Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra F in de operatiekamer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 februari 2010 om 16:46 #17616199
ongelooflijk , als een ………. in de maneschijn .
Shit zal eerst maar eens eten koken (vrouw is aan het werk) . Vergeet ik helemaal .
Leeter :D
15 februari 2010 om 16:49 #17616200Dat koken zal wel ‘gesmeerd’ lopen nu denk :D
15 februari 2010 om 16:50 #17616201Als je je waterpomp al vervangen hebt, haal hem er dan nu weer uit, dan zit hij nog niet vast gekoekt dus kan hij makkelijk losen loopt heel je motor leeg (koelvloeistof) daar heb je met het schoonmaken van de pakkingsvlakken een stuk gemak van want dan smeer je niet steeds water vanuit je waterkanalen over het pakkingsvlak en lekt er ook geen koelvloeistof je waterkanalen in bij het demonteren van de kop.
En draai als je de riem eraf hebt je krukas ff een kwartslag dan kunnen je kleppen nooit de zuigers raken als je aan het rommelen/schuiven bent met de/monteren of als je nokkenassen verspringen of de kleppen weer indrukken met monteren.
Goed bezig!
15 februari 2010 om 17:00 #17616202en zo ziet de astra van Jerremy eruit in een stuk…
en die is :wub
willem
15 februari 2010 om 17:17 #17616203origineel gepost door wim-v6
en zo ziet de astra van Jerremy eruit in een stuk…en die is :wub
willem
Dat ding is wel zo onwijs mooi :angel
15 februari 2010 om 17:20 #17616204en rijdt onwijs lekker!!!!
Willem
15 februari 2010 om 17:26 #17616205ja idd Willem dat is ‘m met draadboom, aangesloten en wel :)
Ja hij rijd goed hoor ! Kan nog beter, maar daar wordt aan gewerkt en voor gespaard :jerry15 februari 2010 om 17:28 #17616206En kan je tenminste fatsoenlijk een aanhanger mee trekken :P denk ik
:wors
15 februari 2010 om 17:30 #17616207Als er een trekhaak op zou zitten wel ! Maar die zit er niet op, en komt er ook niet op. :)
15 februari 2010 om 17:32 #17616208Goed we klussen weer ff verder en wat hebben we hier gevonden ?
15 februari 2010 om 17:34 #17616209als ik die wielen zie moet ik altijd aan die klokjes denken
jeweetwel zo’n velg met wijzers:jerry
15 februari 2010 om 17:45 #17616210@ 14XE: ken ze 14XE we hebben er in de loodsen op het werk een aantal van hangen haha…
zijn volgens mij ook van BBS wielen afgekeken..@ fanskar: Dat EGR pakkingkje als voorbeeld gebruiken en een dichte knippen uit een stuk plaat, heb ik ook gedaan.. werkt bij mijn 1.6 16V en 2.5 V6 prima.
Willem
15 februari 2010 om 17:51 #17616211Yessssss de EGR pakking iid . Zit nog te twijfelen :hmmz : of bij de oude pakking ff 1 gat dicht tiggen (plunjer laat ik open ) of een nieuwe fabriceren uit rvs cq alu .
15 februari 2010 om 17:55 #17616212je kan ze ook allebij dicht maken, plunjer opent naar binnen..
deze pakking is te dun om heel te blijven met de hete uitlaatgassen..
Dus dikker plaat is nodig.
ik knip ze uit een oude roestende kadett-E spatbord :thumbup
Willem
15 februari 2010 om 18:01 #17616213Kijk hier heb ik wat aan ;) . Laat mijn tiggert in de kast en maak een nieuwe van rvs (doe maar lux) . Als de plunjer idd naar binnen opent kan ie uit een stuk . Was er niet zeker van hoe die opende . Handig zo’n Forum :wors
15 februari 2010 om 18:03 #17616214die van de X16XEL-II (gasklep bovenop inlaat) opent wel naar buiten..
Willem
15 februari 2010 om 18:04 #17616215en hier de EGR waar de pakking weer tussen moet . Ook dit geval zal ik eerst nog maar ff reinigen :agent
15 februari 2010 om 18:12 #17616216tadaaa , en hier de losse kop . moest de kop erafhalen met het inlaatspruitstuk er nog op . Kon zeer slecht bij al die verrekte bouten . Toen de kop eenmaal gelicht was heb ik het spruitstuk eraf geschroefd . Kon je tenminste overal bij .
15 februari 2010 om 18:16 #17616217Ik heb de kop gecontroleerd met een rei en volgens mij is ie hartstikke mooi vlak . Volgens mij is vlakken niet nodig in dit geval maar wat denken jullie ? Ongeacht de staat toch laten vlakken of pasvlakken reinigen , nieuwe pakking ertussen en monteren dat ding . Weet niet wat wijsheid is bij dit blok .
15 februari 2010 om 18:18 #17616218Altijd doen, je kan maar beter zeker zijn..
Zou m ook compleet laten reinigen..
Kleprubbers vervangen (kwaal van uitdrogen bij deze motoren)
en kleppen opnieuw inschuren.
Laat m ook eens afpersen!! kunnen haarscheurtjes in zitten.
Willem
15 februari 2010 om 18:25 #17616219Ok duidelijk . Zal de kop verder demonteren om te laten vlakken en afpersen . Nieuwe klepsteelrubbers zitten volgens mij bij de koppakkingset en het inslijpen van de kleppen kan ik zelf wel doen . Thanks :thumbup
15 februari 2010 om 18:29 #17616220klopt kleprubbers zitten in een koppakkingsset
Willem
15 februari 2010 om 18:31 #17616221Nog een foto van het onderblok . Ook hier viel me de uitstekende staat op van de cylinders . Geen randen boven in en als je goed kijkt op de foto kan je de hoonsporen nog zien . Al met al ben ik gelukkig met de staat van het blok . Is altijd maar afwachten als je de “troep”van een ander koopt voor weing geld haha . Morgen pakkingset ophalen en de kop verder demonteren . Alvast bedankt voor de input tot zover :thumbup
15 februari 2010 om 18:33 #17616222haha, ik heb nog wel een 1600 16klepper met spiegel gladde wanden voor je, haha, 1 liter olie op de 1000km, koud er rauw lopen, maar motortje draait verders fantastisch..
Willem
15 februari 2010 om 18:41 #17616223haha mag ik bedanken :D. Tegen de tijd dat die van mij versleten is bouw ik er wel een lekkere eenvoudige oersterke 2.0 se ( zonder kat en lambda , egr en weet ik al niet wat voor een rotzooi) 8 klepper in :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.