Astra G 1.8 16v (X18XE1) Start Niet

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.8 16v (X18XE1) Start Niet

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255490
    dabok
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2009

      Mede-forummers,

      Sinds begin januari heb ik een grafbak gekocht bij een bedrijf in Friesland en laten bezorgen in het verre zuiden van ons land, deze firma heeft gezegd dat de auto liep en heb deze zo gekocht van een foto en mondeling bespreken (ik weet het, dom).

      De auto werd bezorgd terwijl ik aan het werk was en jullie raden het al: liep dus niet (althans niet starten met de sleutel, startmotor bleef stil). Het motormanagement lampje brand en ik zat aan de startmotor te denken. Geprobeerd de auto aan te duwen, starten lopen. Eenmaal een andere startmotor aangeschaft, deze vervangen, nog steeds hetzelfde euvel: de wagen start nog steeds niet..

      Nu ben ik niet echt een leek, maar wat kan ik over het hoofd zien? Dus met de sleutel slaat de auto niet aan (startmotor gaat niet rond), aanduwen ging wel in eerste instantie maar heb de kabels nu even losgehaald om deze alsnog een keer te testen, accu is ook zo goed als plat momenteel..

      Wat kan het nog meer zijn, ik hoor het graag! Is dus een Astra G station van 1998 met het welbekende 1.8 16v blok (X18XE1), km-stand ver over de 200.000 (onderhoud onbekend, denk achterstallig, wilde ik naderhand mee verder gaan, als die weer start).

      #18108958
      OscaR-16v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 May 2009

        lees hem eens uit, misschien dat er dan meer duidelijk wordt

        #18108959
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Slechte accu, slechte massakabel, kunnen meerdere dingen zijn maar als ie met aanduwen wel aanslaat en vervolgens mooi loopt dan zou ik eens bij deze zaken beginnen.

          #18108960
          FKsport
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 February 2010

            Defecte ECU is een veel voorkomend probleem bij dit type motorblok (spreek uit eigen ervaring, ten tijde dat ik een astra had)

            #18108961
            dabok
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2009

              Accu was vol toen we de auto aan gingen duwen, is nog niet zo heel oud zo te zien.. Massa heb ik ook bij stil gestaan, maar dan moet alsnog de startmotor rond gaan lijkt mij, en dat doet deze dus niet..

              Als de Ecu kapot zou zijn geweest, kan ik hem ook niet aan duwen toch, en toen reed deze wel!

              #18108962
              ries e
                Lid sinds:
                23 December 2011

                Als je de sleutel omdraait in het contactslot, gebeurt er dan helemaal niets of hoor je wel een klik van de startmotor? Als er helemaal niets gebeurt, ook geen lampjes die uitgaan of dimmen, krijgt de startmotor geen aansturing. Even met een testlampje controleren of er spanning komt op de dunne draad/aansluiting op de startmotor als je de sleutel omdraait tot starten in het contactslot.
                Geen spanning: stekkeraansluiting, draadbreuk of een versleten electrisch gedeelte van je contactslot.

                Hoor je de startmotor wel een klik geven of heel langzaam rondgaan zou ik eerst de dikke pluskabels en massastrips controleren. Als test een startkabel van het motorblok naar de minpool van de accu.

                Ik ga er van uit dat je zelf wel al een andere accu hebt geprobeerd of anders met goede startkabels!

                #18108963
                dabok
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2009

                  Er gebeurt idd helemaal niets, geen klik of wat dan ook.. Lampjes daar in tegen dimmen wel iets volgens mij bij omdraaien sleutel om hem normaliter te starten..

                  Maar iets met het contactslot, zou dit ook nog kunnen, had wel eerder iets hiervan opgepikt namelijk..

                  #18108964
                  FKsport
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 February 2010

                    Auto starte bij mij destijds wel, maar liep op minder cilinders toen de ecu defect was…stotterde en pruttelde maar vooruit..

                    Ik kon hem wel starten maar moest het gas in blijven trappen om hem aan de gang te houden..
                    Naja het kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.