Astra F station V6

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263394
    Ray2712
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 June 2009

      Zoals beloofd in mijn voorsteltopic hier een topic over mijn laatste project: 1996 Opel Astra F stationwagen.

      Ik kocht de wagen 2 jaar geleden met een X16SRZ automaat, hier enkele plaatjes van 2 jaar geleden:

      Één van de eerste dingen die ik eraan verandert wilde hebben waren Astra F1 GSi wielen eronder:

      Ik heb ergens in januari 2012 ook mijn distributieriem, waterpomp, thermostaat, koelvloeistof, thermoschakelaar en remvloeistof vervangen en centrale deurvergrendeling op afstandsbediening ingebouwd, maar hier heb ik helaas geen foto’s van.

      Daarna heb ik hem een onderhoudsbeurtje gegeven.

      Die kleine oprijbrugjes zijn trouwens uitvouwbaar, is wel handig als ik een keer ergens een klusje moet doen en mn gereedschap mee moet (komt later nog terug in dit topic :p ) . Ik heb een 12V accu en een elektrische lier op die gereedschapskar gemaakt, hoef ik hem zelf niet te duwen :mrgreen:

      Uit een sloopauto heb ik elektrische ruit- en spiegelbediening gehaald en bij mezelf ingebouwd. Maar aangezien de sloper gauw werd opgehaald moest ik de bedrading knippen. Op de foto hieronder dus even uitzoeken hoe alles aangesloten moest worden. Wel leuk om te doen vond ik.

      1 spiegel draaide niet links of rechts, ook al hoorde je het motortje wel draaien. Spiegel uit elkaar gehaald, was zo’n kogelkopje afgebroken. Daar een gaatje in geboord en een schroef in gedraaid met een kopje van dezelfde diameter als het originele kopje, en het werkte weer :)

      Toen wilde ik graag een andere einddemper hebben. Die dingen zijn nergens 2de hands te vinden voor een Astra F stationwagen, dus kon ik er 1 nieuw kopen, maar dat kost ongeveer 300 euro ofzo. Dat vond ik aan de dure kant. Heb er dus maar 1 van een hatchback gekocht, die natuurlijk voor geen meter past:

      Gelukkig had ik nog een stel uitlaatbuizen en klemmen liggen.

      Eindresultaat was ik zelf erg blij mee:

      4 juni 2012 is de Astra meegeweest op vakantie, probleemloos op en neer naar Zuid-Frankrijk, de Alpen in (60 km van Italië).

      Machtig mooi daar.

      Ideale auto ook als je gaat kamperen :D

      Mijn volgende klusje was de auto iets verlagen. 40/40.

      Voor:

      En na:

      Vervolgens wat cosmetisch werk verricht.

      Bumper mist een beugeltje zag ik later, dus daar wat nieuws op gemaakt.

      Er lijkt wat kleurverschil in te zitten op deze foto, maar dat is inmiddels alweer weggevaagd.

      Vervolgens een beetje onderhoud uitgevoerd.

      En mn achterste draagarmrubbers lagen eruit, de voorste kraakten en fuseekogelhoesjes waren lek. Remmen deed ie ook al niet geweldig, dus daar ook maar nieuw spul op gezet.


      (Ja, ik weet het, verkeerde schijven :p )

      Na zo weer een poosje rond gereden te hebben begon het weer een beetje te kriebelen, dus heb ik mezelf voor weinig geld deze Calibra aangeschaft, met als doel een motortransplantatie met de Astra. Ding liep voor geen reet trouwens, dus zat eerst ff wat werk aan voordat het motortje eruit ging.

      En als het donker wordt, staat er een bouwlamp op, zodat ik gewoon verder kan :D Ik moet er alleen niet te dicht onder staan heb ik wel gemerkt, dan verbrand ik m’n hoofd… :?

      Dit had ik gemaakt voor op de airco-compressor, omdat ik die verder niet gebruik. Afdichten zoals hier is geen must, maar ja, open laten staat ook zo slordig..

