Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F in de operatiekamer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2010 om 20:30 #17616224
je kan wel goed zien aan de zuigers welke cilinder heeft gelekt:P cilinder 1 is goed vettig van de koelvloeistofzooi in ieder geval.
16 februari 2010 om 13:40 #17616225Goed , zijn we weer :P . Vandaag mooi vroeg klaar met werken 11.30 . Pakkingset opgehaald en zo
Zitten alle pakkingen in die je nodig hebt inclusief de klepsteel rubbertjes
16 februari 2010 om 13:43 #17616226Ook de nieuwe kopbouten waren al binnen dus uiteraard die ook meegenomen :)
16 februari 2010 om 13:55 #17616227Ben nog even bezig geweest met de kop te ontdoen van alle (bijna) ingredienten en dat is ook weer gelukt behalve de kleppen . Mijn kleppentang past op 99% van alle koppen behalve natuurlijk weer die van een 1.6 16 klepper :fy1 . Moet ik daar eerst maar weer een tooltje voor maken om diep genoeg te komen . Breng eerst morgen de kop wel weg en dan haal ik later de kleppen er wel uit . Gaat allemaal goedkomen maar het is me nu veel te koud in mijn schuur . Krijg kauwuh klauwuh . Die jongens hebben het druk met de koprevisies dus daar gaan wel weer een paar dagen overeen voordat ik hem terug heb . Maar zoals gezegd heb ik de omega nog als backup en anders nog wel 2 motorfietsen ( is ook lekker met deze temp . hier )
16 februari 2010 om 13:59 #17616228Nokkenas lagering in perfecte staat :wors . Past bij de algehele staat van het blok :D Ook daar ben ik dus zeer blij mee .
16 februari 2010 om 14:03 #17616229Oh ja , voordat ik het vergeet :hmmz . Alles uit de kop netjes bij elkaar in plastic zakjes , gemerkt en gelabeld zodat alles straks op dezelfde plaats weer terug kan . ;)
16 februari 2010 om 14:05 #17616230Je bent goed bezig. ziet er allemaal netjes uit. “schade” valt dus ook mee zo te zien.
Mvg
16 februari 2010 om 14:07 #17616231En nog eentje van wat onderdelen :) Zal eerst ff wat opwarmen en dan nog maar ff de schuur in om een EGR pakking te fabriceren van rvs .
16 februari 2010 om 14:11 #17616232origineel gepost door rezz
Je bent goed bezig. ziet er allemaal netjes uit. “schade” valt dus ook mee zo te zien.Mvg
Dank je , dank je ;) Op het eerste gezicht lijkt het iid allemaal mee te vallen maar we wachten eerst de uitslag van het afpersen nog maar even af .
groet fanskar
16 februari 2010 om 14:15 #17616233de dichte pakking om je egr af te sluiten kun je ook gewoon bij de dealer halen.
heb nog ergens het part nr.16 februari 2010 om 14:31 #17616234Ja dat weet ik maar waarom zou je iets gaan kopen als je het ook eenvoudig zelf kan maken ? Ik denk een kwartiertje werk . Moet je wel het juiste gereedschap bezitten natuurlijk:) Ook zo bij speciaal gereedschap . Meestal verzin ik ter plekke een construktie of bekijk het originele tooltje en maak het dan gewoon na . Heel leuk werk en je krijgt er een hoop voldoening van als het werkt . Heb al een hoop “speciaal gereedschap” zo gemaakt . Ik hoef het niet dagelijks te gebruiken en voor af entoe werkt het vaak prima . Moet nou weer iets verzinnen voor mijn kleppentang . Het idee heb ik al moet het alleen nog ff maken in mijn onverwarmde schuur haha .
16 februari 2010 om 17:56 #17616235als je de kop toch wegbrengt, vraag je toch meteen of ze even de kleprubbers vervangen. kosten mij toen 30 euro meer, voor hun is het een fluitje van een cent.
16 februari 2010 om 17:58 #17616236gaat lekker zo..
Word wel wat, en wel de kleprubbers vervangen he..
