Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Astra F C20let :::: 6 oktober naar Klasen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 februari 2014 om 16:18 #17631033
Brouwersdam.
In mijn geval is het geluid minder scherp geworden na plaatsen Tubex, echter zoals je hoort maakt hij nog een beste bek herrie.
2 februari 2014 om 19:02 #176310344 februari 2014 om 17:18 #17631035At mayhem heb de tubex al besteld king:
Volgende “probleem” :
Wil er een calibra turbo teller in hebben t/m 280km/h.
heb er 1 met w getal 604 van een calibra met f28 bak.Nu de vraag kan ik de gever van de f28 in de f18 bak monteren of of of ?
Weet namelijk niet of de kunsstof ring in de f28 bak hetzelfde is als van een f18.W getal van de teller wie dr nu in zitis 1113-1111 zoiets .
5 februari 2014 om 18:57 #17631036@Noordpoolgsi wrote:
Zoo weer een update king:
Plat stalen vliegwiel besteld bij CCC-motorsport weegt 4.5 kilo.
Ook bij behorende c20xe sachs performance drukgroep tot 420nm !
De starre 5 puks omp sinterplaat had ik al :agentFoto’s volgen wel als de delen binnen zijn :P
Hopelijk levert die bij jouw wel snel heb zo’n 4, bijna 5 maanden op mijn bestelling moeten wachten. :cry
28 februari 2014 om 19:00 #17631037Zo vandaag begonnen aan de Astra Trubo Gsi :afro
Subframe eronder heen gehaald morgen ff met de hogedruk spuit erop … had 2 kapotte ashoezen alles vettig king:
Kw schroefset weer ff fris maken en ff 2 cm omhoog persen valt niet mee te rijden zo raak elke drempel.Bij ccc-motorsport na 2 weken wachten en eindeloos heen en weer mailen vandaag mn geld terug geboekt gekregen.
Het ging ineens 3 maand duren :fy1Aangezien de goede f18 wr 3.74 bak er al achterzit en ik tot mijn vreugde een Turbo drukgroep met C20xe Plaat tegen kwam aan het komvliegwiel :angel .
Dit blijft er dit jaar nog aan hangen tenzij het gaat ”protesteren natuurlijk”.Morgen …
Subframe schoon er weer onder.
Motor en kabels ff van het vet ontdoen.
Verder weer afbouwen, en de onderste fusee kogels verstelbaar maken voor uitlijnen.
Stuurstangen gangbaar maken, zodat meneer de uitlijner er niet bij staat te vloeken
Orginele koplampen en knippers er weer in. Ipv heldere angeleyes en xenon :swear
Verlichting achter ff maken rechterkant kentekenverlichting en achterlicht doet weinig van.Volgende week een group a uitlaat ophalen voor de astra :D
Toch maar besloten om de simons dempers wie hier al liggen onder de Crosskadett te maken.Foto;s volgende week weer , camera van mn s3 is vandeweek overleden S4 is onderweg :wors
Alvast prettig weekend en Kernafval
28 februari 2014 om 20:28 #17631038goed bezig!!
ben benieuwd hoe je dat gaat doen met die fuseekogels, k heb dat ook eens gedaan.
was geen succes :jerry1 maart 2014 om 13:23 #17631039Heb 1 lange rode stekker ”over” Deze lijkt bij de c20let kabelboom erbij in gemaakt te zijn …
Iemand enig idee waar deze stekker voor dient cq waar ophoort ?
Fuseekogels verstelbaar maken doe ik trouwens wel een x als ik tijd over heb haha :sleeping
Subframe zit er weer onder een schoon blok ook weer redelijk vetvrij :DMotor loopt redelijk mooi kan iets beter heb vermoeden dat ergens kleine luchtlakkage is :hmmz
Verhaal Downpipe … zijn hier kant en klare pijpen voor ? heb nu nog de orginele eraan zitten met die veertjes ertussen.