      Toen alles weer dicht zat liep de motor wel iets beter, maar nog steeds niet op alle cilinders. D.m.v. het loshalen van bougiekabels van het bobineblok kwam ik erachter dat cilinder 4 niet mee deed. Om te beginnen zaten er 6 nieuwe bougies in, dus dat mocht in theorie het probleem niet zijn. Bougiekabels gemeten: ok. Bobineblok gemeten: ok. Injector cilinder 4 gemeten en getest: ok. Injectorstekker los gemaakt en daar een LEDje op aangesloten en de motor gestart: LED bleef constant branden en kreeg dus constant voeding en constant massa. Dit ook op cil. 2 en 6 geprobeerd en daar zag je de LED duidelijk knipperen op het moment dat de injector zou moeten inspuiten. De injectoren zijn massa-geschakeld, wat inhoudt dat ze altijd spanning krijgen als de motor loopt, en de ECU regelt wanneer de injectoren massa krijgen en dus inspuiten. Er zat dus ergens kortsluiting naar massa in de massakabel van de injector, of ik had een defecte ECU. Hopend op dat eerste ging ik eerst de bedrading testen. Helaas niks aan gevonden. Dus maar een 2de hands ECU gekocht op eBay, aangesloten, en het beestje liep weer netjes :)

      En dat was het even voor nu, misschien straks nog even, en anders in de loop van de week weer een update.

      #18208532
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Dat zijn leuke wijzigingen! :thumbup

        #18208533
        Maurice89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 October 2009

          Mooi project :thumb De cali kan ik me wel herinneren op marktplaats

          #18208534
          Jerremy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 October 2004

            Leuk project Raymond ! :thumbup
            Sleutelen gaat jouw goed af zie ik..
            Misschien ken je me nog, ik ben (om en nabij een jaar terug zoiets) is bij je langs geweest. Heb toen deurpanelen en achterbank van een Astra F gekocht van je..
            Die rode gril komt me trouwens bekend voor, heb je die via/van je broer toevallig ? Die heeft ie ooit is van mij gekocht weer.. ;)
            Leuk project, ben benieuw hoe die V6 het doet in je station.. Knappe station trouwens, ziet er goed uit, staat goed zo’n ‘chique’ kleur op een GSI kit !
            Hoop je nog is te zien met de auto, zou leuk zijn.

            Groetjes, Jeroen.

            #18208535
            Ray2712
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 June 2009

              @midnight black wrote:

              Dat zijn leuke wijzigingen! :thumbup

              Dank :)

              @Maurice89 wrote:

              Mooi project :thumb De cali kan ik me wel herinneren op marktplaats

              Ja, kan wel kloppen, heeft inderdaad op Marktplaats gestaan, voor €800 meen ik? Toen zag ik diezelfde wagen ergens anders geadverteerd voor €500, toen ben ik er eens langs gegaan en heb ik hem voor een mooi prijsje meegenomen.

              @Jerremy wrote:

              Leuk project Raymond ! :thumbup
              Sleutelen gaat jouw goed af zie ik..
              Misschien ken je me nog, ik ben (om en nabij een jaar terug zoiets) is bij je langs geweest. Heb toen deurpanelen en achterbank van een Astra F gekocht van je..
              Die rode gril komt me trouwens bekend voor, heb je die via/van je broer toevallig ? Die heeft ie ooit is van mij gekocht weer.. ;)
              Leuk project, ben benieuw hoe die V6 het doet in je station.. Knappe station trouwens, ziet er goed uit, staat goed zo’n ‘chique’ kleur op een GSI kit !
              Hoop je nog is te zien met de auto, zou leuk zijn.

              Groetjes, Jeroen.

              Hee Jeroen! Ja, dat weet ik nog wel, nog een gezellig babbeltje gemaakt toen.
              Die grille komt van Pascal ja, en ik had hem er net een week op zitten en toen vroeg Pascal of ik die grille nog had: eh, ja, maar die is nu niet meer rood, haha :D

              Bedankt voor het compliment over de auto, leuk om te horen.
              V6 doet het lekker hoor, ook qua geluid, vooral zo tegen de 4000 toeren zonder middendemper :mrgreen:
              Maar goed, met normaal rijden klinkt ie ook normaal, dus dat scheelt weer, haha :D Hij is zo zonder middendemper ook door de geluidsmeting van de RDW gekomen.

              En misschien zien we elkaar nog wel eens ja. Weet niet meer waar je woont, of dat je Pascal nog wel eens ziet ofzo?

              #18208536
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Veel plezier met je dikke V6 blok in een Astra F Station. :thumb

                #18208537
                Ray2712
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 June 2009

                  Dankje Dolby :)

                  We gaan weer even verder:

                  Motortje liep, dus hij kon eruit, samen met wat andere delen.

