Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F in de operatiekamer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2010 om 18:48 #17616299
Ziet er goed uit, morgen ritje maken?
24 februari 2010 om 19:47 #17616300:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz denk het niet ;) . Moet bij mijn baas aan het werk :swear
groet fanskar
25 februari 2010 om 17:44 #17616301nog wat geworden met dichtbouwen Fanskar?
26 februari 2010 om 07:54 #17616302hoi roderick , niet zoveel kunnen doen gisteren helaas . Had nog wat andere verplichtingen thuis . Het leven bestaat helaas niet alleen uit het sleutelen aan astra s enzo haha . Ondanks dat toch nog een uurtje kunnen sleutelen . Het meeste spul zit er weer op . Alleen het gasklephuis nog en injectorrail . Meeste stekker ook weer op de plaats . Carter ventilatie moet ik nog maken . De motor inmiddels al een keer of 20 met de hand doorgedraaid . Het plan was om vanmiddag nog wat te sleutelen en de rest opbouwen en dan morgen de motor nog ff lekker op de startmotor laten ronddraaien , ontsteking aansluiten en draaien met dat ding haha . Morgen waarschijnlijk de laatste updates van dit topic met fotos .
Groet fanskar .
26 februari 2010 om 10:27 #17616303:wors lekker bezig
we zijn benieuwd.
26 februari 2010 om 15:56 #17616304en dan paar pic’s van je astra maken.king:
26 februari 2010 om 20:42 #17616305Ben benieuwd succes we horen wel van je;)
27 februari 2010 om 13:48 #17616306Hoi Opelvrienden :) de laatste updates ,
Alles er weer op :) en ja ik zal ook nog ff poetsen :P
Na 2 weken foto’s plaatsen en verhaaltjes schrijven komt er helaas een einde aan mijn topic :( :) .
waarom ?………………………. Omdat de operatie van mijn Astra succesvol verlopen is :jerry :jerry :jerry .
De Astra is er weer klaar voor om het asfalt te trotseren . Vanmorgen de laatste dingen gedaan . Alle electra weer aangesloten en hield geen stekkers over haha . Alle kappen er weer op . De motor nog ff lekker op de startmotor laten rondraaien . Ontsteking weer aangesloten . Koelwater erin gedonderd en de sleutel nog een keer omgedraaid (blijft altijd spannend)…………. Vroemmmmmmmmmm meteen de eerste keer lopen . :P :P :P . Liep meteen mooi rond (weliswaar met mijn vinger op een vacuum pijpje ) . Is stiekum een aansluitng verdwenen . Geen getik uit de kop en mooi stationair en goed reageren op het gas :). Hoe de motor zich verder gedraagd weet ik nog niet omdat ik er nog niet mee gereden heb . Moet de motorsteun nog terugplaatsen vandaar . Het resultaat wilde ik jullie iig niet onthouden .Ik hoop dat ik met dit topic mensen die ook aan het vervangen van een koppakking toe zijn een beetje heb kunnen helpen . Het geeft een beetje weer wat je kan verwachten en hoe te handelen . Het lijkt mij dat als je een beetje handig bent dat de kosten redelijk in de hand te houden zijn ( zie een eerdere post ) en dat het geen kapitalen hoeft te kosten om een koppakking te vervangen .:cool:
Verder wil ik alle mensen nog bedanken die gereageerd hebben en voor de tips die gegeven zijn om dingen net ff wat makkelijker voor elkaar te krijgen . :wors .
Ik zal zo de puntjes nog ff op de i zetten bij de astra . Ik mis zoals gezegd nog een vacuum aansluiting op het inlaatspruitstuk (rijd wat moeilijk met je vinger op het vacuumpijpje haha) , dus dat moet nog ff geregeld worden , de motorsteun erop en de olieafscheider voor de carterventilatie nog ff aflassen . Morgen maar ff proefrijden dacht ik zo :)
Opelgroet Fanskar
27 februari 2010 om 13:52 #17616307Enne Astra piccie ‘s volgen nog wel . Moet eerst dat ding door de wasstraat halen . Verder is ie gewoon standaard hoor dus geen spoilers en dikke velgen enzo . ( die leeftijd heb ik gehad haha) .
Oant tsjen :thumbup , fanskar
27 februari 2010 om 16:49 #17616308Mooi man, wassen en rijden;)
27 februari 2010 om 17:47 #17616309inlaat met staal borstel poetsen, word ie weer als nieuw
Willem
28 februari 2010 om 11:51 #17616310origineel gepost door fanskar
Enne Astra piccie ‘s volgen nog wel . Moet eerst dat ding door de wasstraat halen . Verder is ie gewoon standaard hoor dus geen spoilers en dikke velgen enzo . ( die leeftijd heb ik gehad haha) .Oant tsjen :thumbup , fanskar
neeeeeeeeeeeeeeee……….. niet door de wasstraat:( lekker met de hand doen.
