Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F sport 1.6 16v (ICE+interieur update)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2008 om 22:57 #17208060
laat ik ook maar iets vertellen over mijn Opel-geschiedenis, voorafgaand aan de veranderingen aan m’n Astra. elke keer als ik iets nieuws heb post ik het wel in het astra gedeelte, maar denk dat het beter hier thuis hoort en blijft ook alles bij elkaar staan.
zo’n 7/8 jaar geleden kreeg ik van m’n vader ‘n corsaatje. ‘n 1.0 ls uit ’85. hierin heb ik zo’n 3 jaar gereden met veel plezier. hieronder staat ie, naast de voormalige astra van ‘n maatje van me.
na 3 jaar heb ik de corsa aan m’n broertje gegeven en heb ik zelf ‘n kadett gekocht.
na ‘n jaartje of 4 sloeg het noodlot toe… ik kwam van rechts en hij zat niet op te letten en boorde ‘m met ‘n vaartje van 60km/u in mijn auto.. stond 180 graden gedraaid op de weg.
gelukkig had ik zelf niks, maar helaas kreeg ik ook niet veel terug voor de kadett..
meteen ‘n coraatje gekocht waar ik ‘n jaar in gereden heb.
na ‘n jaartje kon ik ‘m goed verkopen en kwam ik m’n astra tegen. heb ‘m gekocht hier via ‘t forum van Emilio3333.
zo kocht ik ‘m:
meteen andere velgen eronder:
toen kwam de gsi achterspoiler:
gsi acherlichten:
vervolgens nieuwe koplampen:
zijwindschermpjes:
instaplijsten op de sloop gevonden:
veranderingen qua verlichting in het interieur en vervolgens witte tellerplaten:
na ‘n paar lange klusavonden heb ik ‘t MID-scherm werkend gekregen, maar werkt nog niet optimaal:
en m’n plafondbakje, uit ‘n vectra gehaald op de sloop:
natuurlijk kon verlagen niet achterblijven.. 4cm voor en achter. en andere grille
vervolgens sideskirts, gaas in de grille en achterlichten donker gemaakt.
[img]http://i62.photobucket.com/albums/h87/wbiezen/DSCF1319.jpg[/img
nieuwe autoradio
hij is weer gekeurd, kan er weer ‘n jaartje tegenaan. heb ‘m maar meteen laten uitlijnen. heb meteen m’n originele koplampen en grille weer gemonteerd, vond dit toch mooier.
gister op de sloop ff ‘n nieuwe deurspeaker gehaald en ‘n tweetertje, deze waren niet helemaal lekker meer.. ‘n wereld van verschil nu :P
ook maar meteen andere knipperlichtjes gescoord voor in m’n zijschermen. er zaten alleen witte glaasjes op m’n schermen. de vorige eigenaar had ooit schade aan z’n scherm gehad en had ‘n vervangend scherm gevonden met knipperlicht. toen heeft ie maar ‘n gat geboord in het andere scherm en er ook ‘n knipperlicht in geplaatst.. alleen waren deze gewoon met dubbelzijdige tape vastgezet en niet aangesloten.
met de keuring werd me verteld dat ALS er knipperlichtjes op zitten, dat deze dus ook moeten werken. maar das niet erg, heb ik weer wat te hobby-en. omdat ik toch weer iets anders wilde dan iemand anders, heb ik knippers van ‘n astra G gezocht op de sloop… kijkt wel leuk, ook al zitten ze dan net andersom…
heb de laatste paar dagen van m’n zomervakantie maar eens nuttig besteed. heb de astra weer eens verwend met ‘n fijne wasbeurt. ook heb ik de kunststof plaat tussen de voorruit en de motorkap en de kunststof randen van de spiegels in de kleur gespoten… dit is bekroond met ‘n fotoshootje…
ook de deurgrepen in de kleur meegespoten..
kleine veranderingen aan het interieur
…
interieurverlichting ingebouwd in de c-stijlen. gaan meebranden met de binnenverlichting als de deur opengaat.
met vertraging….. als ik de deur dichtgooi duurt het ‘n seconde of 10 voor de verlichting uitgaat.
WEER ‘n nieuwe grille
ben m’n middendempervervanger wezen halen bij cabriobully…
m’n nieuwe tellerplaten zijn binnen…
met groene achtergrond
en met blauwe achtergrond..
tot slot vandaag m’n dagrijverlichting gemonteerd en werkend gekregen. aangestuurd door ‘n afstandsbediening. alleen nog even de draadjes onder de motorkap netjes wegwerken en dan ben ik tevreden. zal zsm foto’s bijplaatsen.
ben momenteel bezig met ‘n ander interieur, wordt vervolgd…
12 november 2008 om 23:07 #17449399Ziet er netjes uit allemaal:thumbup.
Goed bezig geweest:thumbup12 november 2008 om 23:21 #17449400Nette Astra heb je er van gemaakt.
Kvind persoonlijk de originele grill mooier als die van vauxhall
nog ff de uitlaat recht hangen en dan zou hij nog mooier zijnGroetjes
12 november 2008 om 23:29 #17449401mooi ding is dit:wors
Idd uitlaat moet wel ff netjes eronder!