                  Ook wat nieuw spul besteld; naven en wiellagers voor de voorwielen, die gaan in de Calibra veerpoten, en die poten komen dan weer onder de Astra. Was nodig omdat ik graag op mijn GSi velgen wilde blijven rijden (dus steek van de naven klopte niet, en de dikke aandrijfassen met lagers zouden niet in mijn Astra veerpoten passen)

                  Even getest of een GSi velgje over de Calibra remklauw past.

                  Zo gezien lijkt het of de klauw de velg raakt, maar de velg draait vrij rond.

                  Bij demonteren van de remklauwen kwam dit kwam er uit de remleidingen lopen:
                  Vraag me af hoe lang die troep al niet vervangen is… Leek wel stroop.

                  Inmiddels een balkje opgehangen, en de lier die normaal op mijn gereedschapskist zit daarop gemaakt.
                  Daarna het motortje uit de Astra gehaald.

                  Einddempertje raakt de grond hier wel, maar komt toch een andere onder..

                  De Calibra heeft z’n mooie rode assteuntjes moeten inleveren. Die heeft houten paaltjes gekregen om op te staan :mrgreen:

                  De bovenkant van de Calibra veerpootjes vervangen door die van de Astra.

                  Calibra remklauwen weer netjes gemaakt en nieuwe schijven erop, 288 mm

                  Plaklood past niet meer. Hier komt slaglood voor in de plaats.

                  Verder heb ik door omstandigheden ervoor gekozen om eerst mijn eigen radiateur te gebruiken, met de gedachte: als het te warm gaat lopen straks in de zomer kan er altijd nog een grotere in, maar hij is de afgelopen zomer zonder probleem door gekomen. Pootjes onderaan de radiateur 4 cm ingekort (ziet er niet heel netjes uit, maar het zit gelijmd met kunststoflijm, en aan weerszijde een schroefje erdoorheen, moet ik nog iets beters op maken, maar het zit voor nu…), en aan de bovenzijde Corsa B radiateursteuntjes geplaatst, zodat de radiateur nu onder de slotplaat kan hangen/staan, in plaats van erachter. Anders kwam ik niet uit met het uitlaatspruitstuk.

                  Verder heb ik een poosje zitten emmeren met de versnellingsselectorkabel, of hoe dat ding ook heet. Probleem was dat de Astra-kabel te kort was, en de Calibra-kabel de buitenmantel kapot was, van binnen gerafeld en ging erg stroef. Daarbij paste de Calibra-kabel ook niet op het mechaniek onder de pook in de auto, dat was een heel andere aansluiting. Ik heb er toen voor gekozen toch de Astra-kabel te gebruiken, daar zelf een beugeltje voor te maken en de kabel te verlengen met een stukje staal. Op de foto hieronder klikt de selectorkabel in dat ronde gat, en de 2 gaten rechts in het het beugeltje zitten op de bak geschroefd, op de plek waar normaal de kabel vastklikt. Klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar ik sta open voor vragen, haha :lol:

                  Hier hangt de V6 erin, en loopt hij voor het eerst.
                  Filmpje is te zien als je op onderstaande afbeelding klikt.
                  (Werkt kennelijk niet via Tapatalk)

                  Omdat mijn Astra een 1.6 monopoint injectie was, moest er een andere benzinepomp in, omdat deze te weinig druk levert. Had een pomp liggen van een C20XE hatchback, maar omdat de pomp van een station op een andere plek zit dan bij een hatchback, moest ik van 2 pompen 1 bruikbare maken.

                  Op onderstaande foto links mijn eigen pomp, en rechts een sterkere pomp van de hatchback.

                  En zo terug in de tank geplaatst.

                  Verder heb ik even primitief een uitlaatje gemaakt. Moet later nog wat fatsoenlijks worden, maar dit was gewoon even om te proberen. Had bovendien daar geen lasapparaat staan…
                  Voorpijpen + kat van de Calibra, dan een stuk buis (ook van de Calibra) die overgaat in een stukje steigerpijp, en vervolgens overgaat in mijn 1.6 pijpje over de achteras naar de demper.

                  Morgen gaat het verhaal verder :)

                  #18208538
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Mooi om te zien hoe je alles voorelkaar hebt gekregen. Een woord Respect. :thumb :thumb

                    Veel rijplezier met je V6 blok.

