Astra G 1.6 8 v 2000 Koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 8 v 2000 Koppelingsplaat, drukgroep en druklager vervangen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358038
    maikelvanwillegen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2018

      Hallo allemaal!,

      Ik heb onlangs al wat vragen gesteld via dit forum en superhandige antwoorden gekregen, ik heb echter nog een vraagje..

      We zijn erachter gekomen dat onze koppelingsplaat en druklager vervangen moeten worden op de Opel Astra G 1.6 8v uit 2000, we hebben in duitsland een nieuwe set (koppelingsplaat, drukgroep, druklager) gekocht van Sachs en een vriend van ons is handig met auto’s alleen geeft hij aan dat hij nog nooit een koppeling van een astra vervangen heeft en niet zeker weet of hij het voor de deur kan doen of we een garage moeten huren.

      Ik heb al wat rondgezocht op doe het zelf garages in Eindhoven en de kosten daarvan liggen rond de 12,50 per uur, alleen door het niet zeker weten hoe hij het precies moet vervangen kunnen die uurkosten ook nogal flink oplopen wat niet erg handig is aangezien we echt een probleem auto gekocht (maand oud) hebben en dit zo ong wel het laatste maar toch de druppel is haha  :scratch:

      Mijn vraag is of er iemand ervaringen heeft met dit type astra en de koppelingen daarvan en mogelijk een soort handleiding voor het vervangen heeft zodat onze vriend hier makkelijker mee uit de voeten komt, of eventueel de koppeling zou kunnen vervangen voor ons tegen een prijs die hopelijk niet te hoog is haha

      Hoor graag van iemand!
      Bedankt voor alle tips alvast!

      #18358051
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Kan voor de deur, is alleen wel ruk.

        Subframe moet eronder uit of aan de bak kant een heel stuk zakken totdat de bak ertussen door kan(wordt lastig op de grond denk)

        Rest spreekt redelijk voor zich als je handig bent.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.