Aan gezien alle motorrubbers in de polyhars zitten en vrij weinig speling hebben lijkt me een flexibel stuk eronder beter ….Ik ga optocht kijken en poar nemm’n
7 maart 2014 om 20:13 #17631040die rode stekker is van je klopsensor als ik met niet vergis.
zal morgen ff voor de zekerheid kijken.heb je geen mm lampje branden nu dan?
die veren in je downpipe kun je gewoon laten zitten.
ik heb ook polyhars in de motorsteunen zitten.
uitlaat heeft Andre Botter gemaakt en hij weet wel of dat goed is of niet :thumb7 maart 2014 om 23:14 #17631041welke kleur draden zitten er aan (waar de stekker wss aan gesoldeerd zit op de kabelboom dus)? dat zegt meer dan de kleur van de stekker.
enige 2polige stekker die daar in de buurt zit met een bosch stekker is de inlaat temperatuursensor.
8 maart 2014 om 17:43 #17631042ik heb ff gekeken, bij mij zit die indd op de klopsensor.
nu indd ff kijken of de de stekker niet gewoon ergens aan gesoldeerd hebben ;)draadkleur is bruin/wit en bruin/zwart volgens Autodata
8 maart 2014 om 18:27 #17631043Hij is bij De Ecu aan de draadkleuren geel-zwart en bruin er bij aan geehobby’t gesoldeert.
Miss dat dit af eds een modificatie is geweest in het verleden ?Rare is nu wel dat als ik de Lmm eraf haal dat die gewoon stationair loopt en dan die gewoon optrekt :hmmz
Volgende week kabelboom eens napluizen …Gister 63mm pijp opgehaalt en vandaag de downpipe ff aangepast op het astra gsi subframe met 63mm flexibel stuk :swear :swear :swear
Morgen ff afmaken :afro1 april 2014 om 18:47 #17631045Mini update :wors
Dashboard gedemonteerd.
Alle teermatten in de gehele auto verwijderd en isolatie matten
Gemini alarm ff opnieuw gemonteerd en kabels door gesoldeerd ipv Amp stekker verbindingen.
Bedrading airbag en board computer deels verwijderd.Nu loop ik met 1 klein ”probleem” :
Zwarte kastje (voor checkcontrol ?)wat net boven handschoenen vakje zit kun je die ongeschonden verwijderen en de kabelboom ?
Het zilverenkastje achter de handrem voor airbag /gordels kun je ook ongeschonden verwijderen en de gele kabels ?Bedoeling is om er 3 Meters in te maken 54 mm : oliedruk , turbo druk en Air/fuel ratio meter.
Dus dat hele check control systeem mag er van mij uit …Verder nog ff paar kleine dingen in het motorruim doorsolderen en netjes maken en hoop ik voor 20 april nog een x naar de rollerbank te kunnen voor het aafstellen king:
Foto’s Morgen :jerry
2 april 2014 om 19:52 #17631046Ben eruit De rode stekker wie er bij aan was gemaakt is een soort van omleiding naar de Knock-knock sensor.
Orginele is komen te vervallen blijkbaar (miss kabelbreukje …).Morgen ff aansluiten en het MM lampje ff aansluiten dan ff uitlezen kijken wat eruit komt.
Lampje ”Lege tank”” was ook kapot dus hem nu z’n mooi geel tankje in beeld haha king: veel met weinig peut gestaan :???:Het afbouwen van intrieur begint wel weer te kriebelen nu
6 april 2014 om 13:21 #17631047goed bezig!
die airbag module kun je gewoon verwijderen ja.
moet je wel ff je airbag lampje eruit halen, anders blijft die branden uiteraard
wat voor een gordels heb je erin? Als je je orginele gordels gebruikt doen je gordelspanners het wel niet meer he!6 april 2014 om 15:00 #17631048hoezo zouden die het niet meer doen?
6 april 2014 om 15:08 #176310496 april 2014 om 17:27 #17631050mijn fout!
klopt indd, die zijn mechanisch. zit geen elektronica op6 april 2014 om 21:34 #17631051Gelukkig ben al klaar met uitdunnen v/d kabelboom weg gemini alarm systeem en rest van de zooi :jerry
Hij sputtert stationair wat dat zit me nog tegen verder begint het nu ergens op te lijken.