                    #18208539
                    xr1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2006

                      Top :thumb

                      #18208540
                      freek corsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 December 2004

                        lekker aan het klussen :thumb

                        #18208541
                        asjemenou
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 September 2005

                          mooi werk :wors ik heb zelf ook een Astra V6 gehad ik had hem van en GSI gebouwd heb hem zelfs op kenteken laten zetten :vertag
                          maar uiteindelijk vond ik het waterloo op een putdeksel :swear :swear

                          ik zou zeggen veel succes er mee

                          maar ja ik eb nog de afgekorte kat liggen zodat je gewoon je originele uitlaat kunt behouden met flens en al

                          #18208542
                          Silver
                            Lid sinds:
                            7 July 2006

                            heel mooi project, ik zit je verhaal met plezier te lezen :thumb :thumb

                            #18208543
                            Corsa_B_66
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 February 2007

                              Mooi project hoor, tot zover genoten van het lezen :D :thumb

                              #18208544
                              Ray2712
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                13 June 2009

                                Bedankt voor de reacties mannen! :D


                                @asjemenou
                                :
                                Uitlaatdelen heb ik niet meer nodig, uitlaat zit inmiddels al goed in elkaar, maar bedankt voor het aanbod. Wat heb je toen met je Astra gedaan na het putdeksel? Was jij niet diegene met die zwarte Astra die toen een krom subframe had?

                                Even zitten rommelen met de kabelkbomen. Gelukkig had ik de Calibra nog staan, want de kabelbomen en stekkers van de automaatbakken van de Calibra en van de Astra kwamen totaal niet overeen.

                                Toen had ik een probleem met mijn snelheidsmeter. Dat was een 220 km/h teller met mechanische aandrijving. De nieuwe automaatbak had die aansluiting niet, dus heb ik een elektronische snelheidsmeter tot 260 km/h gekocht, met 6-cilinder toerenteller (had die van de Calibra kunnen gebruiken, maar die was lelijk en deels defect)
                                Toerentellerprobleem was daarmee meteen opgelost, snelheidsprobleem nog niet. De Calibra haalde zijn snelheidssignaal via het ABS-systeem, en dat heeft de Astra niet…
                                Even uitgezocht hoe ik dat kon oplossen, en toen via Oenatje een Meriva snelheidsrelais gekregen. (Heb ik eindelijk een relais in mn relaisbakje :mrgreen: )
                                Ik had dus de Calibra veerpoten onder mijn Astra zitten, met daarop de ABS-sensoren, en ik gebruik ook de Calibra aandrijfassen, met daarop de ABS-kransen.
                                Op dat Meriva relais heb ik dan de 2 draden van de linker ABS-sensor aangesloten, samen met een massa, een geschakelde plus, en een draad naar de snelheidsmeter. Dat was eigenlijk alles, en werkt super!

                                Van het instrumentenpaneeltje de tank- en temperatuurmeter van mijn eigen intrumentenpaneel ingebouwd ivm een niet kloppende schaalverdeling van de tankmeter.

                                Toen was ie dus min of meer klaar, en ben ik naar de RDW (Den Bosch) geweest.

                                Die keurmeester een beetje kijken onder de kap, vroeg of ik veel heb moeten aanpassen, dus ik zeg: “nee, bijna niks, maar de radiateur is bijvoorbeeld een stukje naar voren verplaatst i.v.m. het spruitstuk.” Gaat ie gelijk 5 minuten die radiateur zitten bestuderen. Maar goed, verder even met het looplampje over de motor (geen motorcode of wat dan ook gecontroleerd), even onder de auto gekeken, met een bandijzer even bij de fuseekogeltjes zitten voelen, toen kwam hij er alweer onderuit.
                                Vervolgens een 4-gas test. In de eerste instantie veel te hoog CO, maar motor was te koud, dus die kerel lekker gas geven. Roept er een andere controleur meteen over dB-meting doen, want het geluid zou niet in orde zijn. Ik kwam daar namelijk zonder middendemper en met alleen een sport einddemper. Maar eenmaal op temperatuur zakte het CO netjes en lambda viel ook netjes binnen de juiste waardes.
                                Vervolgens dan die dB-meting. Hij mocht volgens het kentekenregister 90 dB hebben, met een onnauwkeurigheidsmarge van 2, dus in principe 92 dB. Mijn Astraatje produceerde een beschaafde 84.5 dB bij 3500 toeren 8) Dat was een statische (en dus onbelaste) meting, met een rijdende test zoals op die testbaan in Lelystad had ik zeer waarschijnlijk wel een probleem gehad, haha :mrgreen:
                                Daarna koplampjes lichtbeeld bekeken, dit was goed, en vervolgens naar buiten op de weegbrug, met het tanklampje aan :P Niet te veel benzine meenemen op die weegbrug natuurlijk :mrgreen: Verder was de auto ook ontdaan van onnodig gewicht zoals reservewiel, krik, etc.
                                Origineel heb ik een ledig gewicht van 1165 kg, en nu gemeten op 1218 kg.
                                Uiteindelijk is het zaakje goed gekeurd, €55 betaald, en een uurtje nadat ik binnen kwam kon ik weer buiten met een nieuw tijdelijk kentekenbewijs.

