Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2014 om 17:36 #17631058
op mijn drukgroep stond SACHS erin ;)
waarom pak je geen plat vliegwiel?
dat scheelt zich nogal wat qua gewicht16 april 2014 om 18:06 #17631059Schwungrad Opel 2.0 16V C20XE GSI 16V 4.5Kg flach/Tellerschwung flywheel
Schwungrad Schwungscheibe erleichtert Opel Vectra A Calibra 2.0 16V Turbo C20LET C20XE flywheel steel Stahl 4.4Kg
Material: hochwertiger Chrom-Molybdän Stahl
http://www.ccc-motorsport.de/shop/217/zf-sachs-performance-race-sport-kupplung-sportkupplung-clutch-parts-act-exedy-f1/kupplung-auswahl-nach-fahrzeugen-clutch-selection-cartypes/opel2012-03-11-19-52-23_1/astra-f,-cc-53,-54,-56,-57,-58,-59-bj-09-1991-09-1998/2-0-gsi-16v-110kw-150ps-c-20-xe-bj-09-1991-01-1998″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Daarom wil ik gewoon een Kom vliegwiel omdat dit standaard ook op een c20let motor af fabriek zit dal wel niet voor niks zijn …. ? :afro
18 april 2014 om 19:25 #17631060ja of je veel verschil merkt tussen een plat en kom vliegwiel weet ik ook niet.
ik rij met een plat, zonder problemen ;)19 april 2014 om 06:24 #17631061Ook al zal het verschil 1-2 kilo zijn , na de 3de versnelling is het roterende gewicht toch te verwaarlozen :wors
Zo zal een beginnen vandaag :
Combo 1.4 si apk klaar maken :thumbup
Gaten voor bij draagarmbevestiging
Rijdersstoel onderframe kapot 2 andere (sport) stoelen dus.
Uitlaat ff apk gas dichtmaken daarna KAT er onder heen,mn pa rijd tot ca 3 dznd toeren en schakelt dan over op stukken van 10 km haha :afroAstra mis morgen nog ff uitlaten op zandvoort maar koppeling is nog niet beter geworden dus vrees kale plaat :angel
26 april 2014 om 07:49 #17631062Drukgroep is een sachs preformance :thumb
25 juli 2014 om 21:29 #17631063Hmmmmz Koppeling – vliegwiel troubels …
Zie foto.
Vliegwiel komt bij Epytec weg de kom versie. Nieuw Hoogte 37mm
Sinterplaat komt bij Omp weg. Nieuw
Drukgroep sachs performance tot 500nm. 3000 km jong.
(arp bouten voor vliegwiel – krukas chemie liggen klaar.)Nu leg ik dus alles op elkaar en heb ik zoals op bovenstaande foto tezien is speling tussen de montage punten van de drukgroep op het ‘kom’vliegwiel.
Kan drukgroep dr wel op krijgen maar dit gaat met de rekboutje niet goed schat ik zo :hmmz
Heb zo geen orgineel komvliegwiel liggen anders had ik die opgemeten miss dat dit nieuwe chromobolyeen vliegwiel te ‘dun’ is ?Opties ??
:fy1 :fy1 :fy1
Wou het geheel morgen eigenlijk ff monteren morgen.26 juli 2014 om 04:28 #17631065Die speling is toch normaal? of heb je daar de vingers al ingedrukt? In rust stand van de drukgroep (koppeling niet ingetrapt) moet hij de koppelingsplaat strak tegen het vliegwiel drukken (drukgroep) vingers indrukken is koppelingplaat los. 1 voor 1 in het rondje alle boutjes een beetje aandraaien tot de drukgroep aan ligt. Of ik begrijp je probleem niet (is nog vroeg :sleeping )
26 juli 2014 om 16:45 #17631066De vingers zij nu nog niet ingedrukt :) Maar ben dr al achter gewoon erachter die Koppeling !
Volgende week vrijdagavond/zaterdag.Tevens nog een f18 w357 opgehaalt met quaife sperr bij Meneer sw16v :afro :afro king:
27 juli 2014 om 11:39 #17631067Owh jij hebt um gekocht. Hahaha
28 juli 2014 om 02:27 #17631068Ja ik heb hem gekocht :p Hoezo ? :afro
29 juli 2014 om 17:19 #17631069Hoorde van sw dat ie um verkocht had maar niet aan wie. Kump u weer in’t mooie twente terecht.