Wasstraat is niks voor auto’s je krijgt aleen maar krassen erbij en je auto word dan half gepoets.:)
Zoals ik altijd om de 2weken, 3uurtjes vooruit trekken poets ik me astra van binnen tot buiten.
28 februari 2010 om 11:53 #17616311Wasstraat = Krasstraat, nu is de een wel beter als de ander natuurlijk..
Willem
28 februari 2010 om 14:52 #17616312origineel gepost door fanskarMoet eerst dat ding door de wasstraat halen
Wasstraat :o
Als je een keer bij Roderick in Zeewolde bent, rijd dan maar eens door naar ons : laten we jou wel zien hoe je dat behoort te doen :angel
Wel super dat je deze F weer rijdend hebt gekregen, er heeft heel veel tijd, energie en moeite ingezeten maar het resultaat mag er absoluut zijn :thumbup
Gr. Arjan
28 februari 2010 om 15:49 #17616313origineel gepost door Juffer1
origineel gepost door fanskarMoet eerst dat ding door de wasstraat halen
Wasstraat :o
Als je een keer bij Roderick in Zeewolde bent, rijd dan maar eens door naar ons : laten we jou wel zien hoe je dat behoort te doen :angel
Wel super dat je deze F weer rijdend hebt gekregen, er heeft heel veel tijd, energie en moeite ingezeten maar het resultaat mag er absoluut zijn :thumbup
Gr. Arjan
Hey Arjan, dan moet hij wel genoeg tijd hebben, want goed poetsen duurt lang;)
28 februari 2010 om 15:55 #17616314liever lang poetsen, dan je krassen eruit proberen te poetsen ;)
28 februari 2010 om 16:22 #17616315Jeetje mannen , zijn jullie echt zo zuinig op jullie astra’s :wors . Ik ga dat ding natuurlijk niet met de hand wassen , dat snap je natuurlijk wel . Gewoon door de wasstraat , krasje meer of minder maal ik niet om hoor . Met mijn motorfietsen daarentegen ben ik een stuk zuiniger :D .
Vandaag ff een proefritje gemaakt :) . Ten eerste bleef zoals verwacht ( EGR afgedopt) mijn mml (motor management lampje ) branden . Vind ik eigenlijk wel storend omdat ik zo andere storingen niet meer zie . Niet bij iedereen blijft ie branden maar bij mij natuurlijk wel weer :( . Verder leek het alsof 1 cylinder niet helemaal lekker meeliep . Het accelereren gaat met horten en stoten . Morgen maar ff een nieuw setje bougies halen en alle stekkers ff behandelen met contactspray . Misschien ook maar uitlezen want misschien zit er wel een andere storing dan de EGR in natuurlijk .
groet fanskar
28 februari 2010 om 16:30 #17616316Heb mijn olieafscheider voor de carterventilatie inmiddels ook klaar . Van een paar stukken plaat gemaakt welke ik nog had liggen :) . De bedoeling is dat de carterventilatie hierop wordt aangeloten , dat de eventuele meekomende olie achterblijft in de tank en dat de “schone”carterdampen naar buiten worden afgevoerd . Mochten ze moeilijk doen bij de apk kan ik de afvoerslang zo weer op het inlaatkanaal aansluiten :) . Dmv een aftapplug kan de verzamelde olie afgetapt worden .
Nog ff in de epoxi spuiten en een mooi kleurtje geven :cool:
28 februari 2010 om 16:31 #17616317aftapplugje ;)
28 februari 2010 om 16:32 #17616318lekkere lasjes :P
groet fanskar
28 februari 2010 om 16:32 #17616319origineel gepost door Nick-GSI
liever lang poetsen, dan je krassen eruit proberen te poetsen ;)Daar heb je gelijk in Nick, maar niet iedereen heeft zijn poets spullen in de auto liggen zoals jij;)
28 februari 2010 om 20:14 #17616320Zit de stekker wel op de EGR dan.
Lampje zou pas mogen gaan branden na een langere tijd rijden.
Als het lampje gelijk gaat branden zal het niet de EGR zijn die storing geeft.
Willem
28 februari 2010 om 20:52 #17616321Hey super dat hij loopt.
jammer van je opstart problemen.Maar nu schiet mij iets te binnen. ik weet dat je een pakking had gemaakt voor de egr deze was helemaal dicht. nu stond mij iets bij dat de dichte pakking die je haalt bij de dealer 1 gat heeft.
Dit was volgens mij omdat als het klepje sluit deze nu tegen de pakking aankomt en dit geeft ook een storing en slaat je motor in noodloop.
En als je een pakking met een gat hebt de egr gewoon kan bewegen maar de doorlaat is afgesloten.maar ik weet het niet zeker meer.
Wim v6 zou het misschien kunnen weten ?28 februari 2010 om 20:56 #17616322dat met 1 gat geld alleen voor voor de motoren nieuwer dan de X14Xe – X16XE – X16XEL-I
Willem
28 februari 2010 om 21:03 #17616323ok. jammer.
Dan weet ik het niet :thumbdown -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.