                                Thuis kwam mn 14″ stalen reservewiel er niet meer in, op zijn plek kwam er een mooie Astra F1 GSi wiel te liggen :D

                                Die Remus demper met die 2 ronde pijpjes die ik in het begin van dit topic eronder had gezet, heeft plaats gemaakt voor de einddemper van de Calibra. Dit heb ik gedaan omdat ik deze mooier vind, en daarbij omdat de diameter van de pijp voorop de demper veel te klein was. Hiervoor moest ik wel even de ophangpunten aanpassen.

                                En vervolgens de rest van de pijp vanaf de kat tot aan de demper zelf gemaakt van buizen met dezelfde diameter als wat er origineel onder de Calibra zat.

                                Toen ff naar de sloop geweest. Daar kwam ik onderstaande Vectra tegen:

                                Me in action :mrgreen:

                                De buit:
                                (setje kostte 5 tientjes bij onze vrienden van Autodemontage Ad Stouten B.V. :mrgreen: )

                                En een beetje schoon gemaakt:

                                Mijn Astra met oude deksels:

                                En met de nieuwe (uiteraard met nieuwe pakkingen):

                                En weg was de olielekkage aan de deksels :)
                                Die middag een stuk gereden, naar zo’n 150 km verderop. De heenweg no problemo, op de terugweg een sterke benzinelucht tijdens het rijden… En ja hoor, brandstoftoevoerleiding lekt vlak voor de brandstofrail. Op dat moment zo goed en kwaad als het kon een beetje behelpen met de middelen die ik toevallig in de auto had liggen:

                                Auto even gestart met de kap open, even laten draaien, en het bleef droog :)

                                Toen de dealer maar eens gebeld over die leidingen. Kostte rond de €75 per slang, maar los daarvan helaas niet meer leverbaar… In de buurt geen sloperijen die die slangen hadden, dus ben ik zelf maar wat gaan maken.
                                Om te beginnen eerst lekkende slang maar eens los gehaald. Die lekte op onderstaande foto uit het kleine gaatje op dat knelgedeelte.

                                Slang zelf was ook niet best meer:

                                De retourslang was er net zo slecht aan toe, dus toevoer- en retourslang vervangen door 2 nieuwe stukken brandstofslang, die knelstukken eraf en vervangen door gewone slangklemmen. (Zat een randje aan het einde van die stalen bochtjes waar die slangen overheen zitten, dus die slangen kunnen er zo niet afschieten) En zo is het motortje weer brandstoflekvrij :)

                                Verder had ik een kapotte homokineethoes links, aan de bakzijde, dus die ook maar vervangen. Ik had geen zin in gedoe met bakolie, dus het laatste stukkie in de bak laten zitten.

                                Had nog een hoes liggen, maar geen klem meer.. Dan maar tie-wrap erom..

                                En nog een setje winterwieltjes gescoord:

                                Als die banden een keer op zijn, komen er wel iets plattere banden onder, want dit ziet er toch niet zo jofel uit.

                                Toen een veerpootbrugje geplaatst

                                En zo staat ie er dan tot de dag van vandaag bij:

                                #18208545
                                Maurice89
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 October 2009

                                  Goed bezig :thumb en 5 tientjes is echt geen geld, heb ze vandaag verkocht voor 100 euro :jerry

                                  #18208546
                                  Vannos
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2010

                                    Heb je geluk mee gehad met die deksels :D

                                    verder veel werk geweest zo te zien :thumb

                                    #18208547
                                    drakos
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 December 2010

                                      net werk :thumbup
                                      wil ik ook ooit nog s hebben.. een veel te snelle station :D

                                      #18208548
                                      sjoerdie
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2005

                                        Beetje raar verhaal van je rdw keuring trouwens.

