hem wel regelmatig. Hij moet nu ook een beurt hebben daar zit ik nu iets over heen. Maar uiteraard krijgt hij dat voor de vakantie. Is de auto een beetje goed met het trekken van een caravan? Toen ik hem ophaalde viel me het reuze mee hoe hij er mee wegreed, het is natuurlijk geen zware caravan. Maar misschien dat ze wat olie willen pakken door het trekken in de bergen op de Tauern autobahn later dit jaar. Ik heb geen idee, vandaar mijn vraag. Verder nog nooit geen problemen met de auto gehad. Rijdt al 2 jaar probleemloos, komt altijd netjes door de APK en hij bevalt echt super. Enige nadeel is dat de bestuurdersstoel slijtage heeft bij de zijkant de rand van de stoel zeg maar, als ik een keer een stoel tegen kom die goed is zal ik die graag monteren.

      Bedankt voor de eventuele reacties

      Gr.
      Rick

      #18343324
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        heb je al contact opgenomen met rijkswaterstaat voor eventuele vergunningen als je caravan 350 meter lang is?? Whaha type foutje

        Wat ze vaak zeggen met een caravan ia gebruik um niet als aanhanger.. Vul eerst het laad vermogen van de auto en het minimale in de caravan zodat je niet overbeladen of instabiel geladen bent voordat je op pad gaat..

        Qua olie verbruik zal niks met de caravan te maken hebben.. Eerder de staat van de motor qua verbruik zal je wel iets merken als je een hok met de aerodynamica van een baksteen achter een lage auto hangt verder extra opzet spiegels als de caravan breder is dan je auto.. En verder niks speciaals..

        #18343325
        Rick-Opel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2015

          Kijk, dan zal dat geen probleem zijn. Motor loopt als nieuw. Zoals ik al aangaf nog nooit wat mee gehad. Ben het met je eens, zal qua verbruik wel ff wennen zijn. Aerodynamica houd niet over met een caravan idd.

          #18343332
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Neem de tijd en blijf toeren maken. Niet dat truttige Nederlandse schakelen maar iets toeren houden zodat je ook vermogen hebt. Op de snelweg in zijn 4 blijven is echt geen ramp en voor sommige auto’s zelfs beter.

            .
            Met mijn 1+3T via Tapatalk

            #18343335
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              [quote quote=18343332]Neem de tijd en blijf toeren maken. Niet dat truttige Nederlandse schakelen maar iets toeren houden zodat je ook vermogen hebt. Op de snelweg in zijn 4 blijven is echt geen ramp en voor sommige auto’s zelfs beter.

              .
              Met mijn 1+3T via Tapatalk

              [/quote]

              in z`n 5 op de snelweg kan wel.. die astra G-tjes met een 1.6 hebben een korte bak.. dus die zitten al vrij hoog in toeren op de snelweg… ik denk dat je bij 90 km/h tussen de 2500 en 3000 toeren zit..

              #18343345
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Ja dat zou dan kunnen. Ik weet van oa v40 diesel dat ze warm worden met caravan op de snelweg in 5e.

                .
                Met mijn 1+3T via Tapatalk

                #18343427
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Terugschakelen berg op en niet op de cruise control blijven rijden.
                  Afremmen op de motor berg af en niet teveel remmen.

                  Let ook op de kogeldruk.

                  Persoonlijk vind ik 100pk niet veel vermogen om 1000 kg te moeten gaan trekken.

                  #18343915
                  Rick-Opel
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 April 2015

                    Als ik heel eerlijk moet zijn heeft hij geen moeite en kan ik makkelijk 100 rijden op de cruise control met een verbruik van 8.8l 100km. Dus de auto doet het super!!!

                    Dus maak je geen zorgen, 1150 staat ook op papier en dat kan hij ook zat doen.

                    #18343927
                    Corsa_GSi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      [quote quote=18343915]Als ik heel eerlijk moet zijn heeft hij geen moeite en kan ik makkelijk 100 rijden op de cruise control met een verbruik van 8.8l 100km. Dus de auto doet het super!!!
                      Dus maak je geen zorgen, 1150 staat ook op papier en dat kan hij ook zat doen.
                      [/quote]
                      :rolling:
                      Heb je al uitgeprobeerd met al je bagage en familieleden een fatsoenlijke berg in Duitsland of België op te rijden…..
                      Geloof me mijn combinatie (Vectra V6 automaat met 1500kg aan de haak die doet dat fluitend), maar ik zie die van jouw het niet doen zonder terugschakelen.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.