Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F station V6
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 31 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 februari 2017om 09:38 door Corsa_GSi.
-
AuteurBerichten
-
19 januari 2014 om 20:25 #18208556
Bedankt voor de reacties! :D
@2000 wrote:
@sjoerdie wrote:
Beetje raar verhaal van je rdw keuring trouwens.
Ze tellen een halve tank brandstof en je moet reservewiel erin hebben.
Ze hebben mij het laten zien toen ik mijn corsa om liet keuren.
Echt vaag die rdw, elk station is weer anders
Inderdaad, bij rekenden ze er ook een halve tank bij. En het motornummer met bijbehorende verklaring was nog het lastigst, ben 2 keer terug geweest :shock:
Maar mooi project, leuk om te zien!
Wellicht wat brandstof verrekend is, hoe ze dat precies doen weet ik niet, maar de computer van de weegbrug gaf 1210 kg aan, en ik heb uiteindelijk 1218 op papier gekregen. Reservewiel is zeker weten niet gecontroleerd.
Motorcode is ook niet gecontroleerd, hij heeft de plek waar de code staat simpelweg niet bekeken. Ik liet hem een geschorst kentekenbewijs van de Calibra zien en zei dat uit die auto de motor kwam, daar is zonder controle mee akkoord gegaan.@CQPV6 wrote:
Super projectje, mooi zo ff knutselen zonder er overdreven veel geld er in te pompen :thumb
wbt die alu deksels: als er nog mensen zijn die ze zoeken, heb ook nog een paar setjes te koop king:
Er is inderdaad erg weinig geld in gegaan: donorauto kostte weinig geld, zitten nieuwe remschijven + blokken op voor, 2de hands ECU, 2de hands instrumentenpaneel, distributieset, nieuwe vloeistoffen en verder komt volgens mij de rest van de donor af.
En wat er over bleef van die auto is ook veel van verkocht, zoals achterlichten, spoiler, 2 complete deuren, aantal knoppen uit het dashboard, stuk front, oude remklauwen van de Astra, etc, etc. De opbrengst daarvan compenseert weer met de eerdere uitgaven.20 januari 2014 om 18:06 #18208557dus uiteindelijk voor +- 500 euro een ombouw ?? :shock:
20 januari 2014 om 23:56 #18208558Mooie astra en mooie ombouw :thumb
21 januari 2014 om 11:40 #18208559Super interessant topic! Met plezier doorgelezen.
21 januari 2014 om 21:09 #18208560Bedankt weer voor de reacties, mannen :D
@ivartje wrote:
dus uiteindelijk voor +- 500 euro een ombouw ?? :shock:
Ja zoiets denk ik. :)
21 januari 2014 om 21:11 #1820856121 januari 2014 om 21:44 #18208562Pff.. Das een goeie… Even hardop denken: ik heb de koppakkingen en distributie enzo van te voren gedaan toen ik nog gewoon met de Astra reed, daar heb ik incl. het storing zoeken van op 5 cilinders lopen, wiellagers vervangen en een aantal dingen demonteren voor de verkoop een zaterdagje over gedaan, en voor de ombouw zelf heb ik een weekje vrij genomen plus het weekend voor en na die week (af en toe een avondje erbij), en dan later nog wat kleine dingen zoals die uitlaat, en de snelheidsmeter. Ik schat dan dat het in totaal zo’n 60 a 70 uur is geweest.
22 januari 2014 om 10:36 #18208563projecten die gewoon vet zijn om te lezen! echt met klasse aangepakt en overal een oplossing voor!
Tijd om mijn donor maar eens te gaan zoeken king:
22 januari 2014 om 17:56 #1820856429 januari 2014 om 16:59 #18208565al je foto zijn weg jammer
29 januari 2014 om 18:45 #18208566Ja klopt, ik zit over mn 10 GB bandbreedtelimiet van photobucket heen. Als het goed is wordt dat 1 februari gereset en dan is alles weer terug.
31 januari 2014 om 12:11 #18208567@Ray2712 wrote:
Pff.. Das een goeie… Even hardop denken: ik heb de koppakkingen en distributie enzo van te voren gedaan toen ik nog gewoon met de Astra reed, daar heb ik incl. het storing zoeken van op 5 cilinders lopen, wiellagers vervangen en een aantal dingen demonteren voor de verkoop een zaterdagje over gedaan
Een ZaterDAGJE???!!! :wtf
Snuif je ofzo? Vind dat je er wel heel makkelijk over praat. Dan moet je wel echt 0,0 tegenslag hebben gehad.Ik heb zelf meerdere ombouwen gedaan en spreek dus uit ervaring om te zeggen dat 1 zaterdag dus vaak geen ruk voorstelt en zo voorbij is, :vertag .
Verder wel een supernette station hoor, daar mankeert niks aan, :thumb .
31 januari 2014 om 19:06 #18208568@Mr. Bone wrote:
@Ray2712 wrote:
Pff.. Das een goeie… Even hardop denken: ik heb de koppakkingen en distributie enzo van te voren gedaan toen ik nog gewoon met de Astra reed, daar heb ik incl. het storing zoeken van op 5 cilinders lopen, wiellagers vervangen en een aantal dingen demonteren voor de verkoop een zaterdagje over gedaan
Een ZaterDAGJE???!!! :wtf
Snuif je ofzo? Vind dat je er wel heel makkelijk over praat. Dan moet je wel echt 0,0 tegenslag hebben gehad.Ik heb zelf meerdere ombouwen gedaan en spreek dus uit ervaring om te zeggen dat 1 zaterdag dus vaak geen ruk voorstelt en zo voorbij is, :vertag .
