astra G 2.0 dti wil niet harder dan 80km/u

Forumindex Forums Techniek Overige motor types astra G 2.0 dti wil niet harder dan 80km/u

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244421
    vectra208v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 January 2006

      hallo opel vrienden.

      Mijn (ex)buurman heeft een astra G staion 2.0 dti en had laatst de brandstof pomp stuk.
      Die is vervangen maar nu heeft hij het volgende probleem.

      Hij wil nu niet harder dan 80km/u en na het uitlezen bij de garage/dealer werd hem verteld dat de krukas en paar tandjes versprongen is :???: Ik denk eigenlijk dat die dan meer dan een paar tandjes versprongen is maar hoe kun je dat weer goed krijgen?…gewoon weer optijd zetten of komt er meer bij kijken.

      Ik ga er morgen heen maar wil toch even wat extra info/advies.

      Als er meer oorzaken kunnen zijn hoor ik het graag.

      gr.paul

      #17962034
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Distri weer los, bij montage van de dieselpomp niet goed gegaan..

        probeer tekeningen en een omschrijving van hoe te werken te pakken te krijgen.

        Willem

        #17962035
        vectra208v
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 January 2006

          @wim-v6 wrote:

          Distri weer los, bij montage van de dieselpomp niet goed gegaan..

          probeer tekeningen en een omschrijving van hoe te werken te pakken te krijgen.

          Willem

          Ik ben er gistere geweest en bij montage van de nieuwe (gereviseerde)dieselpomp is het idd iets fout gegaan.
          we hebben alle tekeningen en afstelling erbij (Vraagbaak astra G benz/diesel) en hij heeft nog tekeningen van internet uitgeprint maar op alle tekeningen met de afstel gegevens kunnen we 1 tandwiel niet terug vinden.

          Bij de dieselpomp zitten 2 tandwielen waar merktekens op staan maar alleen van het voorste tandwiel (kijkend vanaf dis zijde) is bekend waar die moet staan.
          Achterste tandwiel is niet bekend hoe die moet staan en op het “huis” zit ook geen merk teken.

          #17962036
          vectra208v
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 January 2006

            wat we ook raar vinden is dat als we de krukas blokeren met de blokkeerpen staat deze volgens de merktekens niet op tijd en in de boeken staat ook dat het merkteken op de poelie net iets VOOR het merkteken op het blok moet staan. (ongeveer 1cm/1tand)
            Je zou zeggen dat ze tegen over elkaar moeten staan.

            gistere avond na het eten nog even het blok uit de auto getilt en om half 11 het licht uitgedaan.
            Vandaag heeft hij als het goed is de carterpan en het distibutie huis eraf gehaald.

            Ik had vandaag wat anders te doen dus ben niet gaan helpen.
            Hoe het verder afloopt hoor ik nog wel.

            wordt vervolgd

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.