                                        Ze tellen een halve tank brandstof en je moet reservewiel erin hebben.

                                        Ze hebben mij het laten zien toen ik mijn corsa om liet keuren.

                                        Echt vaag die rdw, elk station is weer anders

                                        #18208549
                                        Ray2712
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 June 2009

                                          @Maurice89 wrote:

                                          Goed bezig :thumb en 5 tientjes is echt geen geld, heb ze vandaag verkocht voor 100 euro :jerry

                                          @Vannos wrote:

                                          Heb je geluk mee gehad met die deksels :D

                                          verder veel werk geweest zo te zien :thumb

                                          Ja klopt, doorgaans wat duurder inderdaad. Sloper wilde er in de eerste instantie €60 voor hebben. Toen zei ik dat ik ze voor €50 wel wilde hebben, toen zei hij OK :mrgreen:

                                          @drakos wrote:

                                          net werk :thumbup
                                          wil ik ook ooit nog s hebben.. een veel te snelle station :D

                                          Dank je, ja, is wel leuk zo, veel mensen verwachten het niet, dat vind ik het mooiste :D en gewoon blijven rijden met 1.6i op de achterklep :D

                                          @sjoerdie wrote:

                                          Beetje raar verhaal van je rdw keuring trouwens.

                                          Ze tellen een halve tank brandstof en je moet reservewiel erin hebben.

                                          Ze hebben mij het laten zien toen ik mijn corsa om liet keuren.

                                          Echt vaag die rdw, elk station is weer anders

                                          Nu je dat zegt is dat wel vreemd ja, daar wist ik niks van. Hij zag het tanklampje branden en heeft niet eens gekeken of er een reservewiel in lag, maar is niks van gezegd. Heb je daar ergens documentatie van wat de eisen zijn bij zo’n keuring?
                                          Verder met het wegen moest ik de auto buiten ergens op een grote betonnen plaat rijden. Stonden nergens lijnen of iets op waar je precies moest staan, dus volgens mij kunnen ze zo ook nooit de verschillende aslasten voor en achter bepalen, terwijl ik toch wel eens lees dat bijvoorbeeld Corsa B V6 wordt afgekeurd op de voorste aslast. Je zou haast verwachten dat zo’n auto dan op deze weegbrug wel goedgekeurd zou worden.

                                          #18208550
                                          sjoerdie
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 September 2005

                                            Je moet inderdaad per as gewogen worden!

                                            Ivm de aslasten.

                                            Een corsa b V6 gaat net kwa aslast voor. (Zelf een gebouwd namelijk)

                                            Maar de keurmeester daar liet me dat zien op een geplastificeerd a4tje wat bij de bediening van de weegbrug lag.

                                            Hij controleerde op reservewiel, en inhoud van de tank. Die moet halfvol zijn. Anders telt ie gewoon een aantal kilo erbij.

                                            #18208551
                                            mbvectrav6
                                              Lid sinds:
                                              29 January 2008

                                              Mooi Project Hoor :wors :thumb

                                              #18208552
                                              CQPV6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 October 2008

                                                Super projectje, mooi zo ff knutselen zonder er overdreven veel geld er in te pompen :thumb

                                                wbt die alu deksels: als er nog mensen zijn die ze zoeken, heb ook nog een paar setjes te koop king:

                                                #18208553
                                                astrastationgsi
                                                  Lid sinds:
                                                  1 August 2010

                                                  gaaf project man en ze blijven super die astra f stations

                                                  #18208554
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    @sjoerdie wrote:

                                                    Beetje raar verhaal van je rdw keuring trouwens.

                                                    Ze tellen een halve tank brandstof en je moet reservewiel erin hebben.

                                                    Ze hebben mij het laten zien toen ik mijn corsa om liet keuren.

                                                    Echt vaag die rdw, elk station is weer anders

                                                    Inderdaad, bij rekenden ze er ook een halve tank bij. En het motornummer met bijbehorende verklaring was nog het lastigst, ben 2 keer terug geweest :shock:

                                                    Maar mooi project, leuk om te zien!

                                                    #18208555
                                                    nl-tuning
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 July 2006

                                                      Coole station!! :thumb

                                                      Ga zo door.

                                                      Groeten Nick

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 54)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.