Verder wel een supernette station hoor, daar mankeert niks aan, :thumb .
Was wel een lang zaterdagje hoor ;) ‘s ochtends vroeg beginnen en laat in de avond pas weer stoppen.
En de veerpoten lagen al naast de pers, dus die lagers zaten er ook zo in, en ik hoefde poten die dag niet terug in te bouwen, dat scheelt ook weer. Verder had ik die dag inderdaad geen tegenslagen, behalve dat mn thermostaat niet los kwam van die buis die eraan zit, maar dat is opgelost door de oude thermostaat in te slijpen en te breken, dus dat was ook maar 5 minuten extra.
Koppakkingen waren ook niet super moeilijk, aangezien ik dat niet zo heel lang geleden bij een sintra V6 ook gedaan heb, die heeft zoals je misschien wel weet een soortgelijke motor.31 januari 2014 om 21:45 #18208569Ik dacht al.
:D
21 april 2014 om 08:53 #18208570Van het weekend eindelijk eens de tijd genomen om wat kleine irritaties te fixen.
– Bumperlip goed gehangen
– Motorkapontgrendelingskabel afgesteld
– 3de remlicht gefixt
– Achterruitensproeierslang gefixt
– Achteruitrijverlichting gefixt, dit kostte nog de meeste tijd, omdat ik niet meteen wist waar het probleem zat, maar het zat m dus hierin:21 april 2014 om 09:31 #18208571hij blijft gaaf je project nog verdere plannen
25 april 2014 om 20:45 #18208572Plannen heb ik op het moment eigenlijk niet.
Wel heb ik sinds dat ik die donor Calibra gesloopt heb een oliedrukmeter en een voltmeter op de plank liggen. En van de week brak dat scharniermechanisme van m’n asbak af, dus die eruit gehaald en eindelijk maar eens die meters aangesloten.
Ik ben geen polyester-man om het zo maar te zeggen, dus heb maar wat materialen gepakt die ik had liggen om een paneeltje te maken.26 april 2014 om 00:40 #18208573Nice!
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
26 april 2014 om 07:07 #18208574netjes hoor !
27 april 2014 om 21:42 #18208575Leuk bezig met je station, de GSI bumper staat hem ook goed.
Leuk te zien dat er nog meer zo rond rijden.Groeten Sebas.
23 juli 2014 om 11:44 #18208576@Jerremy wrote:
Die rode gril komt me trouwens bekend voor, heb je die via/van je broer toevallig ? Die heeft ie ooit is van mij gekocht weer.. ;)
Even dit heel erg laat corrigeren :mrgreen:
Die rode gril heb ik niet van jou Jeroen, maar die heb ik eens gratis van een ander forumlid gehad.
Hij lag al heel lang bij mij op de plank en toen Ray hem nodig had, heb ik hem weer aan hem gedoneerd.
Stom toeval dat de jongen van wie ik hem had, echt een week later er ineens om vroeg of ik hem nog had haha10 augustus 2014 om 14:55 #18208577Ik heb sinds 2 weken een Omega B1 3.0 in de garage staan om te slopen. Daar zat o.a. cruise control in. Vandaag maar eens de tijd genomen om die in de Astra te bouwen. Viel allemaal reuze mee. Het lastigste was nog om het beugeltje voor de gaskabel en de cc-kabel op maat te maken.
Mijn originele beugel had alleen een gat voor de gewone gaskabel, de kleine dus op het plaatje hieronder. De Omega had de grote beugel die ernaast zit. Het overtollige materiaal links en rechts verwijderd, en de boutgaten op de juiste plaatsen geboord.
Gaskabel en cc-kabel meteen even afgesteld.
Vervolgens een steuntje voor de cc-unit gemaakt, en deze hierop gemonteerd.
Voor de geïnteresseerden onder ons: het is dus een set uit een Omega B X30XE, dus gewoon met korte kabel, en dat past prima.Draadjes gelegd, de Omega richtingaanwijzerhendel gemonteerd, en als laatste een proefritje gemaakt. Deze CC is in te schakelen vanaf ongeveer 35 km/h.
11 augustus 2014 om 20:39 #18208578Mooie update netjes aan elkaar geknutseld :thumb
13 augustus 2014 om 21:47 #18208579Vette Astra! Knap sleutelwerk! En die gereedschapskar met lier is het helemaal geweldig! :wors
Wat voor sjip zit er in trouwens? Staan die cijfers voor ‘HP’ voor het aantal pk’s??
13 augustus 2014 om 23:29 #18208580Sowieso een heel vet project, mooie sleeper!
–
Nog even terugkomend op de RDW keuring.
Heb mijn Kadett Station om laten keuren naar een 1.8 GTE motor.
Hierbij heeft hij mijn voorste aslast gewogen, en de complete auto.Daarna heeft hij gevraagd hoeveel liter tank er onder zat en hoe vol hij was.
Een halfvolle 50-litertank heb ik hem verteld, er werd 25kg van het totaal gewicht afgetrokken.
Dan nog wat correcties door de beste man en heb hem nu als 940kg op kenteken staan.
Reservewiel had ik er niet in.Verschilt kennelijk heel erg wie hem keurt.
Ik kreeg later een steekproef bij de APK en die man begon over de bevestiging van mijn retourleiding,
terwijl zijn collega 2 weken daarvoor nog alles dik in orde vond.
–Het is al mooi dat hij op kenteken staat als V6 natuurlijk, en nog in de zelfde gewichtsklasse ook nog :jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.