Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2014 om 06:30 #17631083
Gvd maikel, daar kom je ff goed weg met dat ouwe vliegwiel. Als die ploft, moet er niet aan denken.
10 augustus 2014 om 12:50 #17631084je kunt ook gewoon de zekering van de ABS eruit trekken.
ik zou hem de eerste keer fijn laten zitten.
ALS je een keer je rempunt mist……voor de rest ziet het goed uit zeg :thumb
10 augustus 2014 om 18:35 #17631085Ja was wel ff een momentje van oohja met dat vliegwiel !!!
Maar bak zit er achter na wat worstelen met een homokineet wie er in zat om de vloeistof in de bak te houden .
Tevens ff de wastegate klep bekeken en geen scheurtjes tezien zo op eerste oog meevaller dus
Draagarmen met de nieuwe bussen zitten er ook al onder :P
Meteen ff rondom af laten lassen. Stabi rubbertjes waren ook gaar dus ook ff ”Rode” erin.Hij rolt weer , aankomende week ff de patronen en de voorpoten plaatsen.
Volgende week zaterdag ff uitlijnen en ff proefrit.
Koppeling is ook nog niet helemaal top moet nog ff bijgesteld worden. :agent10 augustus 2014 om 19:16 #17631086klep ook open gehad van de turbo?
de klep scheurt namelijk niet, maar de zitting waar hij op afdicht wel11 augustus 2014 om 03:00 #17631087Vaak te zien aan kleine witte lijntjes in de behuizing
11 augustus 2014 om 19:41 #17631088Ghehe maak me ff beroerd :afro
Uitlaat moet dr toch nog onderheen vandeweek dus toch nog ff keer goed kijken met z’n camera ding.
Ook nog ff nieuwe kentekenverlichting gescoort voor achter :agent 39 euro met verzenden:)
19 augustus 2014 om 20:09 #17631089Hoe krijg ik het onderste deel van een calibra turbo luchtfilterbak mooi pas in een astra f carrosserie …
Graag dus ff paar foto’s waar ik precies moet zagen … :kewlpics king:
20 augustus 2014 om 17:15 #17631090schuin afzagen zodat de onderkant mooi over de ronding van je wielkuip valt
meer is het niet :thumbheb helaas geen foto’s
20 augustus 2014 om 17:35 #17631091dus dan is de hele onderkant open zeg maar ? :hmmz
20 augustus 2014 om 17:37 #17631092bij mij wel ja.
maakt toch niks uit.
Kan geen water aan komen20 augustus 2014 om 18:21 #17631093Dat is ook waar idd . Hangt die dan nog wel in die 3 montage punten of ?
Heb auto momenteel niet bij huis … dus ff kijken hoe of wat word um niet :hmmz
20 augustus 2014 om 19:18 #17631094nee, montagepunten passen niet meer.
ik heb gewoon een paar M6 boutjes gebruikt om hem vast te zetten.
Gewoon ff paar gaatjes boren door en door25 augustus 2014 om 12:54 #1763109525 augustus 2014 om 18:49 #17631096Hoe kom je aan 200ts kopie bak?
25 augustus 2014 om 18:55 #17631097Bestellen in zuid afrika :jerry :jerry
groeten.
25 augustus 2014 om 19:16 #17631098@kiyamizio wrote:
Hoe kom je aan 200ts kopie bak?
van ebay.
kerel had m zelf nagemaakt met fiber matjes.
resultaat mag er zijn.
past perfect en zuig alleen koude lucht aan.25 augustus 2014 om 19:17 #17631099@ 4×4 origineel daar vragen ze de hoofdprijs voor.
31 augustus 2014 om 20:54 #17631100Ik ben daar ook eens achteraan geweest en dat was via een duitser die dat spul importeerde en dan kwam ik op dik 300euro voor een luchtfilterbak van een zuidafrikaanse astra turbo.
Dat vind ik abnormaal veel geld voor een luchtfilterbak ik heb nu ook een calibra turbo luchtfilterbak waar de onderkant van uit is gezaagd. En dat staat net zo goed.
( kijk maar op mijn profielfoto op astragsiforum :thumb )1 september 2014 om 19:20 #17631101mooi opgelost toch! en werkt net zo goed
18 september 2014 om 20:33 #176311026 oktober 08.30 melden in Oberhausen :afro
Auto word of is een deze dagen al uitgelijnd.
Verder ff keer wassen grill keer pasmaken op de gsi bumperDe walbro pomp 255 zit er ook al in kost wat hej wat ;)
Uitlaat nog ff zover gas dicht maken.Oliedruk – olietemp. en AFR meter nog ff aansluiten en installeren in het checkcontol paneel.
En dan is het einde voor dit jaar wel in zicht :agent
Heb er nog gewoon kraanwater opzitten ivm spoelen motor en koeler dit was nogal bruin na 20 km rijden
Is en blijft nu blank en stinkt gelukkig niet naar olie en of uitlaatgassen waar ik bang voor was.Dus nog ff officieel koelwater erop :angel
Volgend jaar een x kop eraf een ff nieuwe kleprubbers erin en het welbekende buisje.
Hij rookt iets blauwachtig na half uur stationair draaien :angel
Meteen ff olieaanvoer voor de turbo aanpassen flexibele slang ipv orgineel.En als er 6 oktober een positieve balans opgemaakt kan worden gaat die 8 oktober meteen op zn echte test op Zandvoort :)
21 september 2014 om 12:50 #17631103ben benieuwd naar de cijfers!!
suc6 :thumb9 oktober 2014 om 18:28 #17631104Cijfers king: 278pk en 410 nm
En toen vlogen me de kleprubbers om de oren spreekwoordelijk dan . :swear :swear :swear :swear
conclusie veel blauwe rook …Dinsdag begonnen met uitbouwen en woensdag middag klaar
Blok had totaal geen hoonsporen sporen meer in de cilinders en doffe plekken aan de inlaatkant van de cilinder.
Er zaten ook enkele krassen in van boven naar onder.
Dus onderblok gaat de kliko in en toekomstige c20let word denk ik een omgebouwd c20xe onderblok.
Zuigers zien er gelukkig nog wel goed uit en de turbo lijkt me ook nog prima.Dus ff onderblok laten honen diverse acl en arp delen erin en weer gaan :D
Kop (ks700) ff kleppen opnieuw in laten slijpen nieuwe kleprubbers.
Buisje persen (preventief) minimaal laten vlakken als het al moet.Cometic koppakking ertussen
:::Zucht:::
Word aankomende winter opgebouwd
9 oktober 2014 om 19:30 #17631105Op hoeveel druk is dat?
Vervelend dat je blok is stuk gelopen. Succes met de opbouw.
10 oktober 2014 om 10:15 #17631106Balen zeg, ik heb zo 2 snelle c20xe motoren kapot gehad.
Hoop dat je met de volgende meer geluk hebt.groeten.
10 oktober 2014 om 17:11 #17631107je kan ook een c18xe onderblok gebruiken als basis is gelijk aan c20xe alleen hij moet geboord worden naar 86mm
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.