Willem
17 februari 2010 om 12:19 #17616237Goedemiddag weer terug van de baas en meteen de kop maar ff gedropt . Wordt afgeperst en mocht ie nog heel zijn :angel gevlakt . Waarschijnlijk morgen alweer klaar dus dat schiet mooi op . Ja natuurlijk had ik ook kunnen vragen of ze meteen de kleprubbers konden vervangen maar zo steek ik niet in elkaar Carlo :D . Waarom een ander laten doen wat je ook zelf kunt . Dat doen we dus ook gewoon lekker zelf . Zelf support zal ik maar zeggen haha ! Om de tijd hoef ik het niet te doen en ik hoef mijn brood er ook niet mee te verdienen dus dan duurt het maar een dagje langer toch :D .
Komt goed met die kleprubbers Willem:thumbup. Inmiddels ook al een nieuwe rvs EGR pakking klaar dus wat mij betreft ………………..groet Fanskar
17 februari 2010 om 12:27 #17616238Oh ja nog een picci van mijn back up vervoer ( Ommi A ’88 2.0 SE) . Heeft me al jaren door heel Europa gebracht zonder enige problemen . Heb hem een jaar of 9 geleden helemaal opnieuw opgelast ( dorpels , achterschermen , achter langsliggers en bodemplaat ) maar de roest begint nu ook weer terug te komen bij de deuren en op plaatsen waar toen geen nieuw plaatwerk is gekomen haha . Heb er geen zin meer in vandaar de Astra . :hmmz Misschien het blok nog opslaan voor een eventuele ombouw in de toekomst ?
groet fanskar
17 februari 2010 om 17:12 #17616239Nog goed te doen zon blokje he?!king:
Heb er nou al een paar gedaan, koppakingen rot.
Enigste lastige is die rottige klemmen om die slangen waar je net niet fijn bij kan. Gelijk vervangen voor een normale slangenklem!!17 februari 2010 om 19:11 #17616240Goede tip , was die ellende eigenlijk alweer vergeten maar die krengen zijn iid ook een ramp :swear. Kreeg af en toe de neiging om de slang maar gewoon door te snijden:) . Uiteindelijk ze met een tang met wijde bek kunnen lossen . Opel heeft waarschijnlijk gedacht dat dat spul nooit weer loshoefde haha . . Rvs slangeklemmen komen erop :thumbup . Hoop eigenlijk dat deze koppakking van betere kwaliteit is dan de originele van recycle wc papier en wat staal van een E kadett :D
groet fanskar
17 februari 2010 om 20:36 #17616241Opel heeft heel handig gereedschap voor die klemmen, een flexibele klemmentang.
Willem
17 februari 2010 om 20:59 #17616242Klopt….ik heb dr 1 van midlock…ideaal….maar dan nog flikker ik die klemmen snel bij het oud ijzer…:jerry
18 februari 2010 om 15:11 #17616243Hmm een flexibele slangenklemtang . Had iid ideaal geweest maar zonder lukte het ook met wat moeite .
Kop opgehaald vandaag . Afgeperst ……… hij was nog heel :jerry en dus ook meteen gevlakt en gereinigd
18 februari 2010 om 15:13 #17616244:):):):):):):):):)
18 februari 2010 om 15:19 #17616245dat word wel wat zo..
Willem
18 februari 2010 om 15:21 #17616246Nog ff een tooltje gemaakt om de kleppen te kunnen lichten . Lukte perfect hiermee . :thumbup
Verscheidene klepsteelrubbers iid helemaal verdroogd , die vielen zo van de geleiders af . Paar zitten nog muurvast verkleefd met de klepgeleiders . Moet nog maar ff kijken hoe ik die los ga maken zonder de klepgeleider te verknallen . 1 klepspietje verdwenen (kleine klotedingen ) dus daar moet ik nog ff een nieuwe voor scoren :(. Verder blij dat ik de kleppen eruit gehaald heb omdat ik nogal wat achtergebleven spanen tegenkwam . Binnenkort de keppen reinigen en ff opnieuw inslijpen :P18 februari 2010 om 15:22 #17616247En hier hebben we de rakkers:D
18 februari 2010 om 15:24 #17616248En nog een picci van de EGR pakking :o
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.