Astra G 2002, Uitlaatgas lampje

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 2002, Uitlaatgas lampje

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250132
    petar1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 July 2012

      Hoi, ik ben nieuw hier.
      Ik heb een maand geleden een prachtige donkerblauwe astra G 1.6 edition uit 2002 gekocht. Deze auto is fantastisch onderhouden en heeft bij aankoop 89000 gelopen. Ben net terug van een vakantie, waarin ik !5000 KM! heb gereden. Na vaak tanken in verschillende landen begon het uitlaatgas lampje te branden. Verbruik en vermogen zijn hetzelfde gebleven. Alles is normaal, gaat nog steeds boven 190 kmh. Bergop geen problemen….prachtwagen. Na 14 jaar een mercedes W124 200d is dit een vliegtuig…alhoewel de mb als die op snelheid was net een ruimteschip ging. Gemiddeld verbruik was 7,4l en de auto was goed bepakt waarbij het verbruik in duitsland opliep tot 7,8 (van de 5000 km was bijna 2000 duitsland). Het lampje ging na ongeveer 3000 km branden. Het lampje gaat nu niet meer uit (leg ik zo wel uit wat ik ermee bedoel), maar voor de rest geen problemen.

      Het lampje ging voor het eerst branden toen ik vanuit rotterdam naar de provincie groningen reed 15 km voor mijn bestemming toen ik zo slim was om cruise control op 160 aan te zetten. De machine leek even te twijfelen tussen gas geven of niet en toen begon het lampje te branden. Cruise control werkte niet meer. Toen ik de volgende dag boodschappen deed was alles weer normaal, maar het lampje bleef branden totdat ik wegreed na een volgende tankbeurt. Daarnaast wil de auto wel eens haperen bij een koude start (het wegrijden), of bij gasgeven na een tankbeurt. Ook moet ik als de motor uitvalt (even wennen voor mij als ik de motor totaal niet hoor in het stadsverkeer:) ) en weer wil starten gas bij geven (maar dit lijkt me normaal, of is dat niet zo)

      Voor de rest een prachtauto, en ik ben er niet vies van om ermee te sleutelen. Maar die elektronica van tegenwoordig….:)

      Mvg, Petar1

      #18042957
      petar1
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2012

        Na nederlandse benzine getankt te hebben is het lampje weer uit…

        #18042958
        petar1
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 July 2012

          Maar wat zou het nou zijn?? Slechts wat vuile benzine?

          #18042959
          Corjan
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 May 2008

            @petar1 wrote:

            Maar wat zou het nou zijn?? Slechts wat vuile benzine?

            Heb je in het buitenland E10 getankt ? Dan is hij ook wel eens van slag

            #18042960
            petar1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2012

              @Corjan wrote:

              @petar1 wrote:

              Maar wat zou het nou zijn?? Slechts wat vuile benzine?

              Heb je in het buitenland E10 getankt ? Dan is hij ook wel eens van slag

              Nee, gewoon overal euro 95. Maar in Servie en Kroatie gewone MB 95, terwijl er ook Europremium 95 is.
              Alles normaal, alleen het lampje gaat aan. Pas nu (5 of 6 dagen later) weer uit gegaan.

              #18042961
              NoFear1696
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 May 2012

                hou het de volgende x maar bij europremium 95 want MB 95 is namelijk met loodvervanger wat je cat niet echt leuk vind. dat lamje probeerde je te waarschuwen maar helaas. :vertag

                #18042962
                petar1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 July 2012

                  @NoFear1696 wrote:

                  hou het de volgende x maar bij europremium 95 want MB 95 is namelijk met loodvervanger wat je cat niet echt leuk vind. dat lamje probeerde je te waarschuwen maar helaas. :vertag

                  MB95 is ook loodvrije benzine, maar dan iets slechter van kwaliteit (niks van gemerkt). Misschien dat daardoor de emissie iets steeg en dat het lampje dan aan ging.

                  Aan de andere kant had ik het ook met nederlandse benzine 1 keer, maar dan kortstondig toen het bijna op was en op hoge snelheid de cruise control trachtte te gebruiken. Daarna gewone 95 getankt bij aral in duitsland, en het ging uit.

                  En hoe zit het met super 98. het verbrandt wat intenser, en zou op den duur als je het altijd tankt tot problemen kunnen leiden…maar af en toe eens een keer 98 tanken is toch juist aan te raden of is het onzin wat ik heb opgepikt van een vrachtwagenchauffeur…

                  #18042963
                  J.Eland
                    Lid sinds:
                    28 April 2010

                    Als het een Z16XE is moet je het instructie boekje eens goed doorlezen, daar staat in dat met 90 heb je vermogens verlies
                    maar met 98 is het weggegooid geld omdat de motor zich electronisch afstelt op ron 95.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.