Hoop 19 april op de bank te kunnen met de Astra :worsFf nog inlaat pakkingen vervangen om echt evt lucht lekken te verkomen.
:thumbup7 april 2014 om 05:50 #17631052@mayhem wrote:
@lenn0 wrote:
Neeeeeeeee niet de handy! :jerry
Ik heb onder mijn c20xe manta ook een rvs simons groep a gebouwd, met als enige demping een middendemper en einddemper, beiden de handy….
En ik wordt gek van de herrie !
Zit er zelf over na te denken om nog zo’n tubex te plaatsen , of een grotere einddemper te pakken.
Ik heb nieuws voor jullie allebei… Zo’n Tubex ertussen doet geen flikker.
Filmpje met wat vrienden gemaakt vorig jaar.. mijn corsa is echt niet tof zo luid. Met tubex en handy.
http://vimeo.com/45872542″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Beetje off topic, maar zijn er andere alternatieven? Heb een nieuwe groep A en die is eigenlijk gewoon te luid.
10 april 2014 om 19:48 #17631053Downpipe voor Astra pas maken
Meteen ff moer erin voor de afr meter.
Totaal plaatje nog zonder koplampen :wors
Blijft nog niet stationair draaien en met knippercode komt er niks uit en de temperatuursensor zit binnen de waardes :hmmz
Gewoon na de rollerbank tzt met een paar reserve onderdelen denk ik :jerry
10 april 2014 om 19:53 #17631044To do list word al iets kleiner zo :P :thumb
Calibra turbo luchtfilterbak een x pasmaken.
Klopsensor kabel weer via orginele manier maken.
Oliedruk / boostmeter / afr meter aansluiten en monteren.
Intrieur er morgenavond weer in maken inclusief dashboard :agent
Benzine filter vervangen.
Olie verversen met filter.11 april 2014 om 18:21 #17631054goed bezig man!
wat betreft het stationair lopen.
al een andere stappenmotor geprobeerd?
gaskleppositiesensor?12 april 2014 om 21:00 #17631055Loopt nu stationair weer beter Gaskleppotentie meter vervangen van lopende auto en Violá.
Vandaag stukje gereden :afro OMG dit had ik veel eerder moeten hebben :wors
Alleen koppeling gaat er zondag op zandvoort wel aan heb ik zo’n vermoeden :hmmzAfgesteld op de AFR meter staat nu op 14.7/14.8 , co is 0,4 op een 4 gas tester (zonder kat en 63mm pijp) en heb alle 4 bougies redelijk lichtbruin :D
Turbodruk 0.8 bar en boven 5800/5900 Rpm begint de koppeling te slippen :thumbdownHad naar rollerbank gewild binnen maandje maar denk zondag zandvoort koppeling oproken en dan ff maand in de hoek de astra.
Het is ook zo wat om de auto met gare koppeling bij de rollerbank neer te zetten …..
Ben alleen nog een licht komvliegwiel nodig rest he ik al liggen king:En de schroefset gaat er onder heen ! Is leuk 5-5,5 cm bodemvrijheid op het circuit maar is zo op straat niet te doen.
Gewoon vaste verlaging lijkt me verstandiger.Morgen miss ff paar foto’s
13 april 2014 om 13:42 #17631056mooi!
koppeling moet je een goed setje van Sachs Racing pakken ;)
ik heb zelf een starre plaat, maar je kunt ook gewoon een geveerde pakken15 april 2014 om 18:25 #17631057Heb al een starre sinterbrons 5 puks plaat met sachs performance drukgroep tot 500 nm voor een kom vliegwiel.
Stalen komvliegwiel zal ik voor 2de x eens bestellen bij ccc-motorsport en nu ”mag” het 2 maand duren :jerry
Alleen drukgroep kan ik zo ff niet 1.2.3 van achterhalen of het een sachs performance is :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.