12 november 2008 om 23:39 #17449402uiltlaat komt nog recht te hangen. dat doe ik gelijk als ik de middendempervervanger eronder maak.
als het goed is van de week ‘n keer.
13 november 2008 om 16:27 #17449403Ziet er goed uit !
Je hebt er behoorlijk wat aangedaan moet ik zeggen. Veel kleine zaken, maar al met al toch een hoop veranderingen.Motorisch nog plannen ? :vertag
13 november 2008 om 16:30 #17449404idd jerremy,
was in eerste instantie niet de bedoeling.. maar ja.. het begon met de gsi spoiler… tja en dan is de verslaving al begonnen.motorisch geen plannen. of ik moet ooit problemen krijgen met m’n blokje, maar hij heeft nu ongeveer 2 ton gelopen (wat je niet ziet aan de km stand, er is ‘n nieuw blok ingekomen bij ongeveer 45.000 km) dus ik hoop dat ie ‘t nog wel ff volhoudt.
bij deze de foto’s van de dagrijverlichting.
13 november 2008 om 16:35 #17449405origineel gepost door PaulvanhetEnde
Groetjes
gelukkig.. smaken verschillen he. ik vind het juist alleen maar leuk dat ik iets heb wat bijna niemand heeft, tenminste, ik zie er niet veel rijden.
de mooiste grille die ik gezien heb is ‘n custom grille, staat hier ook op ‘t forum, van OpelAstraSport16v100pk13 november 2008 om 23:32 #17449406die heb ik net ook nog gezien. ziet er iid erg netjes uit.
en gelukkig verschillen de smaken idd anders had iedereen hetzelfde:P
Die led verlichting heb je ook netjes gemaakt.Groetjes
18 november 2008 om 12:19 #17449407vanavond m’n nieuwe aanwinst ophalen… leren interieur :wub
19 november 2008 om 18:14 #17449408alvast ‘n sneak preview van m’n nieuwe update…. nog niet helemaal klaar…
19 november 2008 om 21:26 #17449409Sow dat word een mooi karretje:thumbup
24 november 2008 om 00:19 #17449410Dat ziet er puik uit wilcoking::thumbup
24 november 2008 om 11:40 #17449411wat kan jij veel vinden op de sloop hier is helemaal niks te vinden of kapot,
van je dagrijlampen ben ik niet gecharmeert maar voor de rest leuke veranderingen24 november 2008 om 12:16 #17449412origineel gepost door kadett-supreme
origineel gepost door PaulvanhetEnde
Groetjes
gelukkig.. smaken verschillen he. ik vind het juist alleen maar leuk dat ik iets heb wat bijna niemand heeft, tenminste, ik zie er niet veel rijden.
de mooiste grille die ik gezien heb is ‘n custom grille, staat hier ook op ‘t forum, van OpelAstraSport16v100pkdanku danku :thumbup:wors:wors
24 november 2008 om 12:18 #17449413Vind je al dat spul op de sloop? Goede sloop heb je daar. Leer is zeer netjes en staat bovendien heel stylvol
24 november 2008 om 22:27 #17449414thnx voor de reacties…. in uden en veghel heb je ‘n goeie sloop… ik kom alleen maar daar…
25 november 2008 om 12:39 #17449415hoe het je de zitting van de achterbank vastgemaakt? Zit niet meer op de originele scharnierpunten eh?
Groeten Twan
25 november 2008 om 15:11 #17449416origineel gepost door IMpY
hoe het je de zitting van de achterbank vastgemaakt? Zit niet meer op de originele scharnierpunten eh?Groeten Twan
ik heb de achterplaat van m’n oude bank overgezet op de nieuwe bank.
24 december 2008 om 09:57 #17449417vandaag m’n verjaardagscadeautjes gemonteerd… nieuwe nummerplaten en voor de veiligheid.. ‘n lifehammer.. schijnt verplicht te worden volgend jaar
en natuurlijk ook even ‘n wasbeurtje gegeven.
24 december 2008 om 11:05 #17449418nette astra. :D
maar heb een vraagje zit die lifehammer voor jou niet aan de verkeerde kant??:sleepingMarkey.
24 december 2008 om 11:44 #17449419He hoeveel kosten die nummerplaten met die dikke letters en waar heb je ze laten maken?
24 december 2008 om 16:35 #17449420vanuit mijn positie kan ik beter op die manier bij de lifehammer dan dat ik tussen m’n eigen benen door probeer te wroeten.
enne die platen kosten dacht ik rond de 40 euro. heb de rekening nog niet gehad. heb ze via m’n oom besteld. volgens mij kan je ze bestellen via elke autogarage. zelfs bij de kwikfit volgens mij.
24 december 2008 om 18:29 #17449421die platen zijn tog ongeveer €10,- de stuk??
25 december 2008 om 10:26 #17449422nee hoor. volgens mij betaal je voor ‘n witte plaat voor aanhanger met platte letters al 11 euro bij de kwikfit…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.