29 juli 2014 om 17:49 #17631070Haha al het goede komt naar het oosten :P:P
Kan wel weer een bak zonder sperr achter de astra zetten ma dat is zooooooo zinloos :jerry
Jij nog belang bij die f20 ? Kwam ook nog een c355 f16 tegen trouwens :agent
29 juli 2014 om 18:14 #17631071Als het goed is wel. Ga er ff achteraan. Ben alleen niet in de buurt.
31 juli 2014 om 16:35 #1763106431 juli 2014 om 16:55 #17631072Arp vet aan de bouten zoals het is voorgeschreven. 3x vast zetten en opnieuw vast zetten. Ook zoals voorgeschreven.
Drukgroep er zo op monteren. Geen plaatjes nodig.
Krukas kering monteer ik altijd droog.
31 juli 2014 om 16:57 #17631073Trouwens waarom niet een plat vliegwiel genomen met een platte drukgroep??
Rare nokjes nu op je vliegwiel ;)
31 juli 2014 om 18:07 #17631074Plat vliegwiel kun je alleen drukgroepen tot 500nm voor krijgen …(versterkte versie’s daargelaten)
Oke dit draait de setup niet maar wie weet wat de toekomst brengt !!Scheelt 110-120 gram voor plat of komvlieg wiel bij Epytec,komdrukgroep tot 500nm had ik al liggen voor weinig dus ja …
We gaan het mee maken morgenavond.
Dan nog ff de uitlaatlijn aanpassen voor een 100cells kat voor de APK.
En dan hoop ik eind oktober een x naar het rdw te kunnen om de motorombouw op papier te zetten.
Kan ik ook een X naar drachten :DDat van die Arp bouten handleiding op arp website :???:
31 juli 2014 om 18:18 #17631075Niet meteen 200 cells kat?? Helemaal als je naar de rdw gaat ;)
En tja 500 nm dan moet het aardig gek gaan. Zet er nu al constant 440nm op. Geeft geen krimp.
31 juli 2014 om 18:31 #17631076Mij is aangeraden 100cells maar als jij zegt 200cells geloof ik dat graag !
Waarom eigenlijk ? :hmmz31 juli 2014 om 19:37 #17631077Vind persoonlijk vaak de 100 cells aan de kleine kant. Als je je al zorgen maakt om de koppeling van 500nm.
Ja ik gebruik al jaren geen cat meer. Wat is het bouwjaar van de astra??
31 juli 2014 om 20:22 #176310781994 wil hem dr ook alleen met apk onder hebben voor die milieu poppetjes
100-200 cells zit weinig verschil in qwa prijs :P Tenzij iemand 1 teleen heeft voor 1 dag per jaar :afro :afroHeb E2 op het kenteken staan dus kan weinig met apk.
”Katalisator af fabriek eronder zit”31 juli 2014 om 20:29 #17631079Is toch een fysieke controle. Op papier wordt er niet gekeken als het goed is.
Geen kat en lambda is alleen stationair meten. En ik geloof uit mijn hoofd dan 1,5 of 3,5 %
31 juli 2014 om 20:41 #17631080APK regels zijn sinds 2012 aangescherpt op katalisatoren en aangezien ik nog via rdw ga omkeuren.
Die paar euro wil ik dat gezeur niet voor hebben ;)
3 augustus 2014 om 20:40 #17631081Aha je had idd ook nog een topic er over ;)
succes met de bak! Starre sinter plaat ben ik zelf niet zo’n fan van als je er mee op straat rijdt, bak krijgt rare klappen. heb zelf altijd met geveerde koppeling gereden.
ik zal rustig om me heen kijken voor een andere bak welke m’n toekomstige vermogen aan kan! (y)
9 augustus 2014 om 21:45 #17631082Koppeling op ??? Nee toch kan nog wel n rondje :afro
Vliegwiel op ? Valt ook best mee :hmmz
Nieuw spul erop :thumb
Morgen vroeg 08:00 de F18wr357 erachter met de sper en dan ff een klein proef ritje.
Aankomende week de polybussen in de draag armen monteren :)
Onderpoten ff fris maken nieuwe wiellagers voor nieuwe toplagers en veerpootrubbers dan uitlijnen en ergens in September X naar oberhausen :afroABS stekker van de abs pomp afhalen en je heb geen abs meer ? Wou ik ff weten voor op zandvoort TZT .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.