Astra G 2000 1.6 8v hoge touren bij optrekken voor hij hem pakt

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 2000 1.6 8v hoge touren bij optrekken voor hij hem pakt

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18357504
    maikelvanwillegen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2018

      Hallo,

      De Astra G 1.6 8v uit 2000 van mij vriendin heeft wat problemen met optrekken, als ze aan wil rijden en wil een beetje sneller optrekken dan schiet de auto eerst hoog in de toeren voor hij hem goed pakt, ook in de 2e en 3e versnelling bokt hij een beetje tijdens het optrekken.. als ze rustig aanrijd is er niks aan de hand dan trekt de auto netjes door zonder hoog in zijn toeren te schieten.

      De automonteur waar we vaak heengaan met problemen met onze auto gaf aan dat het waarschijnlijk een versleten koppeling is, dit heeft hij een x getest door iets te doen in zijn 5e versnelling (wat weet ik niet meer) ook hoor je onder de motorkap iets tikken als de koppeling volledig ingedrukt is vandaar dat hij aanraade de koppelingsplaatjes en druklager te vervangen.

      Nu lees ik links en recht het forum nogal veel door en word ik er eerder meer verward door als wijzer hahaha :P de een zegt dat het bougies kunnen zijn, de ander een vervuilde brandstoffilter en vuile EGR klep of voetpakking, noem maar op.. dus bij deze de vraag of er iemand dezelfde klachten gehad heeft en wat er bij hun het probleem was aangezien alles vervangen niet zomaar een optie is haha

      De auto heeft 150.000 op de teller en een tijd stilgestaan toen we hem kochten (was van een oudere man die overleden is). nog geen 1000 km geleden de waterpomp, distributieriem & spoelen en de multiriem vervangen, ook de olie en het oliefilter zijn vervangen.

      Hopelijk hoor ik snel van jullie

      #18357511
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Klinkt als een versleten koppeling, 80 in z’n 5 gaan rijden en vol gas geven, toeren en snelheid moeten dan gelijkmatig omhoog gaan.

        Schieten de toeten dan omhoog slipt de koppeling.

        #18357512
        maikelvanwillegen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2018

          Dat was idd precies wat hij deed, en de toeren schoten idd ook flink omhoog toen… fijn dat ik hier wat extra bevestiging op heb!

          bedankt voor uw reactie

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.