Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F in de operatiekamer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2010 om 14:53 #17616274
En dat moet er dan ongeveer zo uit komen te zien
22 februari 2010 om 15:03 #17616275Alweer een fase verder dus :) . Ik zal zo iig alle tapeinden weer in de kop monteren . De meeste kwamen naar buiten met het losdraaien van de moeren :swear. Maar ff verhitten , moeren eraf , draadeinden terug in de kop met locktite ;) . Morgen het pakkingvlak van het onderblok maar ff reinigen en in principe kan de kop er dan weer op . Alle aanverwante artikelen kunnen dan weer terug geschroefd worden en alle stekkertjes geplaatst . Distributie er weer op , en tadaaaaaa ……….. weer een astra klaar voor de road ;)
groet fanskar
22 februari 2010 om 17:12 #17616276Lekker bezig ziet er goed uit:D
22 februari 2010 om 20:51 #17616277Netjes hoor :thumbup
23 februari 2010 om 16:15 #17616278Dank u , dank u :D . Vandaag weer wat later uit het werk ( tja wat is laat 13.30 ) maar toch nog wel wat kunnen doen :) . Eerst boodschappen maar dat kan jullie niks schelen natuurlijk :P . Bende weer uitpakken en in de kasten zetten :( . Voor je het weet is de dag weer om .
en dit is ……… jawel een nieuwe :thumbup . Eigenlijk vind ik het zonde om hem te plaatsen , zo mooi is ie :D
23 februari 2010 om 16:23 #17616279Heb eerst alle pakking vlakken lopen reinigen met een oude steekbeitel :swear . Is allemaal weer gelukt maar denk erom dat er niet stiekum ongemerkt van die rotzooi in de koelwaterkanalen komt of nog veel erger ….. je oliekanalen . Zou jammer zijn als je kop te weinig olie krijgt na al het werk nietwaar :D . Alles weer schoongemaakt , de cylinders met perslucht helemaal schoongeblazen en nogmaals goed gekeken of er toch geen pakkingresten ergens zijn blijven steken . Vergeet ook niet je draad waar de kopbouten inkomen goed te reinigen .
23 februari 2010 om 16:26 #17616280:jerry :jerry :jerry :jerry :jerry
Hij zit er weer op king:
23 februari 2010 om 16:29 #17616281Kleppendekseltje er ff los op gelegd tegen inkomend vuil :) Dat wil je natuurlijk niet op het allerlaatste moment .
23 februari 2010 om 16:29 #17616282Zozo vrij dagje zodat je lekker kan sleutelen?;)
23 februari 2010 om 16:30 #17616283Jaaaaha ik weet het , het kleppendekseltje moet ik ook nog ff poetsen ;)
23 februari 2010 om 16:36 #17616284en nog maar eentje van de zijkant . Morgen de kop maar ff vastzetten op moment . Zal eerst nog ff kijken of ik alle troep er zo op kan schroeven of dat het beter gaat met de kop los . Zo op het eerste gezicht lijkt het zo wel te lukken . Moet nog wel een pakking maken voor een of ander koelwater kanaal ergens achter op de kop bij de dynamo . Zat niet bij de pakkingset :cry . Maar ff een stukje pakkingpapier scoren .
23 februari 2010 om 16:38 #17616285wij in de garage schroeven eerst de kop vast dan de rest erop
23 februari 2010 om 16:47 #17616286En nog eentje met het kleppendeksel los :P
Let ff op de nokken van de eerste cylinder (naar buiten ) cylinder 1 op BDP :)
Rest ons ( mij )nog het monteren van van de onsteking , gasklep (huis) , inlaatkanaal , de injectie rail met verstuivers , afgedopte EGR , stappenmotor stationairverstelling , alle koelslangen , carterventilatie ( ga ik anders doen ) , oh ja ik kwam nog wat sludge tegen in wat slangen dus reinigen voor het monteren , en 50.000 stekkers waar ik de plaats allang alweer van vergeten ben haha . Komt wel goed ( heb een electrotechnische achtergrond ) en natuurlijk het plaatsen van de distributie .
groet fanskar
23 februari 2010 om 16:52 #17616287Hè Roderick , bedankt voor de tip , ga ik dat ook doen :D . Wat betreft die vrije dag ; niet echt haha, wekkertje ging vanmorgen om 03.45 . Kan je dus wel sleutelen s’middags en het forum bijhouden ;)
groet fanskar
23 februari 2010 om 16:57 #17616288Als je morgen verder gaat, kan je hem beter eerst op tijd zetten, distributie erop, olie in de lagers van de nokkenassen spuiten.
Kop erop, alles aansluiten. dan draaien zonder bougies erin.
Zodat de olie omhoog is geweest. als je dat niet doet. en je bouwt alles dicht en geen olie er tussen gedaan.
Dan draait hij even helemaal droog. en krijg je vreet sporen in je lagers voordat je überhaupt gereden hebtJe hoeft niet al helemaal dicht gebouwd te hebben. als je maar de stekkers op alle componenten doet anders krijg je fout codes.
