Astra G 1.6-16V Comfort, goede motor?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6-16V Comfort, goede motor?

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17219683
    xladage
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2008

      Beste allemaal,

      ik wil misschien voor mijn vrouw een Astra G 1.6-16V Comfort kopen. Het gaat om een X1.6XEL uitvoering.
      Van buiten een perfecte wagen, geen roest, netjes onderhouden.

      Maar nu, zijn dat een beetje OK blokjes die daar in liggen?
      Ik hoor nog wel eens op dit forum wat negatieve dingen over de 16 kleppertjes, dus ik weet het niet zo goed.

      ik hoor het graag….

      #17652997
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Het zijn hoge toeren motoren, verder niks mis met de 2e generatie X16XEL, wel optijd de riem met waterpomp vervangen

        #17652998
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Let goed op Olieverbruik, geld voor de 1e generatie X16XEL als voor de 2e generatie X16XEL als voor de Z16XE..

          Verder prima motoren, en zo hoog toerig ook weer niet hoor..

          Mijne trekt prima in lage toeren..

          Willem

          #17652999
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            Bedankt voor de reacties!
            Dat klinkt op zich hoopvol.
            olieverbruik kan ik natuurlijk pas checken als ik hem gekocht heb en een tijdje mee gereden heb…
            Of kan ik het ergens anders aan zien?

            #17653000
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              gewoon een goede 5w 40 vol syntheet er in en gaan .

              hij zal op de korte stukjes wat olie nemen en op de langere afstanden niet is een beetje geluk hebben .wij hebben er 2 een vectra met 1e generatie x16 xel en een g astra met de 2e editie ik merk dat de 2e wat minder nerveus is ,mijn vectra beetje zenuwlijder op het toeren tal .
              beide wagens de oude 130000km en de astra g 70000km zijn zo goed als olie vrij niet echt waarneem baar 1/2 liter op de 5000 km ?????

              verder voortreffelijk beide goed zuinig gemiddeld 1 op 14 en rijd me dochter met de astra automaat en rijd als een schumacher .

              alles kan stuk gaan en stuk gemaakt worden .

              Bert

              #17653001
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                1/2 liter op 5k is goed te doen hoor. Is dat met korte stukjes?

                #17653002
                G1zm0
                  Lid sinds:
                  18 May 2009

                  Ik heb een X16XEL in mijn astra F zitten. Prima motor. Trekt goed weg, ook in lage toerental.
                  De mijne gebruikt ongeveer 1 liter per 4000KM. En ik rij afwisselend korte en lange stukken.

                  Marvin

                  #17653003
                  Astraman
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 July 2004

                    Heb een x16xel met 244.000 km erop, gaat nog steeds goed, pakt mooi op, rookt niet, verbruikt weinig olie. Je moet het er net mee treffen, wel rustig warmrijden want gelijk trappen vinden ze op termijn niet lekker. Ik vind het blokjes met een redelijk sportief karakter, weten wel raad met een zware astra G, maar je kunt er ook heerlijk rustig mee cruisen bij laag toerental. Wat ik het fijnst vind is dat ie iig power zat heeft om eenmaal op de snelweg in de 5 te blijven rijden, als het even afremt tot pakweg 90 dan hoef je niet gelijk terug te schakelen maar dan bouwt ie voldoende snelheid op in de 5 om mee te komen. Maar dat komt omdat ik een closeratio bak heb, heb je een andere bak dan weet ik het niet, dan zijn je versnellingen langer.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.