Astra G 1.6 multiriem

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 multiriem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18341266
    Velaro
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 June 2016

      Hallo

      Ik heb een Astra G 1.6 Z16XEP waarvan de multiriem aan vervanging toe is. De Opel-garage wist mij te vertellen dat dit 60 euro kost. Dit moet echter altijd samen gebeuren met het vervangen van de distributieriem wat +300€ betekent. Het is echter zo dat de distributieriem nog zo goed als nieuw is aangezien deze vervangen is toen ik hem kocht. Klopt het dat de multiriem bij dit type niet afzonderlijk vervangen kan worden? De vorige garage verving de multiriem niet samen met de distributieriem omdat die nog in redelijke staat was toen. Dan zou ik deze beslissing wel niet begrijpen.

      Alvast bedankt voor enige info!

      #18341270
      Jasper98
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 January 2017

        Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat bij welke auto dan ook de multi-riem alleen in combinatie met de distributieriem vervangen kan/mag worden.
        Het lijkt mij onzin. De multi-riem wordt in de praktijk pas vervangen als deze verouderd geraakt is, niet per definitie na een x aantal km.

        Groet,

        Jasper

        #18341275
        SnowWolf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 December 2015

          [quote quote=18341266]Hallo

          Ik heb een Astra G 1.6 Z16XEP waarvan de multiriem aan vervanging toe is. De Opel-garage wist mij te vertellen dat dit 60 euro kost. Dit moet echter altijd samen gebeuren met het vervangen van de distributieriem wat +300€ betekent. Het is echter zo dat de distributieriem nog zo goed als nieuw is aangezien deze vervangen is toen ik hem kocht. Klopt het dat de multiriem bij dit type niet afzonderlijk vervangen kan worden? De vorige garage verving de multiriem niet samen met de distributieriem omdat die nog in redelijke staat was toen. Dan zou ik deze beslissing wel niet begrijpen.

          Alvast bedankt voor enige info!

          [/quote]
          Ik zeg; tijd voor een andere garage. Dat soort grapjes vallen onder oplichting. De multiriem staat 100% los van de distributieriem.

          Was het serieus een Opel dealer? zo ja, zou ik een klacht indienen bij Opel Nederland.

          #18341276
          Ruudje_86
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2014

            Onzin. Garage links laten liggen?

            #18341284
            Velaro
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 June 2016

              Vond het ook een raar verhaal, maar ken er niet veel van dus kon natuurlijk. Nuja heb wel vaker twijfels gehad over deze garage. Ik woon trouwens in België. Eerst was het een officiële Opelgarage maar ze mogen zichzelf nu niet meer zo noemen, heb wel geen idee van het verhaal daarachter. Bij terugbellen en hen hiermee te confronteren bleek het ineens wel afzonderlijk mogelijk..

              Moet wel zeggen dat ik de riem er optisch niet heel slecht vind uitzien (op enkele zeer lichte rafels aan de zijkant na). Ga er wel vanuit dat deze nog nooit vervangen is geweest omdat de distributieriem op 12 jaar tijd ook nog nooit vervangen was geweest toen ik hem kocht. Voor de kost moet ik het niet laten in ieder geval.

              Bedankt voor de duidelijke info in ieder geval. Zal ook eens een voorsteltopic aanmaken, ben hier al een paar keer goed geholpen geweest maar nooit de tijd voor genomen :P

              #18341295
              SnowWolf
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 December 2015

                Klacht indienen bij Opel België dan haha ;)

                En 60 euro voor een multiriem klinkt nogal veel, volgens mij vraagt een echte Opel dealer een stuk minder.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.