23 februari 2010 om 17:08 #17616289Komt goed , was ik ook van plan , eerst lekker alles in de olie spuiten en dan het blok ronddraaien om de olie bovenin te krijgen voordat er überhaubt ook maar gestart wordt . Dus iid eerst de distributie erop ;)
Bedankt wederom voor het meedenken :thumbup
Als dit niet goedkomt ………..
groet fanskar
23 februari 2010 om 17:09 #17616290origineel gepost door fanskar
Komt goed , was ik ook van plan , eerst lekker alles in de olie spuiten en dan het blok ronddraaien om de olie bovenin te krijgen voordat er überhaubt ook maar gestart wordt . Dus iid eerst de distributie erop ;)Bedankt wederom voor het meedenken :thumbup
Als dit niet goedkomt ………..
groet fanskar
Kan niet mis gaan, als je het zo doet:thumbup
23 februari 2010 om 18:54 #17616291De verdwenen pakking inmiddels ook weer terecht :jerry . Is dus als 1 geheel met de inlaatspruitstuk pakking :thumbup . Niet zoeken dus om een losse pakking ………. die zit er niet in :P
Ga schaatsen kijken ;)
Oant moarn ;)
groet fanskar
23 februari 2010 om 19:30 #17616292origineel gepost door fanskar
en nog maar eentje van de zijkant . Morgen de kop maar ff vastzetten op moment . Zal eerst nog ff kijken of ik alle troep er zo op kan schroeven of dat het beter gaat met de kop los . Zo op het eerste gezicht lijkt het zo wel te lukken . Moet nog wel een pakking maken voor een of ander koelwater kanaal ergens achter op de kop bij de dynamo . Zat niet bij de pakkingset :cry . Maar ff een stukje pakkingpapier scoren .Ik heb een tijdje geleden ook zo’n pakking zelf gesneden (moest goedkoop een koppakking vervangen zonder de rest van de pakkingen)
De waterslang was niet van dat pijpje te krijgen en ik wou hem niet beschadigen dus heb het pijpje maar los gedraaid maar dan gaat de pakking uiteraard wel kapot.
Het wil prima en zo te zien lukt jouw dat ook wel… maar ik lees dat je hem gevonden hebt ;) hij zit inderdaad aan 1 stuk met je inlaat (zitten 2 kleine verbindingsstukjes tussen om hem eraan vast te houden)
Goed bezig.
Ik moet morgen op het werk een van een 1.6 8v doen, dat is nog makkelijker dan dit alleen met wat meer schoonmaak werk (nokkenashuis is een los deel dus meer pakking zooi om te verwijderen)
23 februari 2010 om 20:12 #17616293Ha , op het werk ff een pakking vervangen , lees “betaald” een pakking vervangen :) . Goed voor elkaar . Bij mij kost het alleen maar geld haha .
groet fanskar
23 februari 2010 om 21:36 #17616294origineel gepost door fanskar
Ha , op het werk ff een pakking vervangen , lees “betaald” een pakking vervangen :) . Goed voor elkaar . Bij mij kost het alleen maar geld haha .groet fanskar
Het kost je wel geld maar je mag er teminste in rijden, en met auto’s van de klanten mag dat maar heel even;)
24 februari 2010 om 16:17 #17616295:) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Niet zoveel motivatie vandaag . Combinatie van laat thuis en een chronisch slaaptekort denk ik haha . Heb wel de kop nog aangetrokken dus die zit vast . Ook de distributie er nog opgezet , moet ik alleen nog ff spannen (spanrol afstellen ) en dan kan de motor rond gedraaid worden .
:thumbup
24 februari 2010 om 16:24 #17616296en de laatste .
Verder is het een kwestie van opbouwen en aansluiten . Vond nog wel een sludge laag in de dikke slang van de carterventilatie naar het kleppendeksel dus die zal ik nog schoonmaken en dan nog een by pass maken voor de carterventilatie en de aansluiting op de luchtfilterslang afdoppen natuurlijk . :P
groet fanskar
24 februari 2010 om 17:15 #17616297origineel gepost door fanskar
Ha , op het werk ff een pakking vervangen , lees “betaald” een pakking vervangen :) . Goed voor elkaar . Bij mij kost het alleen maar geld haha .groet fanskar
Dit kostte mijn werkgever geld ;) was een garantieklus op een occasion :P
3 uur bezig geweest.
24 februari 2010 om 17:39 #17616298Netjes hoor 3 uurtjes . Zitten bij mij wat meer uurtjes in maar dat maakt niet uit ;) . De hele distributie monteren inclusief waterpomp en op tijd zetten kostte me nu nog geen 10 minuten . Was de eerste keer ook wel wat anders met die k%t riem die nergen omheen wilde :(. Had ook totaal geen ervaring met deze 16 kleppers maar die heb ik nu inmiddels ook haha . Vroegâh op school hadden we zo’n kadet 12 N blokje staan ( C kadett) en die kon je met de ogen dicht wel uitelkaar halen en weer monteren . Spul van tegenwoordig is ff anders ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.