Astra F x16szr loopt heet en witte sludge

Forumindex Forums Modellen Astra Astra F x16szr loopt heet en witte sludge

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234211
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Sinds een aantal maanden heb ik last van witte sludge… En niet zo’n beetje ook. Ook loopt hij sinds deze winter erg warm, rond de 95 graden… Ook al vriest het buiten. Ik rij sinds een maand 60km per dag dus niet bepaald korte afstandjes die de sludge kunnen verklaren.

      Afgelopen zaterdag de olie weer ververst en er een reinigingsmiddel bij in gegooid. Ook meteen de koelvloeistof ververst want vond dat er wat donker uit zien.

      Olie en koelvloeistof verbruikt hij niet, geen rare rook uit de uitlaat oid… Wel kan hij soms wat bokkerig zijn met name tijdens accelereren vanuit 2de versnelling als ie koud is (rij hem wel rustig warm).

      Na de olie en koelvloeistof verversing loopt hij nog steeds 95 graden… Zal morgen weer eens kijken of de sludge nog steeds aanwezig is…

      Wat o wat kan dit zijn??

      #17835926
      kiyamizio
        Lid sinds:
        5 February 2010

        thermostaat stuk?

        #17835927
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          als je heel snel weer last heb van sludge denk ik aan lekker kop. Warmlopen heetlopen zal eerder de thermostaat zijn of verstopte radiateur.

          #17835928
          Alfred
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2005

            Thermostaat is net een halfjaar oud. Tijdens het vervangen van de distributieriem heb ik meteen de multiriem, waterpomp en de thermostaat vervangen.

            Kan de sludge er dan misschien voor zorgen dat de radiateur verstopt raakt? Wil nl niet een nieuwe radiateur monteren die na een paar maanden weer verstopt zit oid. Als dit idd een lekke cilinderkoppakking betreft, haal ik de motor er liever helemaal uit en fris ik ‘m helemaal op.

            EDIT: Heb trouwens de carterverntilatieslangetjes ook schoongemaakt. Mankeerde niets aan, slangetje was mooi schoon…

            #17835929
            red-bull
              Lid sinds:
              30 June 2004

              hallo,

              95 graden is toch geen reden voor paniek?

              en als je geen koelvloeistof of olie verbruikt is er normaal niet zoveel aan de hand, helemaal als er net een verse thermo in zit.

              mvrg Rob

              #17835930
              Alfred
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 January 2005

                Als je rijdt in de vorst dan vind ik 95 graden wel erg enthousiast… Afgelopen zomer en najaar liep ie nl niet zo heet. Ben zo’n temperatuur ook niet van m’n auto’s gewend. Zelfs m’n Cali V6 loopt niet zo warm.

                Factuur nog ff opgezocht; thermostaat, distributieriem, multiriem en waterpomp in juli vernieuwd. Maand eerder een nieuwe temperatuursensor en een grote beurt. Begon ergens in december/januari heet te lopen en witte sludge te vormen. Olie werd wel snel zwart vond ik en koelvloeistof was errug donker en troebel.

                Tot gister was de sludge iig zo goed als weg… Dus ’t goedje doet z’n werk voorlopig goed. Maar loopt nog net zo heet. Ik hou ’t nog wel ff in de gaten. Ook de kleur van de nieuwe koelvloeistof en olie in de gaten houden iig.

                #17835931
                KadAstra-EF
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 July 2010

                  Je hebt gewoon een goede thermostaat erin gekregen die het motortje lekker warm laat draaien !
                  En dus je kachel ook he.

                  Groet, Rik

                  #17835932
                  Alfred
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 January 2005

                    De witte sludge begint zich alweer te vormen… Wanneer ik tijd heb gaat de motor eruit…

                    #17835933
                    opelremco
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      11 August 2007

                      eerst even een Co test doen.anders heb je hem dr voor niks uit gehaald.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.